
Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.
Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.
Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a
Za utrudnienia przepraszamy.
Ramowy plan spotkań:
Termin seminarium: 27-29 września 2021 roku*
* obowiązek udziału we WSZYSTKICH spotkaniach
Trzy spotkania online na platformie eTwinning LIVE, w pokoju Adobe Connect, w godzinach:
18.30-20.00
Opis eksperta prowadzącego seminarium online:
Katarzyna Drabarek - Ambasadorka programu eTwinning
Nauczycielka języka angielskiego i niemieckiego w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi Nr 6 w Siedlcach oraz doradca metodyczny ds. języka niemieckiego w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Wydziale w Siedlcach. Aktywnie uczestniczy w programie eTwinning od 2016 roku. Zrealizowała szereg projektów wyróżnionych Krajową i Europejską Odznaką Jakości eTwinning. Obecnie koordynatorka dwóch projektów międzynarodowych Erasmus+ Akcja KA 229 „The Non-Formal and The Digital Classrooms for Inclusion” i “Shall we play a game?”. Współautorka bloga sieci współpracy nauczycieli Cyfrowy piórnik nauczyciela języka obcego. Autorka bloga o projektach eTwinning www.etwinningsp6.blogspot.com oraz z ćwiczeniami dla uczniów www.englishforsp6siedlce.blogspot.com. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli z zakresu stosowania i wdrażania TIK oraz programu eTwinning i pracy na Twinspace. Organizatorka DBI, Dnia eTwinning, Erasmus Days. Chętnie łączy naukę języka obcego z nauką kodowania. Corocznie bierze udział w inicjatywie CodeWeek oraz w ogólnopolskim programie „Uczymy Dzieci Programować” Edusense. W wyniku jej zaangażowania w 2019r. szkoła otrzymała odznakę Szkoła eTwinning. Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem. Prelegentka na dorocznych konferencjach organizowanych przez Kuratorium Oświaty oraz MSCDN w Siedlcach z Okazji Europejskiego Dnia Języków prezentująca przykłady dobrych praktyk z realizacji projektów międzynarodowych eTwinning i Erasmus+. Autorka artykułu w „Meritum” – „Motywacja a TIK-anie, czyli jak radzić sobie w świecie „cyfrowych” uczniów na lekcjach języka angielskiego” w ramach cyklu „Dobra Praktyka”, w którym nawiązuje do realizacji projektów eTwinning.
Kontakt: drabarekkatarzyna@gmail.com
Program wydarzenia:
27 września 2021r.
Wprowadzenie do programu eTwinning oraz platforma eTwinnigLive – podczas pierwszego spotkania dowiesz się czym jest program eTwinning i w jaki sposób wspiera nauczycieli w nauczaniu oraz doskonaleniu zawodowym. Sprawdzisz jak edytować własny profil, aby stał się atrakcyjny dla innych użytkowników platformy, a następnie zaprosisz uczestników szkolenia do swoich kontaktów. Weźmiesz udział w procesie zakładania projektu i dowiesz się w jaki sposób można zarządzać projektem z poziomu platformy eTwinning LIVE.
28 września 2021r.
Twinspace projektu - na drugim spotkaniu weźmiesz udział w planowaniu projektu. Nauczysz się poruszać po platformie Twinspace: zobaczysz, jak tworzy się strony, planuje spotkanie online, zakłada wątek na forum oraz zaprasza uczniów do projektu. Poznasz sposoby efektywnej komunikacji w czasie realizacji projektu.
29 września 2021r.
Aktywności w projekcie - na ostatnim spotkaniu poznasz narzędzia przydatne do zrealizowania proponowanych działań projektowych, np.prezentacja google, nearpod, narzędzia do przygotowania zadań w terenie: map, kody qr. Dowiesz się, na co warto zwrócić uwagę podczas planowania projektu oraz jak zorganizować współpracę, aby projekt był wartościowy. Zaplanujesz swoją pracę w projekcie, a w razie wątpliwości będziesz mógł zadać pytania.
Opis projektu, który będzie realizowany przez uczestników seminarium po jego zakończeniu:
Opis projektu:
Projekt jest skierowany do uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej oraz uczniów klas 1 szkoły ponadpodstawowej. Uczniowie przedstawią się oraz stworzą fikcyjną międzypokoleniową rodzinę - pełną chatę - z wykorzystaniem narzędzi TIK. Uczniowie wspólnie wymyślą postacie członków rodziny oraz informacje o nich. Nauczą się opowiadać o sobie i rodzinie oraz przeprowadzać wywiad. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele poznają aplikacje służące efektywnej nauce słownictwa oraz urozmaicające lekcje języka niemieckiego w trakcie edukacji stacjonarnej i zdalnej.
Cele
- Zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego.
- Wzbogacenie znajomości słownictwa uczniów (liczebniki, kraje i narodowości, członkowie rodziny, zawody, formy spędzania wolnego czasu, przymiotniki określające charakter).
- Uczeń będzie potrafił opisać siebie oraz inne osoby zarówno ustnie jak i w formie pisemnej.
- Uczeń będzie potrafił przeprowadzić prosty wywiad (zadać pytania o wiek, pochodzenie, zawód, formy spędzania wolnego czasu oraz cechy charakteru).
- Uczeń będzie potrafił na podstawie wysłuchanej informacji stworzyć notatkę.
- Rozwijanie umiejętności współpracy w grupach.
- Zachęcanie uczniów do tzw. peer learning.
- Rozwijanie umiejętności stosowania TIK zarówno przez uczniów jak i nauczycieli.