Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

Kolejność prezentacji biogramów jest zgodna z porządkiem wystąpień ekspertów w programie:

Wykład: "Inspiracja, współpraca, rozwój: Nie daj się z(w)łamać, czyli budujemy fundament bezpiecznej edukacji online".

  • Jerzy Dorożko - nauczyciel konsultant, na co dzień szkolący nauczycieli informatyki oraz przedmiotów nieinformatycznych (WMODN w Elblągu), nauczyciel w technikum informatycznym. Ciągle poszukujący entuzjasta Wolnego Oprogramowania. 
  • Marek Wróblewski - nauczyciel konsultant ds. wspomagania nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnej w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku. Organizator i prowadzący wielu form doskonalenia dla nauczycieli. Koordynator sieci wsparcia i współpracy nauczycieli  wdrażających w swoich szkołach programowanie i robotykę.

WARSZTATY:

TIK w edukacji historycznej (historyczne escape roomy)

  • Katarzyna Sopolińska - nauczyciel dyplomowany z 20 letnim stażem w Szkole Podstawowej nr 11 im. Stefana Batorego w Inowrocławiu. Od 2005 roku związana z programem eTwinning, którego jest nieustającą fanką. Na swoim koncie ma realizację wielu projektów eTwinning, za które otrzymała Krajową i Europejską Odznakę Jakości. Czterokrotnie nagrodzona w Krajowych Konkursach eTwinning. Doświadczenie zdobyte podczas realizacji eTwinningowych projektów doprowadziło do kolejnego etapu jakim były projekty Comenius, a obecnie Erasmus+.  Od kliku lat ambasador programu eTwinning  i trener kursów online. W 2015 roku na 10-lecie programu wyróżniona tytułem Top Ambassador of the Decade in Poland.  Lubi podróżować, poznawać nowe miejsca i dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi. Prowadzi blog: https://nauczycielwpodrozy.blogspot.com/

TIK nie tylko dla informatyków (czyli bezpieczniej w sieci)

  • Jerzy Dorożko — nauczyciel konsultant, na co dzień szkolący nauczycieli informatyki oraz przedmiotów nieinformatycznych (WMODN w Elblągu), nauczyciel w technikum informatycznym. Ciągle poszukujący entuzjasta Wolnego Oprogramowania.

TIK dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (LearningApps, Toonytool, Jigsawplanet, Fodey, Quiver, Vocaroo)

  • Beata Wójcik – ambasadorka programu eTwinning oraz trenerka warsztatów komputerowych w województwie lubelskim. Jest nauczycielką dyplomowaną edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego. Pracuje w Szkole Podstawowej nr 1 im. T. Kościuszki w Puławach. Od 2013r. aktywnie uczestniczy w programie eTwinning. Zrealizowała kilka projektów krajowych i międzynarodowych, za które otrzymała Krajowe i Międzynarodowe Odznaki Jakości. W 2018 oraz 2020 szkoła, w której pracuje otrzymała odznakę Szkoły eTwinning. Poza pracą jest pasjonatką nowoczesnych technologii, chętnie poznaje tajniki nowych aplikacji i programów, uwielbia podróżować, czytać i … szydełkować.

TIK w logopedii (Wakelet: narzędzie, które z sukcesem może być wykorzystane w pracy logopedy)

  • Monika Witasik - logopeda, pedagog specjalny. Ambasadorka programu eTwinning w województwie mazowieckim. Lider społeczności Wakelet. Założycielka grupy na FB "eTwinning w logopedii", która skupia ponad 1500 członków. Wielbicielka nowych technologii i wcielania ich w logopedyczną i edukacyjną codzienność. Laureatka dwóch edycji konkursu ”Lekcje o Mazowszu”, w ramach, którego stworzyła scenariusz m.in. z wykorzystaniem TIK w logopedii.  Od jakiegoś czasu prowadzi intensywne działania, żeby zmobilizować logopedów do pracy projektowej. Jej motorem napędowym do działania jest ”współpraca”. Jest współtwórcą poradnika ”Jak mogę pomóc swojemu dziecku? – Poradnik logopedyczny dla rodziców.”, który powstał w ramach projektu eTwinning. Żywi nadzieję, że grupa zawodowa logopedów włączy do swojej pracy motywatory w postaci nowych technologii, a logopedzi z przyjemnością pokażą w eTwinningowej społeczności na co ich stać.

TIK w edukacji polonistycznej (Canva, WiseMapping)

  • Marlena Kowalska – absolwentka Wyższej szkoły Pedagogicznej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach - magister filologii polskiej nauczyciel dyplomowany. Ukończone studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki i terapii pedagogicznej oraz bibliotekoznawstwa. Od pięciu lat związana z programem eTwinning. Zwolenniczka pracy metodą projektową i holistycznego podejścia do procesu nauczania. Ambasador programu eTwinning w województwie łódzkim, zdobywczyni wielu Krajowych Odznak Jakości za zrealizowane projekty. Posiada także tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert na rok 2020/21. Rozwijając kompetencje cyfrowe, stara się umiejętnie wprowadzać narzędzia IT na lekcje. Pomysłodawczyni ogólnopolskiego projektu “Okładki, jakże żywe”, propagatorka idei Dot Day w Polsce. Członek grupy Superbelfrzy RP. Swoimi doświadczeniami dzieli się na blogu i fanpage’u szkolainaczej.widzianeoczaminauczyciela.

TIK w edukacji specjalnej (konstruowanie zindywidualizowanych materiałów edukacyjnych i kart pracy)

  • Zyta Czechowska – ambasador programu eTwinning, nauczyciel Roku 2019. Właściciel i dyrektor Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli - Zyta Czechowska specjalni.pl. Absolwentka UAM w Poznaniu, na kierunku pedagogika specjalna, od ponad 24 lat terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej. Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „Czas TIKa”, prowadzi warsztaty i szkolenia i Rady Pedagogiczne dla nauczycieli z zakresu stosowania i wdrażania TIK. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl . Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Trenerka Cyfrowego Dialogu i programu #SuperKoderzy w zakresie programowania i TIK. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Trener Umiejętności Społecznych. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie.

TIK w edukacji językowej klas IV-VIII szkoły podstawowej(odwrócona lekcja z BookCreator i Narakeet)

  • Celina Świebocka - trenerka warsztatów komputerowych eTwinning w województwie małopolskim. Nauczycielka języka niemieckiego i doradztwa zawodowego w Szkole Podstawowej w Jazowsku, w Szkole Podstawowej nr 1 w Obidzy oraz w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Kadczy. Do tej pory zrealizowała kilkadziesiąt projektów w języku niemieckim, które zostały wyróżnionych Krajowymi i Europejskimi Odznakami Jakości, a także nagrodą w krajowym konkursie Nasz Projekt eTwinning 2017, Nasz Projekt eTwinning 2020 oraz Europejskim Konkursie eTwinning 2017.

TIK w edukacji matematycznej, w szkole podstawowej (Whiteboard.fi, Virtual Manipulatives, The Math Learning Center Apps)

  • Agnieszka Ogiegło – ambasador programu eTwinning, nauczycielka dyplomowana matematyki i wicedyrektor w Szkole Podstawowej nr 7 w Kłodzku. Członkini grupy Superbelfrzy RP. Pasjonatka eTwinning, edukacji globalnej oraz nowoczesnych technologii w nauczaniu z programowaniem włącznie. Prowadzi grupę „Programowanie z eTwinning” na platformie eTwinning LIVE.

TIK w edukacji specjalnej (tworzenie interaktywnych zadań na zajęcia z uczniami z lekką niepełnosprawnością - Remixer, obrazkowe koło fortuny, ChatterPix)

  • Jolanta Majkowska – nauczyciel dyplomowany z 20 letnim stażem, wicedyrektor Zespołu Szkół Specjalnych w Kowanówku. Od lat wdraża nowoczesne technologie w szkole specjalnej. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli ,,Czas TIKa”. Autorka licznych artykułów i publikacji na temat innowacyjnych metod i technik nauczania, prelegentka na ogólnopolskich konferencjach. Trenerka programu Mistrzowie Kodowania, autorka ścieżki dla szkół specjalnych w programie Fundacji Orange #SuperKoderzy propagującym programowanie. Autorka i współautorka programów autorskich, projektów, stron internetowych oraz innowacji pedagogicznych. Współautorka bloga propagującego wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych i kreatywnych pomocy dydaktycznych w nauczaniu dzieci niepełnosprawnych intelektualnie www.specjalni.pl . Należy do społeczności Superbelfrzy RP. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze.

TIK w edukacji przyrodniczej

  • Tomasz Ordza - ambasador programu eTwinning oraz trener warsztatów komputerowych w województwie wielkopolskim. Nauczyciel biologii i chemii oraz wychowawca kl. 8 w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce, w której pełni także funkcję zastępcy dyrektora. Współorganizator licznych projektów eTwinning, a także synergii projektu eTwinning i Erasmus+.  Pomysłodawca interdyscyplinarnego konkursu "Science - lubię to!", a także inicjator licznych warsztatów terenowych oraz spotkań uczniów z naukowcami. Współprowadzący moduł "Interdyscyplinarne projekty badawcze w szkole" dla studentów Wydziału Biologii UAM w Poznaniu. Współpracuje z czasopismem "Biologia w Szkole", do którego pisze artykuły na temat praktyki szkolnej oraz STEAM-owych projektów. Należy do grupy Superbelfrzy RP. Uwielbia las, góry, jazdę na rowerze, twórczość Szymborskiej i podróże.

TIK w edukacji polonistycznej (praca z tekstem literackim z użyciem aplikacji Nearpod, Wizer.me i Liveworksheets)

  • Katarzyna Polak – nauczyciel języka polskiego i muzyk, pasjonatka oceniania kształtującego, własnoręcznie tworzonych pomocy dydaktycznych i wykorzystania potencjału narzędzi cyfrowych w edukacji, ambasador eTwinning i trener warsztatów komputerowych eTwinning w województwie podlaskim, mentor oceniania kształtującego w kursie CEO „OK Zeszyt”, trener Edukreatywności, autorka piosenek edukacyjnych, która nie lubi rutyny szkolnej, ceni zaś przekazywanie inicjatywy i odpowiedzialności uczniom, autorka bloga edukacyjnego http://kreaktywnanauka.blogspot.com/.

TIK w edukacji zdalnej (OpenBoard)

  • Marek Wróblewski - nauczyciel konsultant ds. wspomagania nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnej w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku. Organizator i prowadzący wielu form doskonalenia dla nauczycieli. Koordynator sieci wsparcia i współpracy nauczycieli  wdrażających w swoich szkołach programowanie i robotykę.

TIK w edukacji językowej w szkołach średnich (Wordwall)

  • Łukasz Kamiński - nauczyciel języka angielskiego w Zespole Szkół Gastronomiczno–Hotelarskich w Gdańsku. Zrealizował kilkanaście projektów eTwinning. Laureat Krajowych i Europejskich Odznak Jakości. Koordynator projektu Erasmus+, który został zrealizowany w ramach kontynuacji współpracy nad projektem eTwinning. Uczestniczył w międzynarodowych szkoleniach zorganizowanych w Brukseli przez European Schoolnet w ramach szkoleń z cyklu Future Classroom Lab. Dzięki szkoleniom zdobył wiedzę dotyczącą wykorzystania narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w dziedzinie edukacji, a w szczególności tabletów oraz innowacyjnych metod nauczania. Obecnie w pracy z młodzieżą wykorzystuje nowoczesne technologie (m.in. praca z tabletami na lekcjach języka angielskiego), aby motywować uczniów i pobudzać ich kreatywność. Wielokrotnie prezentował swoje projekty, narzędzia oraz przykłady dobrych praktyk podczas seminariów oraz konferencji krajowych i międzynarodowych.

TIK w edukacji matematycznej w starszych klasach szkoły podstawowej oraz szkołach średnich(Geogebra /Classroom/, Wizer.me)

  • Małgorzata Garkowska - jest nauczycielem matematyki w Zespole Szkół nr 1 im. Anny Wazówny w Golubiu-Dobrzyniu, eTwinnerem od 2005 roku, od kilku lat ambasadorem programu eTwinning i trenerem warsztatów komputerowych w województwie kujawsko-pomorskim. Zrealizowała ponad 20 projektów eTwinning, wśród nich są nagrodzone Krajowymi i Europejskim Odznakami Jakości. Projekt MAVEN MAths Via ENglish został nagrodzony w konkursie Nasz projekt eTwinning 2016 w kategorii Ambasadorzy eTwinning. Koordynator projektów Comenius i Erasmus+. Zainteresowania – wykorzystanie nowoczesnych technologii w nauczaniu, projekty STEAM. Projekt Comenius i eTwinning Why Maths? został zwycięzcą konkursu EDUinspiracje 2015 w kategorii Edukacja szkolna, a w roku 2017 w kategorii specjalnej 30-lecie ERASMUS+.

TIK w edukacji przedszkolnej (Padlet, Canva, ChatterPix Kids)

  • Anna Krzyżanowskanauczycielka wychowania przedszkolnego i surdopedagog pracująca w Przedszkolu z Oddziałami Specjalnymi i z Oddziałami Integracyjnymi nr 48 w Zabrzu. W swojej pracy z dziećmi wykorzystuje koncepcję uczenia się poprzez działanie, w bliskim kontakcie z naturą, kulturą i zbalansowanym (a zarazem twórczym) podejściem do możliwości świata cyfrowego. Jest związana z Programem eTwinning od 2006 roku. Wraz ze swoimi podopiecznymi realizowała liczne projekty o tematyce międzykulturowej, przyrodniczej i językowej, uznane za przykład dobrej praktyki i nagrodzone w ogólnopolskich i europejskich konkursach eTwinning. Konsultantka Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku, specjalizująca się w obszarze edukacji przedszkolnej oraz wykorzystywaniu technologii w edukacji, w ramach działalności Pracowni Doskonalenia i Dydaktyki. 

OFF-TIK - upcycling w edukacji ekologicznej

  • Sylwester Zasoński - ambasador programu eTwinning. Nauczyciel w Szkole Podstawowej nr 1 w Skarżysku-Kamiennej, autor i uczestnik kilku projektów eTwinning nt. programowania, entuzjasta i trener inicjatywy „Mistrzowie Kodowania”. Autor scenariuszy o tematyce związanej z kodowaniem. Autor bloga „Jedynka koduje”. Superbelfer oraz ambasador Scientix.

TIK w edukacji językowej w szkole podstawowej w klasach I-III (Trello, WordArt, Vocaroo, AudioJoiner)

  • Monika Mojsiejonek - ambasador programu eTwinning w województwie lubuskim.Nauczycielka języka angielskiego w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Zaborze, wyróżnionej tytułem Europejskiej Szkoły eTwinning. W programie od 2011 roku. Koordynatorka wielu projektów, za które zdobywała Krajowe i Europejskie Odznaki Jakości. Laureatka konkursu Nasz Projekt eTwinning w 20152017 i 2019 roku. Koordynowany przez nią projekt "Be a buddy, not a bully" zdobył nagrodę jako najlepszy projekt anglojęzyczny w Europejskim Konkursie eTwinning 2019 oraz European Language Label 2019. Z powodzeniem realizowała również projekty Erasmus+. W wolnym czasie najchętniej podróżuje oraz czyta literaturę angielską i amerykańską. Facebook – The Enigmators.

TIK w edukacji informatycznej w szkole podstawowej

  • Małgorzata Woźniak – ambasadorka i trenerka warsztatów komputerowych eTwinning w województwie mazowieckim. Nauczycielka informatyki w Szkole Podstawowej w Mszczonowie. Prowadzi zajęcia z robotyki z uczniami szkoły podstawowej oraz z dziećmi sześcioletnimi. Związana z eTwinningiem od 2009 roku. Zrealizowała kilkadziesiąt projektów, za które otrzymała Krajowe i Europejskie Odznaki Jakości. Entuzjastka nowoczesnych technologii i wykorzystania robotów w edukacji. Posiadaczka tytułu Microsoft Innovative Educator Ekspert.
  • W razie pytań

    Program eTwinning:

    Małgorzata Knap

    kom: 728 455 358

    tel: 22 46 31 223

    mknap@frse.org.pl