Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

 Program wydarzenia oraz proponowane projekty:

Termin seminarium: 18-19 grudnia 2021 roku

Kliknij w link lub obrazek, aby pobrać szczegółowy program.  program_butto


Opis projektów, które będą realizowane przez uczestników seminarium po jego zakończeniu:

 

Tytuł projektu: „Rymowanka – dobieranka”

Założycielka projektu: Justyna Todor-Pałka

O projekcie: Głównym celem projektu jest przygotowanie pomocy dydaktycznej rozwijającej świadomość fonemową, koordynację wzrokowo-słuchowo–wzrokową i koncentrację słuchową. Działania projektowe będą dotyczyć stworzenia kart obrazkowych na zasadzie memory obrazkowego. Parę w przygotowanej pomocy będą tworzyć ilustracje przedmiotów rymujących się. Dodatkowym rozszerzeniem jest propozycja kart zawierająca zdania z pustymi okienkami, w które należy dopasować odpowiedni obrazek. „Rymowanka – dobieranka” to pomoc, która świetnie sprawdzi się na zajęciach z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Poprzez zabawę dzieci nie tylko rozwiną swoją percepcję słuchową, ale również pamięć, spostrzegawczość i wpłyną pozytywnie na naukę czytania. 

 

Tytuł projektu: „INSTRUMENTARIUM MUZYCZNE, czyli wspólne zabawy rytmiczne”

Założycielka projektu: Katarzyna Szypszak

O projekcie: Muzyka i rytm łączą się z rozwojem mowy i słuchu. Projekt zakłada zaprojektowanie i stworzenie wraz z uczniami własnoręcznie wykonanych instrumentów muzycznych. Uczniowie pod opieką nauczyciela wykażą się pomysłowością i kreatywnością w wymyślaniu własnych instrumentów. Następnie staną się „muzykami” i będą prezentować swoje dzieła. Nagrane zostaną filmiki ukazujące użycie ich wytworów w praktyce (jako akompaniament do danej piosenki). Całość, czyli wszystkie pomysły na stworzenie własnych instrumentów, zostanie zebrana i opublikowana w postaci wirtualnej książeczki. Chcemy przeprowadzić i uatrakcyjnić zajęcia logopedyczne, które będą dla dzieci dobrą zabawą i możliwością wcielenia się w twórców-muzyków. 

 

Tytuł projektu: „Kółka origami w pracy z głoskami”

Założycielka projektu: Małgorzata Maik-Ślisińska

O projekcie: Celem działań projektowych będzie przygotowanie publikacji internetowej (np. w Issuu) złożonej ze skanów plansz wykonanych z użyciem kółeczek origami przez dzieci w czasie zajęć logopedycznych. Partnerzy wymienią się też przygotowanymi planszami i przygotują z nich mini wystawę w szkolnych/przedszkolnych gablotach logopedycznych. Prace będą mogły również służyć jako materiał obrazkowy do ćwiczenia wybranych głosek oraz rozwijania mowy u uczestników zajęć logopedycznych. 


Tytuł projektu: „Rymolandia”

Założycielka projektu: Wioletta Chopcian

O projekcie: Projekt przeznaczony jest dla dzieci przedszkolnych i szkolnych (bez ograniczeń wiekowych). Podczas zajęć projektowych zostaną wykorzystane  rymowane wierszyki, rymy dziecięce, które posłużą do usprawniania  percepcji słuchowej, niezbędnej w rozwoju mowy oraz w procesie nauki czytania i pisania. Rezultatem współpracy będzie wspólna książeczka wypracowana przez partnerów projektu, w której zostaną zebrane ilustracje do wierszyków i rymowanych wyrazów. 


 

 

  • W razie pytań

    Kontakt

    Krajowe Biuro eTwinning:

    Małgorzata Knap

    kom: 728 455 358

    tel: 22 46 31 223

    mknap@frse.org.pl