
Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.
Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.
Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a
Za utrudnienia przepraszamy.
Ramowy plan spotkań:
Termin seminarium: 21-23 marca 2022 roku*
obowiązek udziału we WSZYSTKICH spotkaniach
Trzy spotkania online na platformie ClickMeeting, w godzinach:
18.00-19.30
Opis eksperta prowadzącego seminarium online:
Paulina Kurowska - Loryńska - Ambasadorka programu eTwinning
Nauczycielka nauczania początkowego w Szkole Podstawowej im. 11 Listopada w Rusi koło Olsztyna, Ambasadorka Wakeleta w Polsce, Microsoft Innovative Educator Expert. Należy do grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini. Aktywnie uczestniczy w programie eTwinning od 2017 roku. Zrealizowała wiele projektów, które zostały nagrodzone Krajową oraz Europejską Odznaką Jakości. Fascynuje ją nauka kodowania, programowanie w edukacji wczesnoszkolnej a także wykorzystywanie TIK i nowoczesnych technologii w edukacji najmłodszych uczniów. Brała udział w licznych krajowych konferencjach szkoleniowych Programu eTwinning.
Kontakt:
Program wydarzenia:
21 marca 2022r.
Wprowadzenie do programu eTwinning oraz platforma eTwinnigLive – podczas pierwszego spotkania poznasz założenia programu eTwinning, dowiesz się w jaki sposób wspiera on doskonalenie zawodowe nauczycieli i jak włączyć aktywności projektowe w proces dydaktyczno-wychowawczy w szkoły podstawowej. W toku pracy na eTwinning Live sprawdzisz jak zmodyfikować własny profil, aby stał się atrakcyjny dla potencjalnych partnerów eTwinning w przyszłości, a następnie zaprosisz uczestników szkolenia do swoich kontaktów. Weźmiesz udział w procesie zakładania projektu poznając przy tym możliwości zarządzania projektem z poziomu platformy eTwinning Live.
22 marca 2022r.
Twinspace projektu - w toku drugiego dnia seminarium nauczysz się korzystać z platformy Twinspace, służącej do udostępniania rezultatów działań projektowych. Dowiesz się, jak stworzyć strony i osadzić w nich wykreowane w projekcie zasoby, jak zaplanować spotkanie partnerów online, założyć wątek na forum czy zaprosić uczniów (i ich rodziców) do projektu. Poznasz założenia efektywnej współpracy i komunikacji w czasie realizacji projektu wykorzystując narzędzia na Twinspace projektu. Wspólnie z pozostałymi uczestnikami szkolenia zaplanujesz własne działania projektowe.
23 marca 2022r.
Aktywności w projekcie - Ostatni dzień seminarium będzie równocześnie początkiem realizowanego wspólnie projektu eTwinning.
Ostatnie spotkanie seminarium poświęcimy wybranym narzędziom, przydatnym do zrealizowania i publikacji proponowanych działań projektowych. Dowiesz się, na co warto zwrócić uwagę podczas planowania aktywności dzieci/uczniów w projekcie oraz jak zorganizować współpracę, aby projekt był wartościowy pod względem merytorycznym, i angażujący społeczność uczniów i nauczycieli. Zaplanujesz swój zakres działań w projekcie, i zadasz wszelkie potrzebne pytania, by rozwiać ewentualne wątpliwości co do jego przebiegu.
Opis projektu, który będzie realizowany przez uczestników seminarium po jego zakończeniu:
Jak wygląda wiosna w różnych regionach Polski? Jakie kwiaty zakwitają wiosną? Jakie ptaki powracają? Jakie owady budzą się do życia? Jakie drzewa kwitną? Podczas współpracy projektowej uczniowie będą w różnoraki sposób obserwować zmiany zachodzące w ich najbliższej okolicy. Wymienią się wiedzą i doświadczeniami z uczniami innych szkół.