
Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.
Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.
Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a
Za utrudnienia przepraszamy.
Opis eksperta prowadzącego seminarium online:
Aleksandra Rosińska
Z wykształcenia pedagog specjalny-logopeda po warszawskim APSie, neurologopeda, terapeuta wczesnej interwencji logopedycznej, terapeuta miofunkcjonalny i instruktor jogi dla dzieci.
Monika Wtasik
Ambasadorka programu eTwinning w województwie mazowieckim
Logopeda i pedagog specjalny. Laureatka dwóch edycji konkursu “”Lekcje o Mazowszu””, w ramach, którego stworzyła scenariusz m.in. z wykorzystaniem TIK w logopedii. Od jakiegoś czasu prowadzi intensywne działania, żeby zmobilizować logopedów do pracy projektowej. Jej motorem napędowym do działania jest ”współpraca”. Jest współtwórcą poradnika ” Jak mogę pomóc swojemu dziecku? – Poradnik logopedyczny dla rodziców.”, który powstał w ramach projektu eTwinning. Żywi nadzieję, że grupa zawodowa logopedów włączy do swojej pracy motywatory w postaci nowych technologii, a logopedzi z przyjemnością pokażą w eTwinningowej społeczności na co ich stać
Ramowy plan spotkań:
Termin seminarium: 17-18 października oraz 24-25 października 2020r.*
*Obowiązek udziału we wszystkich spotkaniach.
Cztery spotkania online w godzinach:
11:00-13:00
*Godziny spotkań mogą nieznacznie ulec zmianie.
Szczegółowy opis spotkań:
17.10 - Program eTwinning - podczas pierwszego spotkania dowiesz się, czym jest program eTwinning i w jaki sposób wspiera nauczycieli w edukacji (również zdalnej) oraz doskonaleniu zawodowym. Dowiesz się, jakie możliwości oferuje platforma eTwinning LIVE i nauczysz się korzystać z jej funkcjonalności. Sprawdzisz jak wyedytować swój profil, aby stał się atrakcyjny dla potencjalnych partnerów projektowych, a następnie zaprosisz innych uczestników szkolenia do swoich kontaktów. Poznasz funkcjonowanie grup na platformie eTwinning. Dowiesz się, czym jest społeczność nauczycieli zrzeszona w grupy i czym się zajmuje.
18.10 – Logojoga – podczas drugiego spotkania dowiesz się, dlaczego warto wykorzystywać jogę jako metodę wspomagającą w terapii logopedycznej. Nauczysz się, jak zorganizować i poprowadzić zajęcia z elementami Logojogi i jakich efektów funkcjonalnych spodziewać się u swoich uczniów. Obejrzysz przykładową bajkę jogopedyczną. Poznasz przykładowe pomoce dydaktycznych wykorzystywanych w trakcie zajęć z Logojogi. Spotkanie stanowić będzie wstęp i inspirację do ogólnopolskiego projektu logopedycznego prowadzonego przez Aleksandrę Rosińską i Monikę Witasik we współpracy z uczestnikami seminarium.
24.10 - Przestrzeń TwinSpace - w trakcie trzeciego spotkania online, poznasz i wypróbujesz wirtualną przestrzeń TwinSpace. Będziesz uczestniczyć w zakładaniu projektu Logojoga. Dowiesz się w jaki sposób zaprosić do współpracy uczniów oraz zewnętrznych partnerów projektowych. Nauczysz się korzystać z narzędzi do komunikacji. Zamieścisz filmy, obrazy oraz pliki w repozytorium TwinSpace oraz stworzysz i wyedytujesz własną stronę. Dowiesz się w jaki sposób przygotowuje się ankiety, korzysta z tablicy TwinBoard oraz publikuje materiały uprzednio zamieszczone w repozytorium TwinSpace. Nauczysz się upowszechniać rezultaty współpracy projektowej.
25.10 – Narzędziownik – na ostatnim spotkaniu poznasz podstawy działania wybranych narzędzi TIK przydatnych logopedom w pracy metodą projektu. Poznasz podstawy działania narzędzia Wakelet - programu pozwalającego na zbieranie, kolekcjonowanie i dzielenie się zebranymi materiałami w postaci cyfrowej. Utworzysz logo z wykorzystaniem Canvy oraz zobaczysz jak utworzyć kanał na YT. Poznasz narzędzie przydatne w procesie ewaluacji projektu.