
Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.
Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.
Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a
Za utrudnienia przepraszamy.
Program wydarzenia oraz proponowane projekty:
Termin seminarium: 4-5 marca 2022 roku
Kliknij w link lub obrazek, aby pobrać szczegółowy program.
Zapraszamy do zapoznania się z pomysłami na projekty, które będą realizowane przez uczestników seminarium po jego zakończeniu:
Wybór projektu udostępniony zostanie tylko zakwalifikowanym uczestnikom seminarium po zakończeniu naboru na wydarzenie.
- Tytuł projektu: „Wirtualne wędrówki po krajach Unii Europejskiej” – projekt dla uczniów ze wszystkich typów szkół.
Założycielka projektu: Zyta Czechowska
O projekcie: Projekt “Wirtualne wędrówki po krajach Unii Europejskiej” ma na celu aktywne poznawanie państw wchodzących w skład Unii. Wspólnie stworzymy Wirtualne Biuro Podróży, którego nazwę wyłonimy w konkursie. Opracujemy elektroniczną książeczkę z charakterystycznymi daniami państw Unii, które wcześniej w ramach warsztatów kulinarnych przygotujemy. Wspólnie opracujemy mnóstwo ciekawych i dostosowanych do uczniów ze SPE materiałów edukacyjnych i pomocy dydaktycznych ułatwiających wędrówki po 27 państwach wspólnoty.
- Tytuł projektu: „STEM CHALLENGE - zajęcia STEM dla dzieci, które będą rozbudzać ciekawość” - projekt dla szkół specjalnych, integracyjnych i przyszpitalnych oraz uczniów nauczania wczesnoszkolnego.
Założycielka projektu: Małgorzata Ira
O projekcie: głównym celem projektu jest współpraca uczniów w zakresie praktycznego działania, przygotowywania wyzwań (prostych eksperymentów) dla partnerów. W ramach współpracy powstanie wspólna książka z propozycjami zabaw STEM dla uczniów, które skonstruują uczniowie wszystkich szkół. Wspólnie opracują wyzwania projektowe, wykonają zdjęcia i plany aktywności do wykonania konkretnych eksperymentów.
Każda ze szkół zorganizuje u siebie dzień eksperymentów, do współpracy przy jej tworzeniu zaangażuje innych uczniów.
- Tytuł projektu: „Wiosenne kodowanie” - projekt dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej wszystkich typów szkół.
Założycielka projektu: Agnieszka Ogiegło
O projekcie: Projekt „Wiosenne kodowanie” to źródło pomysłów jak ciekawie i oryginalnie połączyć tematykę kodowania, edukacji matematycznej z określoną porą roku - wiosną. Projekt zaprasza do wspólnych aktywności - np. tworzenie kart pracy związanych z kodowaniem, założenia mini ogrodu według instrukcji i prowadzenia obserwacji, wspólna książeczka z przygodami Kodusia szukającego oznak wiosny, kartki przygotowane w Scratch Jr. - wymagających współpracy uczniów w danej grupie projektowej.
Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele poznają aplikacje służące urozmaicaniu lekcji oraz przygotują własne pomoce dydaktyczne związane z kodowaniem.
- Tytuł projektu: „Rośniemy razem” – projekt dla uczniów edukacji przedszkolnej.
Założycielka projektu: Anna Krzyżanowska
O projekcie: Koncepcja projektu jest powiązana z eksploracją poznawczą i sensoryczną kwiatów i roślin wystepujących w najbliższym otoczeniu dziecka. Poprzez proste aktywności oparte na bezpośrednim działaniu (w bliskości z naturą, wspomagając się technologiami w duchu współpracy), postaramy się dołożyć eTwinningową cegiełkę do rozwoju dziecięcego potencjału. Bo niezależnie od wieku dzieci i towarzyszących im dysfunkcji rozwojowych, projekt eTwinning znajduje się w ich sferze najbliższego rozwoju!
- Tytuł projektu: „Sklepik marzeń” – projekt dla uczniów ze wszystkich typów szkół.
Założycielka projektu: Malwina Kordus
O projekcie: Projekt „Sklepik marzeń” ma na celu pobudzenie kreatywności i przedsiębiorczości wśród naszych uczniów. Razem stworzymy wirtualny sklepik szkolny, przygotujemy jego asortyment, kładąc nacisk na zdrowe produkty i wymyślimy jego nazwę. Zaproponujemy też menu na „Tydzień europejski” i wybierzemy „Super Kanapkę Miesiąca”. Podkreślimy wagę reklamy, tworząc materiały reklamujące nasze przedsięwzięcie. Podczas trwania projektu poznamy różne aplikacje i opracujemy wspólne pomoce dydaktyczne.