Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

Abstrakty:

Sesja Plenarna

edj2016DL

Wyzwania edukacji językowej w Polsce
dr Paweł Poszytek, dyrektor genaralny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji

edj2016DL

Języki obce do celów specjalistycznych
dr hab. Magdalena Sowa, prof. KUL

edj2016DL

Język specjalistyczny dla wyspecjalizowanych grup odbiorców - Sześć rzeczy, które robić należy, trzy których nie wolno robić i jedna kwestia szczególna
dr Birthe Mousten, Uniwersytet w Aarhus, Dania

edj2016DL

Nauczanie języków obcych w perspektywie terapeutycznej: rozwijanie kompetencji uczenia się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
prof. dr hab. Katarzyna Karpińska-Szaj, Instytut Filologii Romańskiej UAM

edj2016DL

Czy korpus prawdę Ci powie? Blaski i cienie wykorzystania własnych korpusów w nauczaniu języków do celów zawodowych
dr hab. Jarosław Krajka, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

edj2016DL

"Każdemu według potrzeb" - w nauczaniu i testowaniu
Sarah Unsworth, Cambridge English Language Assessment


edj2016DL

Szczególne miejsce czytania w nauce języka obcego
dr hab. Halina Chodkiewicz, prof. UMCS

 Panel 1

edj2016DL

With a little HELP from my friends
Jolanta Urbanik, Uniwersytet Warszawski

edj2016DL

O kompetencji komunikacyjnej studentów programu Erasmus+
dr hab. Sebastian Piotrowski, prof. KUL

edj2016DL

Wykorzystanie autentycznych materiałów w nauczaniu słuchania ze zrozumieniem w języku angielskim do celów akademickich (JACA)
dr Elżbieta Lesiak-Bielawska, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie

edj2016DL

Języki specjalistyczne, czyli jak  pomóc kotu Schrödingera?                
Agnieszka Harrison, Szkoła Języków Obcych Uniwersytet Warszawski

edj2016DL

Językowa strona mobilności oczami studentów Erasmusa+
Dorota Rytwińska, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

edj2016DL

English as a Medium of Instruction
Richard Cowen, Ekspert zaproszony przez British Council

Panel 2

edj2016DL

Kiedy nauczyciel języka zawodowego musi tworzyć własne dialogi dydaktyczne: od teorii do praktyki
dr hab. Elżbieta Gajewska, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie 

edj2016DL

Przygotowanie językowe uczniów odbywających staże zawodowe za granicą
Janusz Salamończyk, ZSP Chojna

edj2016DL

Projekty CLILiG na Politechnice Poznańskiej
Ewa Kapałczyńska, Centrum Języków i Komunikacji Politechniki Poznańskiej

edj2016DL

Ku budowaniu kompetencji komunikacji międzykulturowej w środowisku wielojęzykowym
dr Clarinda Calma, Wyższa Szkoła Europejska im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie

Panel 3

edj2016DL

Cele i determinanty skutecznej nauki języków obcych małych dzieci
dr hab. Joanna Rokita-Jaśkow, prof. UP

edj2016DL

Nauczanie języka polskiego dorosłych Polaków z dysfunkcją słuchu
dr Karolina Ruta, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

edj2016DL

Oczekiwania i potrzeby osób w wieku senioralnym w kontekście nauczania języków obcych 
dr Joanna Kic-Drgas, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

edj2016DL

Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli języka angielskiego w zakresie pracy z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – projekty DysTEFL i DysTEFL2
dr hab. Joanna Nijakowska, prof. UŁ

edj2016DL

Projekt YOUNGSTER – małe miejscowości, wielkie potrzeby – językowe i nie tylko
dr Grzegorz Śpiewak, Macmillan Education

Panel 4

edj2016DL

Pluriliteracies – mapping deep learning progressions for CLIL 
dr Oliver Meyer, Europejskie Centrum Języków Nowożytnych (ECML) w Grazu

Panel 5

edj2016DL

Uczeń z doświadczeniem migracyjnym w klasie. Warsztaty wprowadzające w pracę w klasie wielojęzycznej  
Prowadzący: dr hab. Przemysław E. Gębal, prof. UW i Urszula Majcher-Legawiec, Fundacja Wspierania Kultury i Języka Polskiego im. M. Reja

  • W razie pytań

    Kontakt

    Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

    ul. Mokotowska 43,
    00-551 Warszawa
    tel: 22 46-31-000; 22 46-31-321
    fax: 22 46-31-021 
    www.frse.org.pl

    Koordynator przedsięwzięcia

    Anna Grabowska
    Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
    tel. 22 46-31-263
    e-mail: anna.grabowska@frse.org.pl
     
    Kontakt w sprawie rejestracji:
    Mateusz Denkiewicz, tel. 22 46-31-270
    e-mail: label@frse.org.pl