Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

 Ramowy plan spotkań:

Termin seminarium: 8-10 lutego 2021 roku*

* obowiązek udziału we WSZYSTKICH spotkaniach

Trzy spotkania online na platformie eTwinning LIVE, w pokoju Adobe Connect, w godzinach:

18.30-20.00


 Opis eksperta prowadzącego seminarium online:

Katarzyna Drabarek

Ambasadorka programu eTwinning w województwie mazowieckim

Nauczycielka języka angielskiego i niemieckiego w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi Nr 6 w Siedlcach oraz doradca metodyczny ds. języka niemieckiego w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Wydziale w Siedlcach. Aktywnie uczestniczy w programie eTwinning od 2016 roku. Zrealizowała szereg projektów wyróżnionych Krajową i Europejską Odznaką Jakości eTwinning. Obecnie koordynatorka dwóch projektów międzynarodowych Erasmus+ Akcja KA 229 „The Non-Formal and The Digital Classrooms for Inclusion” i “Shall we play a game?”. Współautorka bloga sieci współpracy nauczycieli Cyfrowy piórnik nauczyciela języka obcegoAutorka bloga o projektach eTwinning www.etwinningsp6.blogspot.com oraz z ćwiczeniami dla uczniów www.englishforsp6siedlce.blogspot.com. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli z zakresu stosowania i wdrażania TIK oraz programu eTwinning i pracy na Twinspace. Organizatorka DBI, Dnia eTwinning, Erasmus Days. Chętnie łączy naukę języka obcego z nauką kodowania. Corocznie bierze udział w inicjatywie CodeWeek oraz w ogólnopolskim programie „Uczymy Dzieci Programować” Edusense. W wyniku jej zaangażowania w 2019r. szkoła otrzymała odznakę Szkoła eTwinning. Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem.  Prelegentka na dorocznych konferencjach organizowanych przez Kuratorium Oświaty oraz MSCDN w Siedlcach z Okazji Europejskiego Dnia Języków prezentująca przykłady dobrych praktyk z realizacji projektów międzynarodowych eTwinning i Erasmus+. Autorka artykułu w „Meritum” – „Motywacja a TIK-anie, czyli jak radzić sobie w świecie „cyfrowych” uczniów na lekcjach języka angielskiego” w ramach cyklu „Dobra Praktyka”, w którym nawiązuje do realizacji projektów eTwinning.

Kontakt:
drabarekkatarzyna@gmail.com


Szczegółowy program zajęć:

8 lutego 2021r.

Wprowadzenie do programu eTwinning oraz platforma eTwinnigLive – podczas pierwszego spotkania dowiesz się czym jest program eTwinning i w jaki sposób wspiera nauczycieli w nauczaniu oraz doskonaleniu zawodowym. Sprawdzisz jak edytować własny profil, aby stał się atrakcyjny dla innych użytkowników platformy, a następnie zaprosisz uczestników szkolenia do swoich kontaktów. Weźmiesz udział w procesie zakładania projektu i dowiesz się w jaki sposób można zarządzać projektem z poziomu platformy eTwinning LIVE.

9 lutego 2021r.

Twinspace projektu - na drugim spotkaniu weźmiesz udział w planowaniu projektu. Nauczysz się poruszać po platformie Twinspace: zobaczysz, jak tworzy się strony, planuje spotkanie online, zakłada wątek na forum oraz zaprasza uczniów do projektu. Poznasz sposoby efektywnej komunikacji w czasie realizacji projektu.

10 lutego 2021r.

Aktywności w projekcie - na ostatnim spotkaniu poznasz narzędzia przydatne do zrealizowania proponowanych działań projektowych. Dowiesz się, na co warto zwrócić uwagę podczas planowania projektu oraz jak zorganizować współpracę, aby projekt był wartościowy. Zaplanujesz swoją pracę w projekcie, a w razie wątpliwości będziesz mógł zadać pytania.


Opis projektu, który będzie realizowany przez uczestników seminarium po jego zakończeniu:

Tytuł: „Fiktive Familie“

Opis:

Projekt jest skierowany do uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej oraz uczniów klas 1 szkoły ponadpodstawowej. Uczniowie przedstawią się oraz stworzą fikcyjną rodzinę z wykorzystaniem narzędzi TIK. Uczniowie wspólnie wymyślą postacie członków rodziny oraz informacje o nich. Nauczą się opowiadać o sobie i rodzinie oraz przeprowadzać wywiad. Poznamy aplikacje służące efektywnej nauce słownictwa oraz urozmaicające lekcje języka niemieckiego w trakcie edukacji zdalnej.

Cele:

  • Zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego.
  • Wzbogacenie znajomości słownictwa uczniów (liczebniki, kraje i narodowości, członkowie rodziny, zawody, formy spędzania wolnego czasu, przymiotniki określające charakter).
  • Uczeń będzie potrafił opisać siebie oraz inne osoby zarówno ustnie jak i w formie pisemnej.
  • Uczeń będzie potrafił przeprowadzić prosty wywiad (zadać pytania o wiek, pochodzenie, zawód, formy spędzania wolnego czasu oraz cechy charakteru).
  • Uczeń będzie potrafił na podstawie wysłuchanej informacji stworzyć notatkę.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupach.
  • Zachęcanie uczniów do tzw. peer learning.
  • Rozwijanie umiejętności stosowania TIK zarówno przez uczniów jak i nauczycieli.

Działania:

  1. Przedstawiamy się (mapa członków projektu, szkoły, nauczyciele i uczniowie (awatary z opisem).
  2. Stworzenie fikcyjnych członków rodziny (awatary). Wybór zakresu informacji o członkach rodziny. Zbiór słownictwa w wybranym zakresie. Wybór narzędzi do nauki w/w słownictwa. Przygotowanie interaktywnych zadań i quizów.
  3. Uczniowie współtworzą książeczki „Fiktive Familie” w grupach międzyszkolnych (wspólnie przygotowują strony z członkami rodziny oraz ich opisy pisemne i w formie nagrania).
  4. Wideokonferencje. Przedstawienie książeczek. Opisywanie wymyślonych rodzin. Przeprowadzanie wywiadów. Wykorzystanie przygotowanych interaktywnych zadań i quizów ze słownictwem.
  5. Ukończenie produktów końcowych, ewaluacja, aplikacja o Odznakę Jakości eTwinning.

Proponowane rezultaty:

  • Kolekcja książeczek elektronicznych „Fiktive Familie”.
  • Kolekcja interaktywnych zadań w temacie rodzina, zawody, kraje i narodowości itp.– padlet lub trello.
  • Zarówno kolekcja książeczek jak i interaktywnych zadań będzie mogła stanowić materiał lekcyjny do wykorzystywania zarówno przez nauczycieli biorących udział w projekcie jak i innych nauczycieli języka niemieckiego.
  • Filmy z wideokonferencji.

 

 

 

  • W razie pytań

    Kontakt

    Program eTwinning:

    Małgorzata Knap

    kom: 728 455 358

    tel: 22 46 31 223

    mknap@frse.org.pl