19/10/2021 |
16:00–16:10 | Oficjalne otwarcie konferencji |
16:10–17:00 | Dobre relacje w szkole podstawą jakości działańKtoś kiedyś powiedział, że edukacja to relacja i miał rację. Później, słowo relacja zostało odmieniane na tysiąc różnych sposobów aż w końcu stało się modne.
Wielu z nas deklaruje, że relacje są podstawą pracy z dzieckiem, że są one w naszej pracy wszechobecne. Jednak kiedy „zanurzymy” się się w temat głębiej to okazuje się, że nie jest tak dobrze jak by się chciało, że ostatecznie to nie do końca mamy czas na zatrzymanie się i budowanie relacji bo podstawy programowe, testy, egzaminy. Bo mało czasu na lekcjach, na przerwie, bo…, bo.
W swoim wystąpieniu pokażę jak w codzienności szkolnej, zgiełku i biegu, budować relację i dobry klimat szkoły. Jak w prosty i nie wymagający sposób ale z pomysłem doprowadzić do tego, żeby w naszej pracy było dużo relacji w relacji.
Zwrócę szczególną uwagę na:
- wartości i ich znaczenie w budowaniu relacji w szkole,
- warsztat pracy nauczyciela, który ma 100% relacji w relacji,
- przestrzeń, którą warto wykorzystać do tworzenia sytuacji budujących i wspierających relacje,
- i oczywiście o potrzebach i dobrostanie bo … bo jakby inaczej w moim wydaniu!
Ekspert: Ewa Radanowicz
|
17:00–18:00 | Placówki z „Odznaką Szkoły eTwinning” – poprawa jakości pracy placówki, zarządzanie szkołą - przykłady dobrych praktykEksperci, wicedyrektorzy placówek:
- Agnieszka Ogiegło - Szkoła Podstawowa nr 7 im. Tadeusza Kościuszki w Kłodzku
- Bożena Kubica - Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ornontowicach
- Beata Wójcik - Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Puławach
- Marek Fularz - Szkoła Podstawowa nr 1 im. Emilii Plater w Bogatyni
|
20/10/2021 |
16:00–16:30 | O poszukiwaniu potrzeb edukacyjnych uczniów do projektu Eksperci:
- Zyta Czechowska - Zespół Szkól Specjalnych w Kowanówku
- Małgorzata Łaska - CLXV Liceum Ogólnokształcące w Warszawie
|
16:40–17:40 | Sesja warsztatowa 1 - PLANOWANIEProjekt edukacyjny jest skoncentrowany na uczniu i napędzany wizją powstania końcowego produktu, ale to droga prowadząca do tego produktu jest istotą pracy projektowej. Tylko umiejętnie dobrane i starannie zaplanowane działania zmierzające do wspólnego stworzenia produktu dadzą uczniom możliwość pracy w autentycznym środowisku i liczne okazje do nabywania oraz rozwijania kompetencji i umiejętności. W trakcie trwania warsztatów dowiesz się jak zaplanować pracę projektową, aby Twój projekt miał szansę zostać zrealizowany na wysokim poziomie.
Sesje dla nauczycieli:
- edukacji przedszkolnej – Anna Urbasik
- edukacji wczesnoszkolnej – Ewa Przybysz-Gardyza
- klas IV-VIII - Celina Świebocka
- ze szkół ponadpodstawowych - Katarzyna Polak
|
17:40–17:45 | Przerwa |
17:45–18:45 | Sesja warsztatowa 2 - WSPÓŁPRACAW projekcie eTwinning bardzo ważne jest, aby osiągnięcie rezultatów zależało od współpracy między szkołami. Najlepsze projekty nie ograniczają się jedynie do prostej wymiany materiałów i informacji – uczniowie współpracują nad zagadnieniem, rozwiązują problemy, zbierają i analizują informacje, a efektem tej współpracy jest konkretny materiał. W projekcie wysokiej jakości jego uczestnicy są partnerami i wszystkie zadania są ukierunkowane na współpracę. W trakcie sesji warsztatowej zastanowimy się na czym polega dobrej jakości współpraca i od czego zależy jej powodzenie.
Sesje dla nauczycieli:
- edukacji przedszkolnej – Anna Krzyżanowska
- edukacji wczesnoszkolnej – Beata Wójcik
- klas IV-VIII – Monika Mojsiejonek
- ze szkół ponadpodstawowych - Katarzyna Siwczak
|
21/10/2021 |
16:00–17:00 | Sesja warsztatowa 3 - EWALUACJAEwaluacja to nie tylko obowiązkowy element projektu. To przede wszystkim narzędzie pozwalające sprawdzić jakość projektu oraz zgodność jego celów i założeń z wypracowanymi wynikami. Rzetelnie zaplanowana oraz właściwie przeprowadzona ewaluacja pomoże zmodyfikować prowadzone działania i zapewnić ich wysoką jakość. W trakcie tego procesu możemy zebrać informacje zarówno o stanie realizacji poszczególnych zadań, jak i osiągniętych wynikach. Podczas sesji odpowiemy wspólnie na pytanie na czym polega dobra ewaluacja w projekcie oraz poznamy formy i metody ewaluacji, a także narzędzia wspomagające jej przebieg.
Sesje dla nauczycieli :
- edukacji przedszkolnej – Anna Urbasik
- edukacji wczesnoszkolnej – Malwina Kordus
- klas IV-VIII – Katarzyna Sopolińska
- ze szkół ponadpodstawowych – Łukasz Kamiński
|
17:00–17:05 | Przerwa |
17:05–18:05 | Sesja warsztatowa 4 - DOKUMENTACJADobry jakościowo projekt powinien mieć bardzo schludnie zorganizowaną dokumentację, która w żaden sposób nie narusza praw autorskich. Należy również zadbać o dostęp do wypracowanych materiałów poprzez upublicznienie TwinSpace lub, jeśli realizacja projektu była prowadzona na innych platformach, umieszczenie linków do tych materiałów w publicznej części TwinSpace. Podczas warsztatów poznasz zasady tworzenia dokumentacji projektu oraz metody organizacji materiałów na TwinSpace.
Sesje dla nauczycieli :
- edukacji przedszkolnej – Anna Krzyżanowska
- edukacji wczesnoszkolnej – Agnieszka Ogiegło
- kl. IV-VIII - Dla nauczycieli kl. IV-VIII – Małgorzata Garkowska
- ze szkół ponadpodstawowych – Małgorzata Łaska
|
22/10/2021 |
16:00–16:30 | eTwinning w programie nauczania przyszłych nauczycieliEksperci:
- prof. dr hab. Marlena Lembicz - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu,
- Tomasz Ordza - Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce
|
16:30–16:50 | Stopień awansu zawodowego – eTwinner w roli opiekuna Ekspert: Anna Krzyżanowska |
16:50–17:10 | Innowacja pedagogiczna poprzez projekt eTwinningEkspert: Celina Świebocka |
17:10–17:30 | Rozwój Zawodowy z eTwinningEkspert: Monika Mojsiejonek |
17:30–18:00 | Odznaki eTwinning Krajowe Biuro eTwinning – Monika Regulska |