
Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.
Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.
Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a
Za utrudnienia przepraszamy.
Ramowy plan spotkań:
Termin seminarium w Gdyni: 11-12 października 2022 roku*
* obowiązek udziału we WSZYSTKICH sesjach.
Szczegółowy program do pobrania poniżej:
kliknij w link, żeby otworzyć.
Zakwalifikowani uczestnicy seminarium będą podzieleni na 5 grup projektowych prowadzonych przez ambasadorów eTwinning (patrz zakładka PRELEGENCI):
- Agnieszka Besser-Krysiak,
- Anna Krzyżanowska,
- Anna Urbasik,
- Beata Wójcik,
- Dominika Wilk i Anna Wilczyńska.
Dobór grup nastąpi podczas pierwszego dnia seminarium.
- Być bliżej - dziecka, rodzica - Agnieszka Besser-Krysiak
Dziecko i rodzic to bardzo ważne ogniwa edukacji przedszkolnej. Współpraca, wspólne działania, tworzenie wspólnej przestrzeni są bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju dziecka. W trakcie realizacji projektu pokażemy rodzicom, jak przy małym nakładzie sił i czasu włączyć się realizację zadań mających na celu integrację środowiska przedszkolnego z rodzinnym. Dzieciom pokażemy, że ich głos ma znaczenie oraz wzmocnimy ich poczucie własnej wartości. Otrzymają od nas dorosłych skrzydła, które pozwolą im wzlecieć.
- eTwinning – patykiempisane - Anna Krzyżanowska
Projekt „Patykiempisane“ łączyinspiracjęliteraturą i światemprzyrody z dziecięcymzainteresowaniemświatem liter. Towarzyszącyprojektowibohaterwierszowanejopowieści Julii Donaldson – Pan Patyk, w klimaciezabawy i współpracypozwolioswoićdzieci z wyglądem liter drukowanych.
W ramach projektu zbudujemywirtualnąkolekcję liter z realnychokazówprzyrodniczych, któremogąstanowićprzydatnymateriałdydaktyczny. Spróbujemypodążyć za pomysłowościąmałychdzieci, a jednocześniezrealizowaćkilkaelementówpodstawyprogramowejobszarupoznawczego, międzyinnymi w zakresiemowy i komunikacji.
- Od złości do radości - kolorowy świat emocji - Anna Urbasik
Emocje odgrywają ważną rolę w życiu każdego z nas. Towarzyszą nam w różnych sytuacjach i są odpowiedzialne za nasze relacje ze światem zewnętrznym. W trakcie realizacji projektu, opartego na książce „Kolorowy potwór”, dzieci będą rozwijały inteligencję emocjonalną i związane z nią kompetencje (np. rozpoznawanie i nazywanie emocji, uczenie się radzenia sobie z emocjami). W trakcie wspólnie podejmowanych działań, dzieci dowiedzą się, że wszystkie emocje są w życiu człowiekowi potrzebne. Będzie to projekt dający wiele możliwości do rozmowy, do działania, do rozmyślań o splątanym potworze, który mieszka gdzieś w nas.
- Mały Artysta to JA - Beata Wójcik
Zapraszam nauczycieli zainteresowanych projektem promującym naturalną potrzebę tworzenia sztuki, wyzwalanie twórczej ekspresji, wspieranie harmonijnego rozwoju i kreatywności dzieci poprzez działania artystyczne. Podczas realizacji projektu dzieci poznają twórczość słynnych artystów i przygotują prace wzorowane na ich twórczości. Dziecięce dzieła sztuki zostaną umieszczone w wirtualnej galerii. Ponadto przygotujemy wspólnie słowniczek podstawowych pojęć w języku polskim i angielskim oraz quiz ze znajomości sztuki. Projekt zakończymy przygotowując wspólny mural.
- Dywanowa matematyka - Dominika Wilk i Anna Wilczyńska
Rozwiązywanie problemów, poszukanie najlepszego wyjścia z danej sytuacji, analiza danych, kodowanie i dekodowanie, pokonywanie trudności, hartowanie odporności emocjonalnej – to pakiet umiejętności, które nabywamy dzięki rozwijaniu kompetencji matematycznych. A to wszystko, zaczyna się już w przedszkolu. W naszym projekcie skupimy się na wzmacnianiu tych właśnie zdolności z poziomu prostych zabaw na dywanie, następnie przejdziemy do bardziej skomplikowanych dostępnych aplikacji, a skończymy wprowadzając uczestników w świat programowania. Aktywności realizowane podczas projektu pozwolą dzieciom projektować własne gry, karty, zabawy, programy. Zapraszamy!