Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

 Ramowy plan spotkań:

Termin seminarium: 18-20 stycznia 2021 roku*

* obowiązek udziału we WSZYSTKICH spotkaniach

Trzy spotkania online na platformie eTwinning LIVE, w pokoju Adobe Connect,

w godzinach: 18.00-19.30 


 Opis eksperta prowadzącego seminarium online:

Anna Urbasik

Ambasadorka programu eTwinning oraz trenerka warsztatów komputerowych w województwie śląskim 

Nauczycielka wychowania przedszkolnego oraz języka angielskiego w  Publicznym Przedszkolu nr 17 im. M. Jeżowskiej w Jastrzębiu-Zdroju nagrodzonej Odznaką Szkoły eTwinning w roku 2018 oraz 2020. Z programem eTwinning związana od 12 lat. Od 3 lat  Ambasadorka programu oraz trenerka warsztatów komputerowych. Laureatka konkursów ogólnopolskich Nasz projekt eTwinning 2012 (I miejsce) oraz 2016 (wyróżnienie specjalne).  Koordynatorka  projektów programu Erasmus+, realizatorka działań w ramach programu Uczymy dzieci programować oraz Codeweek, autorka innowacji pedagogicznych. Prywatnie miłośniczka podróży i dobrej lektury.

Kontakt: anna-urbasik@wp.pl


Szczegółowy program zajęć:

18 stycznia 2021r.

Wprowadzenie do programu eTwinning oraz platforma eTwinning Live. 

W pierwszym dniu uczestnicy zapoznają się z podstawowymi informacjami dotyczącymi programu eTwinning. To czas na poznanie polskiego portalu eTwinning. Uczestnicy sprawdzą, co znajduje się w jego poszczególnych działach. Dodatkowo zapoznają się z materiałami dotyczącymi Odznak Jakości. Przybliżona zostanie prywatna przestrzeń na portalu, zwana eTwinning Live. Uczestnicy zapoznają się z poszczególnymi elementami eTw Live, jak: powiadomienia, sekcje, grupy, wydarzenia, skrzynka eTwinning. Dowiedzą się, w jaki sposób szukać partnerów do współpracy. Rozwiążą quiz końcowy, sprawdzający wiedzę na temat eTwinningu.

19 stycznia 2021r.

Twinspace projektu

Dzień drugi przeznaczony jest na poznanie platformy TwinSpace. Uczestnicy zapoznają się z przygotowanymi materiałami przybliżającymi poszczególne aktywności platformy i nauczą się, jak umieszczać materiały projektowe na Twinspace. Wezmą także udział w głosowaniu „Sukces projektu”.

20 stycznia 2021r.

Działania w projekcie

Dzień trzeci to czas, w którym uczestnicy przyjrzą się wybranym narzędziom, przydatnym do zrealizowania lub publikacji proponowanych działań projektowych. Dowiedzą się, na co warto zwrócić uwagę podczas planowania aktywności dzieci w projekcie oraz jak zorganizować współpracę, aby projekt był wartościowy pod względem merytorycznym. Uczestnicy wspólnie zaplanują swój zakres działań w projekcie.


Opis projektu:

W głowie się nie mieści to film animowany o problemach małego człowieka i do niego właśnie skierowany: mądry, edukacyjny i atrakcyjnie przygotowany. Twórcy położyli duży nacisk na relacje dziecko-rodzice oraz konieczność przeżywania smutku jako ważną dla zdrowia psychicznego. Radość, Smutek, Gniew, Strach i Odraza to bohaterowie filmu osadzeni w mózgu i umyśle jedenastolatki Riley. Emocje towarzyszące Riley w filmie będą podstawą do pracy nad projektem. W trakcie projektu posmakujemy każdej emocji po trochu: będzie radośnie, ale też refleksyjnie, smutno i strasznie, a nawet zdarzy się wam spojrzeć z odrazą na Smutek.

Przedstawienie emocji w ramach działań projektowych opartych na bajce pozwoli młodszym dzieciom spojrzeć na swoje zachowania z zupełnie innej perspektywy i może okazać się bardzo pomocne.

Emocje to trudny ale niezwykle ważny temat – zwłaszcza dla dzieci. Emocje przeżywamy wszyscy, rzadko niestety o nich rozmawiamy. Poprzez działania projektowe mamy możliwość wsparcia dzieci w emocjonalnej edukacji.

Cele ogólne projektu:

·       wdrażanie do rozpoznawania i nazywania uczuć,

·       wywołanie chęci działania i podjęcie działania,

·       współdziałanie z innymi uczniami -  uczestnikami grupy.

Cele operacyjne:

Dziecko:

·       wie, jak rozpoznawać i nazywać uczucia,

·       umie mówić o uczuciach,

·       zna sposoby wyrażania złości w sposób akceptowany społecznie.


(Proponowany) Szczegółowy program zajęć:

Lekcja 1. Wszystkie emocje są potrzebne.

W trakcie „lekcji” poznamy emocje i uczucia bohaterki bajki „W głowie się nie mieści”. Wykonamy „portrety naszych emocji”, które wykorzystamy do stworzenia gry typu memory przy wykorzystani narzędzia LearningApps.

Lekcja 2. Za pomocą wyobraźni możemy stłumić złe emocje.

Na lekcji przyjrzymy się sposobom radzenia sobie z emocjami. Porozmawiamy o „termometrze złości”. Wykonamy wspólną książeczkę StoryJumper „Jak radzić sobie z emocjami? Instrukcja krok po kroku”.

Lekcja 3. Bez radości nigdy nie będziemy w czymś dobrzy. 

Wspólnie wykonamy "Pocztówki radości" przy wykorzystaniu narzędzia Canva.

Lekcja 4. W podświadomości ciągle kryją się potwory.

Uczniowie wezmą udział w zabawach i sprawdzą czego się boją. Dowiedzą się także, jaką rolę odgrywa strach i jakie są jego rodzaje. Następnie przeprowadzą ze sobą wywiady, aby znaleźć najlepszy sposób radzenia sobie ze strachem. Na zakończenie strachy schowają do pudełek.  

Lekcja 5. Emocje w kropkach i kreskach.

Dzieci wchodzą właśnie w świat krótkich wiadomości uzupełnianych uśmieszkami, smutnymi buźkami lub podniesionym kciukiem. W trakcie zajęć dowiedzą się, do czego służą emotikony i rysunki gestów oraz nauczą się rozumieć je i samodzielnie stosować.



  • W razie pytań

    Program eTwinning:

    Małgorzata Knap

    kom: 728 455 358

    tel: 22 46 31 223

    mknap@frse.org.pl