Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

Program konferencji

Pobierz program w formacie PDF Program w wersji pdf
28/11/2022
16:00–16:05
Oficjalne otwarcie i prezentacja założeń konferencji /Krajowe Biuro eTwinning/
16:05–16:45
Dobre, wspierające relacje w szkole podstawą jakości działań /dr Marzena Żylińska/
16:45–17:45
Jak nie zgubić siebie /Marta Wrzosek/
29/11/2022
16:00–16:15
Dobrostan, dbałość o relacje podstawą pracy nauczyciela. Wstęp do inspiracji. /Monika Regulska/
16:15–16:20
Przerwa
16:20–16:55
Sesja warsztatowa 1

*Uczestnik wybiera i loguje się na jeden z 4 warsztatów tematycznych.

1. Bądź proeko, czyli jak budować kulturę ekologiczną w szkole - Tomasz Ordza 

Ważnym elementem edukacji ekologicznej, która pomaga w kształtowaniu kultury ekologicznej placówek jest integracja środowiska lokalnego w aspekcie współdziałania na rzecz przyrody. Takie działanie wpływa na całą społeczność szkolną, powodując wzrost jakości pracy placówki, a przede wszystkim wszechstronny rozwój uczniów. Podczas warsztatów poznasz dobre praktyki projektowe osadzone w kontekście ekoedukacji zrealizowane w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce.

2. Czuję się dobrze w mojej klasie - czyli kilka sposobów na budowanie pozytywnych relacji w mojej szkole - Edyta Karwowska

Co możemy zrobić, aby każdy z członków społeczności klasowej (zarówno uczniowie jak i nauczyciele) mógł poczuć się dobrze w swoim gronie? Osiągnięcie takiego stanu nie jest oczywiście proste. Jest procesem, który trwa i wymaga ciągłej pracy i zaangażowania. W moim krótkim wystąpieniu pragnę podzielić się kilkoma sprawdzonymi przeze mnie zadaniami, aktywnościami, które mają na celu umacnianie klasowych więzi. 

3. Bądź uważny - Marlena Kowalska

Jednym z elementów, na których skupia się rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych jest samoświadomość. W czasie warsztatu zaprezentuję kilka sposobów pomagających rozwijać uważność uczniów podczas lekcji. Postaram się zainspirować do tworzenia tego typu ćwiczeń, wskażę wartość takich działań. 

4. Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych z elementami 3D - Zyta Czechowska 

Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się na czym polega TUS i jak może wdrażać jego elementy poprzez innowacyjne działania z wykorzystaniem przedmiotów i akcesoriów wykonanych długopisem 3D.  

Plan warsztatu:  

  • Czym jest TUS i jak wdrażać jego elementy w procesie rozwijania kompetencji emocjonalno- społecznych?  
  • Jak rozpoznawać i nazywać emocje z elementami druku 3D.  
  • Dobre praktyki w zakresie rozwijania kompetencji emocjonalno- społecznych z TIK. 
16:55–17:00
Przerwa
17:00–17:35
Sesja warsztatowa 2

*Uczestnik wybiera i loguje się na jeden z 3 warsztatów tematycznych

1. Wspólnie łatwiej. O tym jak budować dobre relacje w klasie - Paulina Kurowska-Loryńska

W klasie zazwyczaj mamy bardzo różnych uczniów, którzy mają bardzo różne potrzeby czy też charaktery. Ta różnorodność zanim stanie się wartością dla zespołu klasowego może najpierw przysparzać nam wiele klasowych konfliktów. Jak zatem zbudować zespół klasowy, by był dla siebie wsparciem, by uczniowie akceptowali się nawzajem takimi jacy są? By każdy w klasie czuł się dobrze i wierzył w swoje możliwości? Jak od najmłodszych lat budować zespół, który nie będzie się oceniał, zespół który będzie umiał jasno komunikować swoje potrzeby a zarazem będzie dla siebie pełen empatii i szacunku? 

Warsztat ten pomoże nam przybliżyć się do tematyki well-being w klasie, rozwijania kompetencji miękkich, SEL - poprzez przykład dobrych praktyk i proste zabawy, które możemy wykorzystać z uczniami w klasach 1-3.

2. Alfabet dobrostanu, czyli o budzeniu mocy ucznia i nauczyciela - Monika Khan

Coraz lepiej rozumiemy potrzebę zadbania o swój stan psychofizyczny, który w obecnej rzeczywistości jest mocno rozchwiany. Jak budować szkolną społeczność, pozytywnie kształtować poczucie własnej wartości uczniów i nauczycieli oraz wzmacniać ich poczucie sprawczości? Podczas tej sesji odpowiemy na te i inne pytania, a także podzielimy się dobrymi praktykami w obszarze dbania o dobrostan członków szkolnej wspólnoty.  

3. Dobrostan, czyli co sprawia, że czuję się szczęśliwy? - Beata Wójcik

Podczas naszego spotkania spróbujemy podzielić się naszymi pozytywnymi emocjami w trakcie wspólnie edytowanej prezentacji. Nauczymy się udostępniania do edycji linku, oraz przygotowania infografiki jako podsumowania naszych działań. Na zakończenie każdy uczestnik będzie mógł pobrać wspólnie wykonane prace. 

17:35–17:40
Przerwa
17:40–18:15
Sesja warsztowa 3

*Uczestnik wybiera i loguje się na jeden z 3 warsztatów tematycznych

1. Mała szkoła dużych możliwości - od komunikacji do relacji - Regina Smolin-Makuch

  • Jak budować dobre relacje w szkole dla dzieci z wyzwaniami rozwojowymi? Czy to w ogóle możliwe?  
  • Wychowawca -nauczyciel- terapeuta. Razem czy osobno?   
  • Jak komunikować się z dziećmi, które nie mówią i tworzyć z nimi relacje?  

O bezpiecznej przestrzeni w szkole, satysfakcji z bycia członkiem szkolnej społeczności i trwałych relacjach na bazie doświadczeń wychowawcy, nauczyciela, terapeuty z SOSW w Nowej Soli.

2. Pozwalam sobie ... - Agnieszka Besser-Krysiak  

Pozwolić dziecku na samodzielność, to przede wszystkim zmienić swój styl myślenia. Co jest w mojej strefie komfortu, a co poza nią? Jak zmienić myślenie schematami i zadbać o dobrostan grupy? Czy jest możliwy „odpoczynek” przy 25-osobowej grupie? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć w trakcie naszych warsztatów 

3. Każdy z nas ma swoją pigułkę szczęścia - Monika Mojsiejonek, Antonina Miłkowska

Od kiedy nasz spacer przez życie zamienił się w bieg, a czasami wręcz w szaleńczą pogoń, odsunęliśmy nasze potrzeby emocjonalne na dalszy plan. Na szczęście zaczynamy dostrzegać, że powrót do swojego wnętrza i odbudowanie psychicznej równowagi są nam niezbędne do sprawnego funkcjonowania na co dzień. Podczas warsztatu zostaną przedstawione krótkie, konkretne działania, które każdy nauczyciel może wprowadzić na swoich lekcjach, aby uczniowie poczuli się pewniej i bezpieczniej. Omówiony zostanie również przykład projektu poświęconego dobrostanowi psychicznemu.  

30/11/2022
16:00–16:30
Działalność innowacyjna metodą projektu eTwinning /Celina Świebocka/

Aktualne przepisy prawa traktują działalność innowacyjną jako integralny element pracy każdej szkoły. Podczas interaktywnego wykładu omówione zostaną zasady wdrażania i przeprowadzania innowacji pedagogicznej w kontekście realizacji projektów eTwinning. Uczestnicy zapoznają się z przykładowymi nowatorskimi działaniami motywującymi uczniów do aktywnego zdobywania wiedzy oraz kształtowania ich kompetencji kluczowych. 



16:30–17:00
Akcja motywacja - jak motywować uczniów? /Malwina Kordus/

Podczas sesji zastanowimy się wspólnie co wpływa na motywację uczniów do nauki, jak pracuje nasz mózg i co możemy zrobić, by skutecznie wesprzeć ten proces.



17:00–17:45
Sesja warsztatowa 1

*Uczestnik wybiera i loguje się na jeden z 4 warsztatów tematycznych.

1. Szyfrowanie tajnych wiadomości, czyli kodowanie i dekodowanie jako nowa forma komunikacji - Anna Wilczyńska

Serdecznie zapraszam na warsztat, podczas, którego zabiorę Państwa w świat kodowania prostych komunikatów. Pamiętacie to z dzieciństwa? Jeśli tak, to zapewne wiecie, że dla dzieci i dorosłych to ogromna frajda, za sprawą towarzyszącej jej aury tajemnicy. Zabawa w szyfrowanie jest dwuetapowa, ponieważ na początku należy skonstruować swoją własną maszynę szyfrującą, a następnie zakodować wiadomość i wraz z dekoderem przekazać do rozszyfrowania. Wspólnie rozkodujemy wiadomości w formach tradycyjnych i zakodujemy z wykorzystaniem ciekawych aplikacji.

W takim razie, zakodowanym komunikatem: KA-ZA-KA-PRA-KA-SZAM-KA-NA-KA-MÓJ-KA-WAR-KA-SZTAT.

*(Podpowiedź: kodowanie słowne, przed każdą sylabą zakodowanej informacji dodajemy sylabę KA)

2. Złapmy lwa w klasach I-III  Dorota Deroń

Uczestnicy spotkania poznają innowacyjną metodę realizacji podstawy programowej w klasach edukacji wczesnoszkolnej. Prowadząca warsztat zaprezentuje, w jaki sposób włącza grę do programu szkolnego i rozwija kompetencje kluczowe u swoich podopiecznych. Uczestnicy warsztatu otrzymają materiały do samodzielnego przygotowania gry oraz linki do gier interaktywnych.

3. Techniki i metody skutecznego planowania projektu - do marzeń do realizacji - Marcin Hościłowicz 

Podczas warsztatów uczestnicy poznają metody planowania projektów, praktyczne rozwiązania wskazywania potencjalnych zagrożeń, ryzyka i realności pomysłów projektowych. Zwrócimy uwagę na potrzebę analizy przydatności i atrakcyjności treści i formy projektu dla uczniów oraz wskażemy dlaczego niektóre projekty nie są skuteczne i nie mogą być realizowane.

4. Zaprojektuj swojego pokemona - czyli modelowanie i druk 3D sposobem na obudzenie kreatywności uczniów - Sylwester Zasoński

Informatykę, technikę, plastykę można by nazwać kreatywną trójcą przedmiotów szkolnych. Ale czy tak jest naprawdę? Czy stawiamy na kreatywność czy może odtwórczość? A może masz dosyć malowania pejzaży zimowych czy pokazywania painta i chcesz poznać coś nowego? Zapraszam na “szybki” warsztat z modelowania 3D i nie tylko! Pokażę, jak połączyć wspomniane wcześniej przedmioty w jeden interdyscyplinarny projekt. Poznasz narzędzia do cyfrowego modelowania obiektów 3D oraz pomysły na postprocessing czyli dalsze losy wydruku po zdjęciu ze stołu drukarki. Obiecuję, że z wiedzą zdobytą podczas spotkania wyjdziesz z pomysłami jak wykorzystać szkolną drukarkę 3D.

17:45–17:50
Przerwa
17:50–18:35
Sesja warsztatowa 2

*Uczestnik wybiera i loguje się na jeden z 4 warsztatów tematycznych

1. Metoda Storyline w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym - Anna Urbasik

Odgrywanie ról, historyjka, narracja, gry dydaktyczne, myślenie twórcze oraz problemowe, wizualizacja i jeszcze więcej w ramach jednej metody? Dlaczego nie! Dzięki metodzie storyline zajęcia stają się atrakcyjne, dostarczają intensywnych i różnorodnych bodźców, wyzwalają aktywność dzieci oraz rozwijają procesy myślowe, co przyczynia się do ich wszechstronnego rozwoju. Podczas warsztatów zaprezentowane zostaną założenia metody w perspektywie praktycznej pracy z dzieckiem oraz materiały dla nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz wczesnoszkolnego do wykorzystywania w trakcie twórczego procesu w pracy z dziećmi.

2. Lekcja z wychowawcą - czas na poznanie samego siebie - Marlena Kowalska 

Wszyscy mamy trudność z wymienianiem swoich zalet. Nie potrafimy przyjmować komplementów. Często uważamy, że nie jesteśmy wartościowymi ludźmi. Jako wychowawcy niepokoimy się, kiedy nasi uczniowie prezentują takie postawy. Podczas warsztatu zaprezentuję zasoby strony viacharacter. Na ich podstawie wspólnie z uczestnikami stworzymy aktywności, które będą wzmacniać naszych wychowanków; sprawią, że każdy odkryje i uwierzy w swoje mocne strony. 

Dopełnieniem warsztatu będzie podzielenie się kolekcją sprawdzonych pomysłów lekcji pomagających jeszcze lepiej poznać nauczycielom swoich podopiecznych.

3. Edukacja emocjonalna - czy włączyć ją do projektów eTwinning? - Katarzyna Sopolińska 

Inteligencja emocjonalna to umiejętność radzenia sobie z własnymi emocjami oraz zdolność rozumienia innych ludzi. Ma ona decydujące znaczenie nie tylko w kwestii tworzenia dobrych relacji ze swoim otoczeniem, ale także poczuciem osiągnięcia spełnienia w życiu. Podczas warsztatów uczestnik pozna aplikację SEE the GOOD, która sprzyja pracy z emocjami i znajdzie odpowiedź na tytułowe pytanie: czy włączać ją do projektów eTwinning? Pozna także sposoby kształcenia inteligencji emocjonalne w projektach eTwinning.

4. Narzędziownik nauczyciela - szybkie uzyskiwanie informacji zwrotnej -  Małgorzata Łaska

Serdecznie zapraszam na warsztat, w trakcie którego zapoznam Państwa z aplikacjami ułatwiającymi zbieranie informacji zwrotnej. Wspólnie wypróbujemy m.in.: Quizlet Live, Quizizz, Baamboozle, AnswerGarden, Mentimeter czy Blooket. Dowiecie się Państwo jak w efektywny i prosty sposób można wspomóc się aplikacjami podczas prowadzenia zajęć z dowolnego przedmiotu, na dowolnym etapie edukacyjnym.

  • W razie pytań

    Kontakt:

    Małgorzata Knap

    tel: (+48) 728 455 358

    email: mknap@frse.org.pl