Uczestnicy wybierają pracę w jednym z pięciu równolegle odbywających się zespołów zadaniowych:
1. Synergia programów eTwinning i Erasmus+ - Jowita Królikowska
Zalecenia Komisji Europejskiej w sprawie realizacji projektów Erasmus+ wymagają włączenia programu eTwinning w projekt Erasums+. Podczas pracy w zespole zadaniowym uczestnicy dowiedzą się jak w skuteczny sposób włączyć program eTwinning do realizacji projektów w synergii z Erasmus + w kontekście pracy dyrektora szkoły. Zdobędą wiedzę praktyczną dotyczącą funkcjonalności TwinSpace, jako miejsca do upowszechniania rezultatów projektu i współpracy międzynarodowej będącej uzupełnieniem działań podejmowanych poza mobilnościami.
2. Działalność innowacyjna poprzez projekty eTwinning - Celina Świebocka
Aktualne przepisy prawa traktują działalność innowacyjną jako integralny element pracy każdej placówki. Podczas spotkania uczestnicy poznają pojęcie innowacji pedagogicznej w kontekście realizacji projektów eTwinning. Wspólnie przygotują plan działań innowacyjnych w szkole, zapoznają się z przykładowym opisem innowacji, na podstawie którego utworzą kartę zgłoszenia działań do przykładowego projektu.
3. Eko-szkoła (zmiany klimatyczne i STEAM) – Tomasz Ordza
Uczestnicy spotkania wypracują interdyscyplinarne pomysły na budowanie kultury ekologicznej szkoły, w których mieścić się będą zagadnienia z podstawy programowych różnych przedmiotów.
4. Od kodowania do programowania w szkole - Marek Fularz
Czym się różni kodowanie od programowania? Dlaczego nauka programowania jest taka ważna w XXI wieku? Czy programowanie to zadanie tylko dla nauczyciela informatyki? Programowanie w projektach międzyprzedmiotowych i międzynarodowych. Co to jest STEAM? Jak wykorzystać roboty edukacyjne w laboratorium przyszłości?
To niektóre tematy, które poruszymy podczas sesji przeznaczonej dla dyrektorów/wicedyrektorów szkół podstawowych.
5. Team-building – sposoby wsparcia międzyprzedmiotowego zespołu projektowego w jego działaniu – Beata Wójcik
Podczas spotkania uczestnicy będą mogli skonsultować swoje plany powołania zespołu innymi uczestnikami, dowiedzą się w jaki sposób mogą wesprzeć pracę zespołu projektowego, poznają różne formy doskonalenia umiejętności nauczycieli korzystając z oferty eTwinning.