Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

 Ramowy plan spotkań:

Termin seminarium: 26-28 kwietnia 2021 roku*

* obowiązek udziału we WSZYSTKICH spotkaniach

Trzy spotkania online na platformie eTwinning LIVE, w pokoju Adobe Connect,

w godzinach: 18.00-19.30 


 Opis eksperta prowadzącego seminarium online:


Anna Urbasik  

Ambasadorka programu eTwinning. Trenerka warsztatów komputerowych eTwinning w województwie śląskim

Nauczycielka wychowania przedszkolnego oraz języka angielskiego w Publicznym Przedszkolu nr 17 im. M. Jeżowskiej w Jastrzębiu-Zdroju nagrodzonej Odznaką Szkoły eTwinning w roku 2018 oraz 2020. Z programem eTwinning związana od 12 lat. Od 3 lat  Ambasadorka programu oraz trenerka warsztatów komputerowych.  Laureatka konkursów ogólnopolskich Nasz projekt eTwinning 2012 (I miejsce), 2016 r. (wyróżnienie specjalne) oraz 2021.  Koordynatorka  projektów programu Erasmus+, realizatorka działań w ramach programu "Uczymy dzieci programować" oraz Code week, autorka innowacji pedagogicznych.

Prywatnie miłośniczka podróży i dobrej lektury.




Szczegółowy program zajęć:

26 kwietnia 2021r.

Wprowadzenie do programu eTwinning oraz platforma eTwinning Live.

Podczas pierwszego spotkania poznasz założenia program eTwinning, dowiesz się w jaki sposób wspiera on doskonalenie zawodowe nauczycieli i jak włączyć aktywności projektowe w proces dydaktyczno-wychowawczy na przedszkolnym i wczesnoszkolnym etapie edukacji. W toku pracy na eTwinning Live sprawdzisz jak zmodyfikować własny profil, aby stał się atrakcyjny dla potencjalnych partnerów eTwinning w przyszłości, a następnie zaprosisz uczestników szkolenia do swoich kontaktów. Weźmiesz udział w procesie zakładania projektu „Na tropach zimy”, poznając przy tym możliwości zarządzania projektem z poziomu platformy eTwinning Live.

27 kwietnia 2021r.

Twinspace projektu

W toku drugiego dnia seminarium nauczysz się korzystać z platformy Twinspace, służącej do udostępniania rezultatów działań projektowych. Dowiesz się, jak stworzyć strony i osadzić w nich wykreowane w projekcie zasoby, jak zaplanować spotkanie partnerów online, założyć wątek na forum czy zaprosić uczniów (i ich rodziców) do projektu. Poznasz założenia efektywnej współpracy i komunikacji w czasie realizacji projektu. Wspólnie z pozostałymi uczestnikami szkolenia zaplanujemy własne działania projektowe.

28 kwietnia2021r.

Aktywności w projekcie

Ostatnie spotkanie seminarium poświęcimy wybranym narzędziom, przydatnym do zrealizowania lub publikacji proponowanych działań projektowych. Dowiesz się, na co warto zwrócić uwagę podczas planowania aktywności dzieci/uczniów w projekcie oraz jak zorganizować współpracę, aby projekt był wartościowy pod względem merytorycznym, i angażujący społeczność uczniów i nauczycieli. Zaplanujesz swój zakres działań w projekcie, i zadać wszelkie potrzebne pytania, by rozwiać ewentualne wątpliwości co do jego przebiegu. 

 


Krótki opis projektu:

Tytuł projektu: „Owady i inni znajomi z majowej łąki. Odkrywamy świat przyrody.”

Opis projektu:

Rozgrzana wiosennymi promieniami słońca łąka jest miejscem chętnie odwiedzanym przez owady, zwłaszcza przez mrówki, pająki, koniki polne, natomiast na listkach roślin możemy zaobserwować pełzające biedronki. Na otwartych kielichach kwiatów  podpatrzeć możemy zbierające nektar pszczoły. W słoneczne wiosenne dni pojawiają się także motyle: modraszek wieszczek oraz cytrynek.

Zachwycając się bioróżnorodnością i pięknem kwitnącej łąki zapoznajmy dzieci z mieszkańcami tegoż środowiska. Spójrzmy na łąkę z perspektywy jego mieszkańców. Poznajmy umiejętności owadów oraz ich znaczenie i rolę w środowisku przyrodniczym, aby móc zgodnie dzielić wspólną przestrzeń łąki. 

Spodziewane rezultaty:

Miękkie:

  • odczuwanie radości i satysfakcji z pokonywania trudności.
  • rozwijanie umiejętności ICT - obsługa komputera, tabletu, aparatu fotograficznego, tablicy interaktywnej;
  • rozumienie znaczenia kodowania i dekodowania informacji;
  • czytanie uproszczonych rysunków, piktogramów, znaków informacyjnych;

Twarde:

Działania projektowe (przykłady)

  • Hoteliki (poidełka) dla zapylaczy, które posłużą im jako bezpieczne miejsce do nocowania, składania jaj oraz doskonałą ochronę przed warunkami atmosferycznymi i agresorami.

  • Dokarmiamy motyle – pojawiającym się po zimie motylom wyłożymy w przedszkolnym   ogrodzie kawałki owoców. Lekko sfermentowane jabłka to ulubiony przysmak rusałek. Wiatr roznosi zapach jabłek, a głodne po zimie motyle ochoczo przylatują na ucztę.

  • Założenie „łąki kwietnej” – wspólnie wysianie nasiona, z których wyrośnie łąka.

  • Książeczka „Ciekawostki o owadach i innych mieszkańcach ogrodów.”

  • „Pszczoły” – opowieść ruchowa.

  • W razie pytań

    Kontakt

    Aleksandra Woźniak

    aleksandra.wozniak@frse.org.pl

    tel. 22 46 31 224