Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

Program konferencji

Pobierz program w formacie PDF Program w wersji pdf
10/02/2022
13:00–14:00
Obiad w restauracji hotelowej
14:00–14:30
Rejestracja uczestników
14:30–14:45
Otwarcie konferencji
14:45–15:15
Program eTwinning w szkole - korzyści dla placówki

Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję poznać program eTwinning oraz dowiedzieć się jakie wymierne korzyści daje uczestnictwo w programie zarówno poszczególnym nauczycielom, jak i całej placówce. 

15:15–16:00
Rozpoznawalność i promocja placówki poprzez innowacyjne projekty eTwinning

Podczas wykładu omówione zostaną dobre praktyki współpracy szkół z instytucjami samorządowymi, uczelniami wyższymi i mediami w ramach upowszechniania i promowania działań w odniesieniu do projektów realizowanych poprzez platformę eTwinning. Przybliżone zostaną sposoby kreowania wizerunku szkoły mające wpływ na zwiększenie zainteresowania placówką oraz jej promocję w środowisku lokalnym.

16:00–16:30
Przerwa kawowa
16:30–17:30
Jak tworzyć sprzyjającą przestrzeń do pracy? O możliwościach i inwentaryzacji słów kilka... - Ewa Radanowicz

"W dzisiejszych czasach w szkole niełatwo sprostać wymaganiom społeczeństwa, które nie są już ani oczywiste, ani niezmienne. Pandemia i czas odosobnienia pokazały, że to co wydawało się oczywiste i jasne dziś już takie nie jest. Dlatego warto, a nawet należy na wszystkich poziomach edukacji dokonywać weryfikacji, czy to, co dziś szkoła oferuje dzieciom, jest wciąż aktualne, czy też może priorytety oferty szkolnej powinny zostać zastąpione przez cele bardziej adekwatne do naszej wiedzy (i niewiedzy) na temat wymagań teraźniejszości i przyszłości".

Ewa Radanowicz

19:00–20:00
Kolacja w restauracji hotelowej
11/02/2022
10:00–11:30
Sesja warsztatowa 1

Uczestnicy biorą udział w jednym z trzech równolegle odbywających się warsztatów.

1. Jak tworzyć sprzyjającą przestrzeń do pracy? – Ewa Radanowicz

W trakcie warsztatu wspólnie zastanowimy się co możemy zrobić w swoim środowisku, w swojej klasie, szkole i w jaki sposób możemy redefiniować swoje podstawowe zadania, budzić w sobie i uczniach potrzebę osobistego rozwoju oraz opierać edukację na relacjach i działaniu.

2. Narzędzia przydatne w pracy dyrektora – Marek Fularz

Edukacja zdalna wymogła na uczestnikach procesu edukacyjnego poznanie i stosowanie różnych narzędzi TIK. Które narzędzia okazały się użyteczne? Czy wybierać narzędzia darmowe, a za co warto zapłacić? Jakie narzędzia z tego arsenału przydają się w pracy dyrektora szkoły? Co po pandemii warto zostawić w swoim niezbędniku TIK? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć podczas tej sesji warsztatowej.

3. Team-building – jak skutecznie zbudować międzyprzedmiotowy zespół projektowy w szkole – Beata Wójcik

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób stworzyć zespół projektowy, powołać dobrego lidera grupy i wykreować przestrzeń do skutecznego działania. Przygotują swój własny plan powołania i organizacji zespołu projektowego.

11:30–12:00
Przerwa kawowa
12:00–13:30
Sesja warsztatowa 2

Uczestnicy biorą udział w jednym z trzech równolegle odbywających się warsztatów.

1. Jak tworzyć sprzyjającą przestrzeń do pracy? – Ewa Radanowicz

W trakcie warsztatu wspólnie zastanowimy się co możemy zrobić w swoim środowisku, w swojej klasie, szkole i w jaki sposób możemy redefiniować swoje podstawowe zadania, budzić w sobie i uczniach potrzebę osobistego rozwoju oraz opierać edukację na relacjach i działaniu.

2. Narzędzia przydatne w pracy dyrektora – Marek Fularz

Edukacja zdalna wymogła na uczestnikach procesu edukacyjnego poznanie i stosowanie różnych narzędzi TIK. Które narzędzia okazały się użyteczne? Czy wybierać narzędzia darmowe, a za co warto zapłacić? Jakie narzędzia z tego arsenału przydają się w pracy dyrektora szkoły? Co po pandemii warto zostawić w swoim niezbędniku TIK? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć podczas tej sesji warsztatowej.

3. Team-building – jak skutecznie zbudować międzyprzedmiotowy zespół projektowy w szkole – Beata Wójcik

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób stworzyć zespół projektowy, powołać dobrego lidera grupy i wykreować przestrzeń do skutecznego działania. Przygotują swój własny plan powołania i organizacji zespołu projektowego.

13:30–14:30
Obiad w restauracji hotelowej
14:30–16:00
Sesja warsztatowa 3

Uczestnicy biorą udział w jednym z trzech równolegle odbywających się warsztatów.

1. Jak tworzyć sprzyjającą przestrzeń do pracy? – Ewa Radanowicz

W trakcie warsztatu wspólnie zastanowimy się co możemy zrobić w swoim środowisku, w swojej klasie, szkole i w jaki sposób możemy redefiniować swoje podstawowe zadania, budzić w sobie i uczniach potrzebę osobistego rozwoju oraz opierać edukację na relacjach i działaniu.

2. Narzędzia przydatne w pracy dyrektora – Marek Fularz

Edukacja zdalna wymogła na uczestnikach procesu edukacyjnego poznanie i stosowanie różnych narzędzi TIK. Które narzędzia okazały się użyteczne? Czy wybierać narzędzia darmowe, a za co warto zapłacić? Jakie narzędzia z tego arsenału przydają się w pracy dyrektora szkoły? Co po pandemii warto zostawić w swoim niezbędniku TIK? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć podczas tej sesji warsztatowej.

3. Team-building – jak skutecznie zbudować międzyprzedmiotowy zespół projektowy w szkole – Beata Wójcik

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób stworzyć zespół projektowy, powołać dobrego lidera grupy i wykreować przestrzeń do skutecznego działania. Przygotują swój własny plan powołania i organizacji zespołu projektowego.

16:00–18:00
Konsultacje dla dyrektorów

Czas na indywidualne konsultacje z ekspertami oraz pracownikami Krajowego Biura eTwinning.

19:00–20:00
Kolacja w restauracji hotelowej
12/02/2022
10:00–11:00
Przykłady dobrych praktyk

Ambasadorzy programu eTwinning podzielą się swoim doświadczeniem w realizacji działań projektowych w placówkach oświatowych.

Beata Wójcik, Marek Fularz, Jowita Królikowska, Celina Świebocka

11:00–11:30
Przerwa na wymeldowanie z hotelu
11:30–13:30
Praca w zespołach zadaniowych

Uczestnicy wybierają pracę w jednym z pięciu równolegle odbywających się zespołów zadaniowych:

1. Synergia programów eTwinning i Erasmus+ - Jowita Królikowska

Zalecenia Komisji Europejskiej w sprawie realizacji projektów Erasmus+ wymagają włączenia programu eTwinning w projekt Erasums+. Podczas pracy w zespole zadaniowym uczestnicy dowiedzą się jak w skuteczny sposób włączyć program eTwinning do realizacji projektów w synergii z Erasmus + w kontekście pracy dyrektora szkoły. Zdobędą wiedzę praktyczną dotyczącą funkcjonalności TwinSpace, jako miejsca do upowszechniania rezultatów projektu i  współpracy międzynarodowej będącej uzupełnieniem działań podejmowanych poza mobilnościami.

2. Działalność innowacyjna poprzez projekty eTwinning  - Celina Świebocka

Aktualne przepisy prawa traktują działalność innowacyjną jako integralny element pracy każdej placówki. Podczas spotkania uczestnicy poznają pojęcie innowacji pedagogicznej w kontekście realizacji projektów eTwinning. Wspólnie przygotują plan działań innowacyjnych w szkole, zapoznają się z przykładowym opisem innowacji, na podstawie którego utworzą kartę zgłoszenia działań do przykładowego projektu.

3. Eko-szkoła (zmiany klimatyczne i STEAM) – Tomasz Ordza

Uczestnicy spotkania wypracują interdyscyplinarne pomysły na budowanie kultury ekologicznej szkoły, w których mieścić się będą zagadnienia z podstawy programowych różnych przedmiotów.

4. Od kodowania do programowania w szkole Marek Fularz

Czym się różni kodowanie od programowania? Dlaczego nauka programowania jest taka ważna w XXI wieku? Czy programowanie to zadanie tylko dla nauczyciela informatyki? Programowanie w projektach międzyprzedmiotowych i międzynarodowych.  Co to jest STEAM? Jak wykorzystać roboty edukacyjne w laboratorium przyszłości?
To niektóre tematy, które poruszymy podczas sesji przeznaczonej dla dyrektorów/wicedyrektorów szkół podstawowych.  

5. Team-building – sposoby wsparcia międzyprzedmiotowego zespołu projektowego w jego działaniu – Beata Wójcik

Podczas spotkania uczestnicy będą mogli skonsultować swoje plany powołania zespołu innymi uczestnikami, dowiedzą się w jaki sposób mogą wesprzeć pracę zespołu projektowego, poznają różne formy doskonalenia umiejętności nauczycieli korzystając z oferty eTwinning.

13:30–14:30
Prezentacja rezultatów pracy zespołowej, zakończenie seminarium i wręczenie certyfikatów
14:30–15:30
Obiad w restauracji hotelowej
  • W razie pytań

    Kontakt

    Krajowe Biuro eTwinning:

    Małgorzata Knap

    kom: 728 455 358

    mknap@frse.org.pl