
Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.
Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.
Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a
Za utrudnienia przepraszamy.
Kolejność prezentacji biogramów jest zgodna z porządkiem wystąpień ekspertów w programie:
Wykład: Podnoszenie atrakcyjności kształcenia i szkolenia zawodowego oraz warsztat pt.: „Platforma TwinSpace dla nauczycieli ze szkół technicznych i branżowych”
Dominika Tokarz pracuje w FRSE, w Krajowym Biurze eTwinning. Wcześniej uczyła języka angielskiego, także zawodowego. Zrealizowała z uczniami wiele projektów eTwinning, wyróżnionych i nagrodzonych w konkursach. Szczególnie lubi projekty o tematyce zawodowej, ponieważ dają uczniom najbardziej autentyczny kontekst dla przeniesienia i praktycznego wykorzystania wiedzy i umiejętności poza klasą.
Wykład: Finansowanie społecznościowe (crowdfunding) metodą na finansowanie projektów oraz angażowanie społeczności wokół działań edukacyjnych oraz warsztat pt.: "Finansowanie społecznościowe (crowdfunding) projektów edukacyjnych - krok po kroku"
Agnieszka Płoska uczy realizacji kampanii crowdfundingowych. Odczarowuje je i pokazuje jak możesz spełnić marzenia i finansować je dzięki zaangażowaniu społeczności. Nałogowo i zawodowo kreuje pomysły, zamienia je w projekty, a następnie realizuje. Od 2009 roku zajmuje się alternatywnym finansowaniem przedsięwzięć. Od 2014 roku pomogła około 100 projektodawcom pozyskać łącznie blisko 500 tyś zł. Konsultowała kolejne kilkadziesiąt projektów. Specjalizuje się w kampaniach opartych o nagrody (reward-based crowdfunding). Więcej informacji www.agaploska.com
Przykłady dobrej praktyki:
Ludmiła Mieńszykowa-Dessus. Nauczycielka przedmiotów spedycyjnych w Zespole Szkół nr 10 im. Stanisława Staszica w Warszawie od 2017 roku. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w branży TSL, w firmie spedycyjno-transportowej. Interesuje się współpracą międzynarodową między szkołami i promuje nauczanie przez doświadczenie. Zwyciężczyni ogólnopolskiego konkursu eTwinning 2019 w kategorii „Przedsiębiorczość z eTwinning”, zdobyła Krajową oraz Europejską Odznaka Jakości za projekt „Shipping of goods beyond the EU borders”. Kieruje się mottem: „W życiu nie ma błędów, są tylko lekcje. Nie istnieje coś takiego jak złe doświadczenie, jest tylko okazja, żeby się rozwijać, uczyć i czynić postępy na drodze samodoskonalenia”. Robin Sharma
Anna Pławecka. Dyplomowana nauczycielka języka angielskiego w II Liceum Ogólnokształcącym im. Czesława Miłosza w Jaworznie. Ambasadorka programu eTwinning. Trenerka kursów online od 2006 roku. Autorka międzynarodowych i krajowych szkoleń online oraz programów i innowacji pedagogicznych dotyczących łączenia CALL i TIK z nauką języka angielskiego. Zdobywczyni wielu Krajowych Odznak Jakości i Europejskich Odznak Jakości eTwinning. Wraz ze swoimi uczniami laureatka konkursów „Nasz projekt eTwinning 2019”, "Move2Learn, learn2Move" (2018) i 66. i 67. edycji Konkursu Europejskiego organizowanego przez Ruch Europejski i niemieckie Biuro eTwinning. Zwolenniczka idei LLL zainteresowana dziennikarstwem i mediami.
Synergia programu eTwinning z ERASMUS+
Katarzyna Sopolińska. Nauczycielka dyplomowana z ponad 20 letnim stażem. Pracuje w Szkole Podstawowej nr 11 im. Stefana Batorego w Inowrocławiu. Od 2005 roku związana z Programem eTwinning, którego jest nieustającą fanką. Na swoim koncie ma realizację wielu projektów eTwinning, za które otrzymała Krajową i Europejską Odznakę Jakości. Doświadczenie zdobyte podczas realizacji eTwinningowych projektów doprowadziło do kolejnego etapu jakim były projekty Comenius, a obecnie Erasmus+. Od kilku lat ambasadorka Programu eTwinning i trenerka kursów online.
Synergia programu eTwinning z PO WER
Paweł Ciesielczuk. Nauczyciel języka angielskiego. W Zespole Szkół Ekonomicznych i Mundurowych im. gen. Władysława Andersa w Chełmie nagrodzonym Odznaką Szkoły eTwinning 2018/2019 pracuje od 2003r. realizując projekty współpracy międzynarodowej. Zrealizował kilka projektów eTwinning (jeden z nich otrzymał Europejską Nagrodę eTwinning 2017, inny zwyciężył w konkursie "Nasz projekt eTwinning 2020" w kategorii "Synergia eTwinning i Erasmus+") oraz jeden projekt Erasmus+ (wyróżniony za jego realizację i upowszechnianie). Szkoła była też jednym z laureatów konkursu "Move2Learn, Learn2Move". Obecnie realizuje kolejny projekt eTwinning/Erasmus+ oraz projekt w ramach programu "Ponadnarodowa mobilność uczniów" prowadzony przez PO WER.
Platforma eTwinning LIVE dla nauczycieli ze szkół technicznych i branżowych
Agnieszka Gołyźniak. Nauczycielka przedmiotów zawodowych ekonomicznych i poligraficznych w ZSO w Bobowej. W eTwinning obecna od 2016 roku. Zrealizowała i ukończyła trzy projekty. Dwa zostały odznaczone Krajową i Europejską Odznaką Jakości eTwinning. Obecnie realizuje dwa kolejne projekty. Placówka, w której pracuje została odznaczona odznaką „Szkoła eTwinning” 2020.
Samoświadomość jako kluczowa kompetencja w planowaniu kariery zawodowej
Sylwia Korycka-Fortuna. DORADCA EDUKACYJNY I ZAWODOWY, TRENER ROZWOJU, ASSOCIATE CERTIFICATED COACH (ACC) Doświadczenie w pracy z młodzieżą ukierunkowanej na świadomy wybór ścieżki edukacyjnej i zawodowej, kształtowanie kompetencji przyszłości, rozpoznawanie potencjału i planowanie dróg rozwoju. Prowadzenie indywidualnych diagnoz predyspozycji zawodowych, wytyczanie planu działania, badanie motywacji. Współpraca ze szkołami na poziomie podstawowym i liceum – prowadzenie autorskich warsztatów grupowych z zakresu orientacji zawodowej opartych o rozwój samoświadomości. Praca z osobami aktywnymi zawodowo, które nie odczuwają satysfakcji z wykonywanej pracy, nie mają sukcesów, doświadczają wypalenia, potrzebują zmiany lub zwrotu na swojej ścieżce kariery.
Doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu warsztatów zespołowych dla biznesu z zakresu efektywności, integracji i motywacji czy wdrażania wartości korporacyjnych na poziom zespołu.
Kompleksowe doświadczenie managerskie w międzynarodowych korporacjach. Doskonałe zrozumienie realiów biznesowych oraz potrzeby realizacji osobistej misji w pracy zawodowej.
Językowo zaTIKowani
Monika Mojsiejonek. Ambasadorka programu eTwinning, magister filologii angielskiej i filologii polskiej ze specjalnością komunikacja medialna. Nauczycielka z dziennikarskim zacięciem. Uczy języka angielskiego w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Zaborze, wyróżnionej tytułem Europejskiej Szkoły eTwinning w latach 2018/2019 i 2020/2021. Prowadzi szkolną grupę projektową The Enigmators. W programie eTwinning od 2011 roku. Koordynatorka wielu projektów, za które zdobywała Krajowe i Europejskie Odznaki Jakości, laureatka ogólnopolskiego konkursu “Nasz Projekt eTwinning” w latach 2015, 2017 i 2019. Realizowany przez nią “Following Enigma” znalazł się w gronie 6 projektów wyróżnionych za nowatorstwo i uznanych za najbardziej wartościowe dla rozwoju systemu edukacji w 2017 roku. Współtworzony przez jej grupę “Be a buddy, not a bully” zdobył certyfikat European Language Label 2019 oraz nagrodę w Europejskim Konkursie eTwinning 2019 jako najlepszy projekt anglojęzyczny. Uczestniczka i prelegentka licznych konferencji, seminariów i warsztatów eTwinning oraz Erasmus+ zarówno w Polsce, jak i za granicą. Finalistka konkursu Nauczyciel Języka Angielskiego Roku 2017 British Alumni Society. Pasjonatka nowoczesnych technologii w edukacji, zwolenniczka interdyscyplinarnego podejścia do nauki.
SEL for VET teachers oraz Student Agency for VET teachers
Kornelia Lohynova. Is a teacher of Hotel Management, Tourism Business and Economy at Hotel Academy in Bratislava, Slovakia. Kornelia is an ambassador of eTwinning and a moderator of an eTwinning group “Entrepreneurship in Education”. She created an Entrepreneurial learning toolkit for teachers “EntreLearn”. Her curriculum utilizes extracurricular activities and international projects as a means of engaging students in the classroom. Kornelia is an author of award-winning projects and online and onsite professional development courses. She speaks at conferences and leads workshops and webinars for educators. She is a Microsoft Innovative Educator Fellow.
Praca z uczniem szczególnie uzdolnionym na przykładzie przygotowań zawodnika do zawodów EuroSkills
Katarzyna Thiel-Winkler. „Od 23 lat pracuję jako nauczyciel teoretycznych przedmiotów zawodowych hotelarsko – turystycznych w Zespole Szkół Hotelarsko – Gastronomicznych w Gdyni. Od 2010 roku pełnię w szkole funkcję zastępcy dyrektora. Od 2015 roku współpracuję z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Gdańsku, gdzie w latach 2015-2017 zatrudniona byłam jako ekspert w Wydziale Egzaminów Zawodowych. Od 2008 roku odpowiadam za przygotowanie uczniów do konkursów, olimpiad zawodowych w zakresie hotelarstwa i turystyki. Pracuję z uczniami zdolnymi, którzy na konkursach i olimpiadach zawodowych odnoszą liczne sukcesy o zasięgu krajowym uzyskując tytuły finalistów i laureatów. Wielu moich absolwentów zajmuje obecnie wysokie stanowiska w hotelach na terenie całego kraju. Jako najważniejszy cel stawiam sobie rozbudzanie wśród młodych ludzi pasji do hotelarstwa i turystyki, motywowanie ich do aktywności hotelarskiej oraz uświadamianie, że ciężka praca, konsekwencja i cierpliwość to gwarancja sukcesu zawodowego”.
Tomasz Marmaj. Nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Ekonomicznych w Rzeszowie. Wieloletni koordynator projektów Erasmus + . Pasjonat projektów mobilności uczniów i kadry. Brał udział jako prelegent w wielu wydarzeniach i szkoleniach organizowanych przez FRSE. Uczestniczy jako trener w przygotowaniach reprezentantki Polski do konkursy EuroSkills Graz 2021 (projektowanie graficzne).
Praktyczne wskazówki przydatne na etapie pisania wniosku i w trakcie realizacji projektu w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe (akcja KA1 - praktyki zawodowe)
Barbara Mazur-Stefaniszyn. Nauczycielka języka angielskiego z wieloletnim stażem w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku. Posiada doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego zawodowego w logistyce i informatyce. Odnosi liczne sukcesy. Brała udział w międzynarodowej wymianie młodzieży. W projekcie "Stop przemocy w szkole" zajęła wraz ze szkołą partnerską z Niemiec I miejsce w Europie. Od pięciu lat jest koordynatorem projektów związanych z praktyką zawodową za granicą dla młodzieży w programie Erasmus+. W 2020 roku została laureatką konkursu Selfie+ w Kategorii "Europejskie wartości w moim projekcie ERASMUS+. Uczestniczka i prelegentka licznych konferencji, seminariów i warsztatów Erasmus+ zarówno w Polsce, jak i za granicą. Obecnie koordynatorka projektu Entrepreneurial learning in Europe w Akcji K2 wymiana szkół.
Program Europass
Agnieszka Dąbrowska-Cholewińska. Z wykształcenia i zamiłowania geograf, specjalizacja turystyka i hotelarstwo. Nauczyciel dyplomowany, od 25 lat związana z branżą edukacyjną. W latach 1996-2018 pracowała na stanowisku nauczyciela konsultanta w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Skierniewicach. Obecnie zatrudniona na stanowisku starszego specjalisty w Biurze Kształcenia Zawodowego – Krajowym Centrum Europass. Wieloletni ekspert oceniający wnioski w programach LLP i Erasmus+, w tym w sektorze szkolnictwa zawodowego oraz była promotorka programu eTwinning w województwie łódzkim (lata 2010-2018). Prelegentka i uczestniczka licznych szkoleń krajowych i międzynarodowych w Europie i Stanach Zjednoczonych. Organizatorka form doskonalenia zawodowego dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych i edukacji europejskiej, autorka publikacji naukowych i metodycznych z dydaktyki (metody aktywizujące, metoda projektu) i edukacji środowiskowej. Zainteresowania: nauki przyrodnicze, astronomia oraz doskonalenie umiejętności z języka angielskiego i hiszpańskiego. Zwolenniczka idei LLL.
Program WorldSkills
Katarzyna Jukrevic. Dyrektor Biura WorldSkills Poland. Wieloletnie doświadczenie nabyte w sektorze prywatnym używa do budowania marki i nawiązywania partnerstw branżowych niezbędnych do rozwoju inicjatywy WorldSkills Poland. Od lat związana z FRSE, gdzie stawiała pierwsze zawodowe kroki.
Program Erasmus+ w sektorze Kształcenie i Szkolenia Zawodowe
Izabela Laskowska. Dyrektor Biura Kształcenia Zawodowego. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Od roku 2000 związana z Programem Leonardo da Vinci pełniąc funkcję koordynatora projektów pilotażowych oraz transferu innowacji. W latach 2007-2013 uczestniczyła w realizacji projektów międzyagencyjnych z udziałem ekspertów z takich krajów jak Wielka Brytania, Islandia, Belgia, Węgry, Czechy, Słowacja, Holandia dedykowanych tematyce włączenia społecznego, e-learningu, wsparciu osób o niskich kwalifikacjach oraz uczeniu się w miejscu pracy. Brała udział w zespołach roboczych i grupach konsultacyjnych Komisji Europejskiej dotyczących projektów partnerstw strategicznych oraz transferu innowacji. Autorka i pomysłodawczyni licznych prezentacji i seminariów oraz konferencji na temat kształcenia zawodowego, staży i praktyk w przedsiębiorstwach, budowania partnerstw między szkołami a pracodawcami. Pełni także funkcję Delegata Technicznego w organizacji WorldSkills Europe reprezentując kraj w działaniach związanych z udziałem drużyny narodowej w europejskim konkursie umiejętności zawodowych dla uczniów i absolwentów szkół branżowych i zawodowych Euroskills.