Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

 Ramowy plan spotkań:

Termin seminarium: 18-20 stycznia 2021 roku*

* obowiązek udziału we WSZYSTKICH spotkaniach

Trzy spotkania online na platformie eTwinning LIVE, w pokoju Adobe Connect,

w godzinach: 18.00-19.30 


 Opis eksperta prowadzącego seminarium online:

Anna Krzyżanowska

Ambasador programu eTwinning oraz trener warsztatów komputerowych w województwie śląskim

Nauczycielka wychowania przedszkolnego i surdopedagog pracująca w Przedszkolu z Oddziałami Specjalnymi i z Oddziałami Integracyjnymi nr 48 w Zabrzu. W swojej pracy z dziećmi wykorzystuje koncepcję uczenia się poprzez działanie, w bliskim kontakcie z naturą, kulturą i zbalansowanym (a zarazem twórczym) podejściem do możliwości świata cyfrowego.

Związana z Programem eTwinning od 2006 roku. Wraz ze swoimi podopiecznymi realizowała liczne projekty o tematyce międzykulturowej, przyrodniczej i językowej, uznane za przykład dobrej praktyki i nagrodzone w ogólnopolskich i europejskich konkursach eTwinning. Od kilku lat pełni funkcję ambasadora programu eTwinning w województwie śląskim oraz trenera warsztatów komputerowych.

Konsultant Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku, specjalizująca się w obszarze edukacji przedszkolnej oraz wykorzystywaniu technologii w edukacji, w ramach działalności Pracowni Doskonalenia i Dydaktyki.

Kontakt: annakrzyzanowska@interia.eu


Szczegółowy program zajęć:

18 stycznia 2021r.

Wprowadzenie do programu eTwinning oraz platforma eTwinning Live.

Podczas pierwszego spotkania poznasz założenia program eTwinning, dowiesz się w jaki sposób wspiera on doskonalenie zawodowe nauczycieli i jak włączyć aktywności projektowe w proces dydaktyczno-wychowawczy na przedszkolnym i wczesnoszkolnym etapie edukacji. W toku pracy na eTwinning Live sprawdzisz jak zmodyfikować własny profil, aby stał się atrakcyjny dla potencjalnych partnerów eTwinning w przyszłości, a następnie zaprosisz uczestników szkolenia do swoich kontaktów. Weźmiesz udział w procesie zakładania projektu „Na tropach zimy”, poznając przy tym możliwości zarządzania projektem z poziomu platformy eTwinning Live.

19 stycznia 2021r.

Twinspace projektu

W toku drugiego dnia seminarium nauczysz się korzystać z platformy Twinspace, służącej do udostępniania rezultatów działań projektowych. Dowiesz się, jak stworzyć strony i osadzić w nich wykreowane w projekcie zasoby, jak zaplanować spotkanie partnerów online, założyć wątek na forum czy zaprosić uczniów (i ich rodziców) do projektu. Poznasz założenia efektywnej współpracy i komunikacji w czasie realizacji projektu. Wspólnie z pozostałymi uczestnikami szkolenia zaplanujemy własne działania projektowe.

20 stycznia 2021r.

Aktywności w projekcie

Ostatnie spotkanie seminarium poświęcimy wybranym narzędziom, przydatnym do zrealizowania lub publikacji proponowanych działań projektowych. Dowiesz się, na co warto zwrócić uwagę podczas planowania aktywności dzieci/uczniów w projekcie oraz jak zorganizować współpracę, aby projekt był wartościowy pod względem merytorycznym, i angażujący społeczność uczniów i nauczycieli. Zaplanujesz swój zakres działań w projekcie, i zadać wszelkie potrzebne pytania, by rozwiać ewentualne wątpliwości co do jego przebiegu.

Ostatni dzień seminarium będzie równocześnie początkiem krótkiego, realizowanego wspólnie projektu eTwinning. Mam nadzieję, że okaże się on dla Ciebie ciekawym doświadczeniem, motywującym do samodzielnej realizacji projektów krajowych i międzynarodowych już w niedalekiej przyszłości.


Krótki opis projektu:

"Na tropach zimy"

Trudno wyobrazić sobie zimę pozbawioną lecących z nieba płatków śniegu, zapraszających do sensorycznej i kreatywnej zabawy. Podobnie trudno wyobrazić sobie projekt pozbawiony realnej współpracy pomiędzy partnerami i twórczego zaangażowania.

W kolejnych etapach naszego projektu, spróbujemy doświadczyć, w jaki sposób zadbać o komunikację i współpracę w eTwinningowych działaniach. Dlatego między innymi wspólnie z dziećmi wirtualnie i realnie będziemy rzucać się śnieżkami, a żeby to było możliwe – najpierw podejmiemy się odpowiedzialnego zadania w postaci eksploracji i wspólnego raportowania stanu pogody.

W ustalonym przez nas terminie wybierzemy się z podopiecznymi na małą wyprawę poza teren przedszkola/szkoły, w czasie której zgromadzimy materiał badawczy ukazujący panujące u nas zjawiska atmosferyczne oraz widok otaczającego nas krajobrazu. Dzięki wspólnie opracowanym raportom pogodowym odpowiemy sobie na pytanie, gdzie spadł pierwszy śnieg, sprawdzimy też, w których regionach Polski mamy na niego największe szanse.

Wykorzystując zaczarowany TIK wykonamy wspólną mapę lokalizującą zbudowane przez nas śnieżne bałwany, które w projekcie przemówią ludzkim głosem.

Adekwatny do przyrodniczych okoliczności temat projektu, angażujące zadania adekwatne do poziomu dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym, realizowane wspólnie, to dobra recepta na twórcze rozpoczęcie roku i nowy początek przygody w programie eTwinning.

 

  • W razie pytań

    Program eTwinning:

    Małgorzata Knap

    kom: 728 455 358

    tel: 22 46 31 223

    mknap@frse.org.pl