Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

Program konferencji

Pobierz program w formacie PDF Program w wersji pdf
22/08/2022
09:30–10:00
Rejestracja uczestników
10:00–10:15
Oficjalne otwarcie

Krajowe Biuro eTwinning, Ministerstwo Edukacji i Nauki

10:15–10:50
Programy eTwinning oraz Erasmus+ w szkole - korzyści dla placówki - Monika Regulska, Anna Kowalczyk

Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję poznać program eTwinning i możliwości jego synergii z programem Erasmus+ oraz dowiedzieć się jakie wymierne korzyści daje uczestnictwo w obu programach zarówno poszczególnym nauczycielom, jak i całej placówce. 

10:50–11:20
Rozpoznawalność i promocja placówki poprzez innowacyjne projekty eTwinning - Beata Wójcik, Jowita Królikowska

Podczas wykładu omówione zostaną dobre praktyki współpracy szkół z instytucjami samorządowymi, uczelniami wyższymi i mediami w ramach upowszechniania i promowania działań w odniesieniu do projektów realizowanych poprzez platformę eTwinning. Przybliżone zostaną sposoby kreowania wizerunku szkoły mające wpływ na zwiększenie zainteresowania placówką oraz jej promocję w środowisku lokalnym.

11:20–11:45
Jak poruszać się po platformie eTwinning? Praktyczne wskazówki dla dyrektorów placówek oświatowych - Beata Wójcik
11:45–12:15
Przerwa kawowa
12:15–12:45
Awans zawodowy z eTwinning - Zyta Czechowska
12:45–13:15
Dobrostan czy Niedobrostan? Jak działać w kryzysie i nie tylko. Ewa Radanowicz
13:15–14:15
Obiad w restauracji hotelowej
14:15–15:30
Sesja warsztatowa 1

*Uczestnicy biorą udział w jednym z czterech równolegle odbywających się warsztatów.

1. Jak tworzyć sprzyjającą przestrzeń do pracy? – Ewa Radanowicz

W trakcie warsztatu wspólnie zastanowimy się co możemy zrobić w swoim środowisku, w swojej klasie, szkole i w jaki sposób możemy redefiniować swoje podstawowe zadania, budzić w sobie i uczniach potrzebę osobistego rozwoju oraz opierać edukację na relacjach i działaniu.

2. Narzędzia przydatne w pracy dyrektora – Marek Fularz

Edukacja zdalna wymogła na uczestnikach procesu edukacyjnego poznanie i stosowanie różnych narzędzi TIK. Które narzędzia okazały się użyteczne? Czy wybierać narzędzia darmowe, a za co warto zapłacić? Jakie narzędzia z tego arsenału przydają się w pracy dyrektora szkoły? Co po pandemii warto zostawić w swoim niezbędniku TIK? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć podczas tej sesji warsztatowej.

3. Team-building – jak skutecznie zbudować międzyprzedmiotowy zespół projektowy w szkole – Beata Wójcik

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób stworzyć zespół projektowy, powołać dobrego lidera grupy i wykreować przestrzeń do skutecznego działania. Przygotują swój własny plan powołania i organizacji zespołu projektowego.

4. Edukacja włączająca, dostosowania warunków nauczania oraz pomoc psychologiczno- pedagogiczna w szkole - Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska

W trakcie warsztatów poruszymy praktyczne aspekty wdrażania edukacji włączającej, realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz możliwości dostosowywania warunków nauczania w szkołach również w kontekście dbałości o jej jakość.

15:30–16:00
Przerwa kawowa
16:00–17:15
Sesja warsztatowa 2

*Uczestnicy biorą udział w jednym z czterech równolegle odbywających się warsztatów.

1. Jak tworzyć sprzyjającą przestrzeń do pracy? – Ewa Radanowicz

W trakcie warsztatu wspólnie zastanowimy się co możemy zrobić w swoim środowisku, w swojej klasie, szkole i w jaki sposób możemy redefiniować swoje podstawowe zadania, budzić w sobie i uczniach potrzebę osobistego rozwoju oraz opierać edukację na relacjach i działaniu.

2. Narzędzia przydatne w pracy dyrektora – Marek Fularz

Edukacja zdalna wymogła na uczestnikach procesu edukacyjnego poznanie i stosowanie różnych narzędzi TIK. Które narzędzia okazały się użyteczne? Czy wybierać narzędzia darmowe, a za co warto zapłacić? Jakie narzędzia z tego arsenału przydają się w pracy dyrektora szkoły? Co po pandemii warto zostawić w swoim niezbędniku TIK? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć podczas tej sesji warsztatowej.

3. Team-building – jak skutecznie zbudować międzyprzedmiotowy zespół projektowy w szkole – Beata Wójcik

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób stworzyć zespół projektowy, powołać dobrego lidera grupy i wykreować przestrzeń do skutecznego działania. Przygotują swój własny plan powołania i organizacji zespołu projektowego.

4. Edukacja włączająca, dostosowania warunków nauczania oraz pomoc psychologiczno- pedagogiczna w szkole - Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska

W trakcie warsztatów poruszymy praktyczne aspekty wdrażania edukacji włączającej, pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz możliwości dostosowywania warunków nauczania w szkołach również w kontekście dbałości o jakość.

17:15–19:00
Konsultacje dla dyrektorów
19:30–20:30
Kolacja w restauracji hotelowej
23/08/2022
09:15–10:30
Sesja warsztatowa 3

*Uczestnicy biorą udział w jednym z czterech równolegle odbywających się warsztatów.

1. Jak tworzyć sprzyjającą przestrzeń do pracy? – Ewa Radanowicz

W trakcie warsztatu wspólnie zastanowimy się co możemy zrobić w swoim środowisku, w swojej klasie, szkole i w jaki sposób możemy redefiniować swoje podstawowe zadania, budzić w sobie i uczniach potrzebę osobistego rozwoju oraz opierać edukację na relacjach i działaniu.

2. Narzędzia przydatne w pracy dyrektora – Marek Fularz

Edukacja zdalna wymogła na uczestnikach procesu edukacyjnego poznanie i stosowanie różnych narzędzi TIK. Które narzędzia okazały się użyteczne? Czy wybierać narzędzia darmowe, a za co warto zapłacić? Jakie narzędzia z tego arsenału przydają się w pracy dyrektora szkoły? Co po pandemii warto zostawić w swoim niezbędniku TIK? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć podczas tej sesji warsztatowej.

3. Team-building – jak skutecznie zbudować międzyprzedmiotowy zespół projektowy w szkole – Beata Wójcik

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób stworzyć zespół projektowy, powołać dobrego lidera grupy i wykreować przestrzeń do skutecznego działania. Przygotują swój własny plan powołania i organizacji zespołu projektowego.

4. Edukacja włączająca, dostosowania warunków nauczania oraz pomoc psychologiczno- pedagogiczna w szkole - Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska

W trakcie warsztatów poruszymy praktyczne aspekty wdrażania edukacji włączającej, pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz możliwości dostosowywania warunków nauczania w szkołach również w kontekście dbałości o jakość.

10:30–11:00
Przerwa kawowa (wymeldowanie z hotelu)
11:00–12:00
Przykłady dobrych praktyk
12:00–14:00
Praca w zespołach zadaniowych* Prezentacja rezultatów pracy w zespołach zadaniowych

*Zespoły zadaniowe (uczestnicy wybierają udział w jednym z pięciu zespołów zadaniowych):

  1. Synergia programów eTwinning i Erasmus+ - J.Królikowska, A.Kowalczyk
  2. Działalność innowacyjna poprzez projekty eTwinning – B.Wójcik
  3. Od kodowania do programowania w szkole – M.Fularz
  4. Uczeń ze SPE w szkole – Z.Czechowska, J.Majkowska
  5. Dobrostan – autodiagnoza i wdrożenie jako standard pracy przedszkola/szkoły - Ewa Radanowicz

 

  • W razie pytań

    Kontakt

    Krajowe Biuro eTwinning:

    Małgorzata Knap

    kom: 728 455 358

    mknap@frse.org.pl

    W dniach 11-18 lipca 2022:

    Aleksandra Woźniak 

    kom: 572 675 533

    alwozniak@frse.org.pl