Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

Program konferencji

Pobierz program w formacie PDF Program w wersji pdf
15/01/2022
10:00–10:10
Otwarcie konferencji

Krajowe Biuro eTwinning

10:10–10:40
Wokół relacji - dobre, wspierające relacje jako fundament efektywnej nauki - dr Marzena Żylińska

"W czasie mojego wystąpienia chciałabym poruszyć temat relacji w kontekście szkoły i efektywnej nauki.

Jak mówi prof. Wojciszke, my ludzie jesteśmy gatunkiem ultraspołecznym, to znaczy, że relacje, jakie nawiązujemy z innymi ludźmi, mają dla nas kluczowe znaczenie. Bez dobrych wspierających relacji nie tylko nie możemy wieść szczęśliwego, ale nie możemy też w pełni rozwinąć naszego potencjału.

Dobre, wspierające relacje są fundamentem efektywnej nauki. Człowiek, który nie czuje się bezpiecznie, skupia się na obronie, a nie na rozwoju. Psychologowie i neurobiolodzy wskazują również na związek między jakością relacji dorosły – dziecko, a motywacją do nauki. Warto rozumieć tę zależność.

Ale równie ważne są dla dzieci i nastolatków relacje z rówieśnikami. Ich nawiązanie i utrzymanie wymaga jednak rozwiniętych kompetencji komunikacyjnych. W szkole, która ma przygotować uczniów do życia, a nie tylko do testów, powinno się również znaleźć miejsce na rozwijanie kompetencji interpersonalnych, czy na naukę skutecznej komunikacji. Chciałabym pokazać, jak można to robić w szkole".

dr Marzena Żylińska

10:40–11:10
Jak przygotować uczniów do dorosłości? Mapa karier - Marta Wrzosek

W trakcie wykładu pochylimy się wspólnie nad aktualnymi wymogami rynku pracy,  zastanowimy się jakie kompetencje przyszłości powinien posiadać pracownik i jak możemy wspomóc naszych uczniów w rozwijaniu tych kompetencji.

11:10–11:30
Przerwa kawowa
11:30–12:00
Wprowadzenie do eTwinning, możliwości rozwoju i doskonalenia zawodowego w programie – Monika Regulska, Krajowe Biuro eTwinning

Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję poznać program eTwinning oraz zapoznać się z możliwościami rozwoju zawodowego oferowanego w ramach działania programu.

12:00–13:30
Edukacja włączająca poprzez TIK i projekty eTwinning - Mariusz Wojciński, Sylwia Lasecka

Przykład dobrej praktyki.

12:30–13:00
eBezpieczna szkoła - Jerzy Dorożko, Marek Wróblewski

Nauczyciel i uczeń w Internecie. Dwa punkty widzenia na to samo zjawisko. W trakcie wykładu zaprezentowane zostaną zagrożenia, na jakie narażone są wszyscy, którzy na co dzień wykorzystują komputer podpięty do Internetu.

13:00–14:00
Przerwa obiadowa
14:00–15:30
Sesja warsztatowa 1

Uczestnicy wybierają jeden z pięciu równolegle odbywających się warsztatów.

1. Praktyczne wykorzystanie TIK w edukacji włączającej - Mariusz Wojciński, Sylwia Lasecka

Podczas sesji warsztatowej uczestnicy poznają kilka ciekawych i przydanych narzędzi TIK do wykorzystania w pracy w edukacji włączającej.

2. Jak prowadzić zajęcia z edukacji medialnej – czyli m.in. o tym jak szukać, żeby się nie zgubić - Jerzy Dorożko

„Nie wierz we wszystko, co przeczytasz w Internecie” – Mikołaj Kopernik.

Informacje otaczają nas coraz szczelniejszą kurtyną, sprawiając, że wielu nie znajduje miejsca na krytyczne podejście do tego, co słyszy, widzi i czyta, korzystając z medium, jakim jest Internet. Podczas spotkania przedstawionych zostanie kilka istotnych wskazówek, które mogą pomóc odnaleźć się przeciętnemu użytkownikowi globalnej sieci w tym gąszczu informacji.

3. eBezpieczny nauczyciel, eBezpieczny uczeń – prewencja przede wszystkim - Marek Wróblewski

Spróbujemy zbudować małą twierdzę komputerową na bazie typowego sprzętu i oprogramowania, którym dysponuje przeciętny użytkownik Internetu. Udowodnimy, że są one tak samo ważne, jak wiedza i umiejętności ich użytkownika. Porozmawiamy także o prawach autorskich.

4. Wsparcie rozwoju zawodowego ucznia na etapie szkoły podstawowej, czyli Mapa Karier - darmowe i interaktywne narzędzie dla każdego nauczyciela – Marta Wrzosek

Podczas warsztatów uczestnicy:

  • poznają najważniejsze funkcjonalności Mapy Karier;
  • poznają nowe, ciekawe zawody i wiele inspiracji do tego, jak opowiadać uczniom o rynku pracy;
  • dowiedzą się, jak w praktyce wykorzystywać zasoby Mapy Karier na zajęciach doradczych, lekcjach przedmiotowych i godzinie wychowawczej;
  • przećwiczą gry i pomysły na lekcje opublikowane na Mapie Karier.

5. Aktywna realizacja podstaw programowych poprzez wykorzystanie robotów na lekcjach przedmiotowych – Małgorzata Woźniak

W trakcie warsztatów w praktyczny sposób odpowiemy sobie na pytanie czy robotyka i elementy programowania mogą być narzędziami wspomagającym wprowadzanie interdyscyplinarności w przedmioty nie tylko informatyczne. Razem spróbujemy odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób roboty mogą wspomóc prowadzenie lekcji w klasach 0-VIII.

15:30–15:45
Przerwa kawowa
15:45–17:15
Sesja warsztatowa 2

Uczestnicy wybierają jeden z pięciu równolegle odbywających się warsztatów.

1. Praktyczne wykorzystanie TIK w edukacji włączającej - Mariusz Wojciński, Sylwia Lasecka

Podczas sesji warsztatowej uczestnicy poznają kilka ciekawych i przydanych narzędzi TIK do wykorzystania w pracy w edukacji włączającej.

2. Jak prowadzić zajęcia z edukacji medialnej – czyli m.in. o tym jak szukać, żeby się nie zgubić - Jerzy Dorożko

„Nie wierz we wszystko, co przeczytasz w Internecie” – Mikołaj Kopernik.

Informacje otaczają nas coraz szczelniejszą kurtyną, sprawiając, że wielu nie znajduje miejsca na krytyczne podejście do tego, co słyszy, widzi i czyta, korzystając z medium, jakim jest Internet. Podczas spotkania przedstawionych zostanie kilka istotnych wskazówek, które mogą pomóc odnaleźć się przeciętnemu użytkownikowi globalnej sieci w tym gąszczu informacji.

3. eBezpieczny nauczyciel, eBezpieczny uczeń – prewencja przede wszystkim - Marek Wróblewski

Spróbujemy zbudować małą twierdzę komputerową na bazie typowego sprzętu i oprogramowania, którym dysponuje przeciętny użytkownik Internetu. Udowodnimy, że są one tak samo ważne, jak wiedza i umiejętności ich użytkownika. Porozmawiamy także o prawach autorskich.

4. Wsparcie rozwoju zawodowego ucznia na etapie szkoły podstawowej, czyli Mapa Karier - darmowe i interaktywne narzędzie dla każdego nauczyciela – Marta Wrzosek

  • Podczas warsztatów uczestnicy:
  • poznają najważniejsze funkcjonalności Mapy Karier;
  • poznają nowe, ciekawe zawody i wiele inspiracji do tego, jak opowiadać uczniom o rynku pracy;
  • dowiedzą się, jak w praktyce wykorzystywać zasoby Mapy Karier na zajęciach doradczych, lekcjach przedmiotowych i godzinie wychowawczej;
  • przećwiczą gry i pomysły na lekcje opublikowane na Mapie Karier.

5. Aktywna realizacja podstaw programowych poprzez wykorzystanie robotów na lekcjach przedmiotowych – Małgorzata Woźniak

W trakcie warsztatów w praktyczny sposób odpowiemy sobie na pytanie czy robotyka i elementy programowania mogą być narzędziami wspomagającym wprowadzanie interdyscyplinarności w przedmioty nie tylko informatyczne. Razem spróbujemy odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób roboty mogą wspomóc prowadzenie lekcji w klasach 0-VIII.

  • W razie pytań

    Kontakt

    Krajowe Biuro eTwinning:

    Małgorzata Knap

    kom: 728 455 358

    tel: 22 46 31 223

    mknap@frse.org.pl