1. TIK w edukacji historycznej (historyczne escape roomy) - Katarzyna Sopolińska
Podczas sesji warsztatowej uczestnicy poznają możliwości darmowej platformy Wakelet, dzięki której można nie tylko selekcjonować i organizować materiały umieszczone w Internecie lub stworzone przez użytkowników, ale przede wszystkim organizować współpracę. Na platformie można zgromadzić filmy, artykuły, zdjęcia, informacje znalezione na Twiterze, linki lub własny tekst. Stworzone kolekcje da się wykorzystać w działaniach projektowych, na lekcjach stacjonarnych i w nauczaniu zdalnym. W trakcie warsztatów uczestnicy zobaczą konkretne przykłady użycia narzędzia Wakelet do prowadzenia lekcji historii. Poznają również sposoby tworzenia kolekcji niezbędnych do zaprojektowania historycznego escape roomu.
2. TIK nie tylko dla informatyków (czyli bezpieczniej w sieci) - Jerzy Dorożko
Wszystko, co chciałbyś wiedzieć o hasłach, ale bałeś się zapytać. Uczestnicy dowiedzą się m.in. jak tworzyć hasła, które spełniają wymogi bezpieczeństwa, czym jest U2F, co to jest sprzętowe urządzenie uwierzytelniające i jak z niego skorzystać oraz skonfigurują menedżer haseł.
3. TIK dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (LearningApps, Toonytool, Jigsawplanet, Fodey, Quiver, Vocaroo) - Beata Wójcik
W trakcie sesji warsztatowej zaprezentowane zostaną narzędzia TIK, które znacznie uatrakcyjnią pracę z uczniami w edukacji wczesnoszkolnej, są proste i intuicyjne w użyciu, a przede wszystkim angażują i motywują uczniów do pracy i nauki. Są one także przydatne przy realizacji projektów eTwinning.
4. TIK w logopedii (Wakelet: narzędzie, które z sukcesem może być wykorzystane w pracy logopedy) - Monika Witasik
Podczas spotkania dowiesz się, w jaki sposób można wykorzystywać Wakelet w pracy logopedy. Zaprzyjaźnisz się z narzędziem i nauczysz się tworzyć swoje kolekcje. Dowiesz się, w jaki sposób dzielić się utworzonymi kolekcjami z podopiecznymi (jako utrwalanie pracy gabinetowej w domu) i nauczysz się współpracować w narzędziu z innymi logopedami/ nauczycielami. Poznasz magię czytnika imersyjnego i jego zastosowania w zajęciach.
5. TIK w edukacji polonistycznej (Canva, WiseMapping) - Marlena Kowalska
Warto zauważyć, że wśród priorytetów MEN w roku szkolnym 2020/21 jest rozwijanie samodzielności i kreatywności uczniów, wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Narzędzia, które zostaną zaprezentowane, mocno wspierają realizację tych wytycznych. Canva to nie tylko program graficzny. Dzięki niemu uczniowie mogą nauczyć się nowoczesnego projektowania i wykorzystania cyfrowych narzędzi XXI wieku. To program, który rozwija uczniowską kreatywność i kształci umiejętności współpracy. Canva dla edukacji niesie wiele możliwości dla ucznia i nauczyciela - praca w realnym czasie nad projektem, działanie w zespole, wzajemne komentowanie działań, szybka informacja zwrotna, burza mózgów zapisana w projekcie, wspólna książeczka, prezentacja, aranżacja przestrzeni wykonana przez określoną grupę uczniów – to tylko niektóre elementy programu Canva, o których będzie mowa podczas warsztatu. Drugim narzędziem, który zostanie przedstawiony, będzie WiseMapping – program pozwalający tworzyć, udostępniać do współtworzenia, publikować i eksportować mapy myśli. To wspaniałe narzędzie rozwijające umiejętność prowadzenia interesujących notatek, organizacji pracy, zapamiętywania, twórczego myślenia i rozwiązywania problemów. W programie tym ważne jest to, że do tworzonej mapy można dodać ikony z galerii, aplikacje, notatki tekstowe, linki do stron internetowych, a jedną mapę może współtworzyć wiele osób. Wspólnie stworzymy mapę, udostępniając ją sobie do edycji.
6. TIK w edukacji specjalnej (konstruowanie zindywidualizowanych materiałów edukacyjnych i kart pracy) - Zyta Czechowska
Warsztat jest skierowany do nauczycieli przedmiotów humanistycznych i ścisłych, wychowawców i nauczycieli wczesnoszkolnych pracujących w szkołach ogólnodostępnych oraz szkołach specjalnych. Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli w umiejętność wykorzystywania nowoczesnych technologii do przygotowywania zindywidualizowanych kart pracy, gier planszowych i materiałów edukacyjnych za pomocą bezpłatnych, dostępnych w sieci generatorów: avatarmaker, senteacher, krzyżówki, bingo, dyplomy, plakaty.