English polski
Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

Program

filePobierz program w wersji PDF

23 września

8:30-9:30

Rejestracja uczestników

9:30-9:45

Powitanie

  • Mirosław Marczewski, dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji
  • Ewa Synowiec, dyrektor Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce
  • Włodzimierz Paszyński, zastępca prezydenta m. st. Warszawy
  • prof. dr hab. Ewa Geller, prodziekan Wydziału Neofilologii, Uniwersytet Warszawski

9:45-10:15

  • Wywiad z prof. dr hab. Jerzym Bralczykiem, Uniwersytet Warszawski

10:15-10:35

Zastosowanie Europejskiego opisu kształcenia językowego Rady Europy do oceny kompetencji językowych: problemy i rozwiązania

  • dr hab. Waldemar Martyniuk, Uniwersytet Jagielloński

10:35-11:00

Ocenianie kompetencji językowych w szkołach

  • prof. Barry O’Sullivan, British Council

11:00-11:30

Przerwa 

11:30-11:50

Wrażliwe ocenianie jako element interwencji proaktywnej w kontekście glottodydaktycznym

  • dr hab. Jolanta Sujecka-Zając, prof. UW, przewodnicząca Rady Koordynacyjnej ds. Certyfikacji Biegłości Językowej Uniwersytetu Warszawskiego

11:50-12:10

Potrzeby osoby uczącej się w procesie testowania kompetencji językowych - korzyści dla ucznia i nauczyciela

  • dr Nick Saville, Cambridge English Language Assessment

12:10-12:40

Nowa formuła egzaminów zewnętrznych z języków obcych w polskim systemie edukacji

  • dr Marcin Smolik, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

12:40-13:30

Czemu służy ocenianie kompetencji językowych? – debata pod auspicjami czasopisma „Języki Obce w Szkole”

Moderator: prof. dr hab. Hanna Komorowska, Instytut Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Anglistyki Uniwersytetu SWPS

  • dr Nick Saville, Cambridge English Language Assessment
  • dr Marcin Smolik, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
  • dr hab. Urszula Paprocka-Piotrowska, prof. KUL, prorektor Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • dr Radosław Kucharczyk, Instytut Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Gimanzjum Dwujęzyczne  im. Narcyzy Żmichowskiej w Warszawie

13:30-14:30

Lunch

14:30-14:50

Znaczenie kompetencji językowych dla celów mobilności akademickiej w programie Erasmus+

  • Tomasz Bratek, dyrektor programu Erasmus+, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

14:50-15:10

Languages in Secondary Education. An Overview of National Tests in Europe 2014/15, prezentacja wniosków z raportu Eurydice

  • Nathalie Baidak, Europejskie Biuro Eurydice, EACEA/Komisja Europejska

15:10-15:30

System oceniania kompetencji językowych we Włoszech

  • prof. Sabrina Machetti, Uniwersytet w Sienie

15:30-15:50

Jaki system oceniania w nauczaniu języka obcego i dlaczego? – przypadek francuskojęzycznej Szwajcarii

  • Matthis Behrens, IRDP Szwajcaria

15:50-16:10

Sprawiedliwe ocenianie umiejętności językowych – to więcej niż rzetelność

  • dr Jürgen Quetz, Goethe-Institut

16:10

Podsumowanie i zakończenie pierwszego dnia konferencji

  • Joanna Gospodarczyk, dyrektor Biura Edukacji m.st. Warszawy

 

 

24 września

 

8:30-9:15

Rejestracja uczestników

9:15-9:50

Otwarcie drugiego dnia konferencji

dr Agnieszka Dryjańska, FRSE

Wykład plenarny: Wybrane prawidłowości oceniania – perspektywa psychologiczna

  • prof. dr hab. Ewa Czerniawska, dziekan Wydziału Psychologii, Uniwersytet Warszawski

10:00-12:00

Trzy sesje równoległe:

  • Panel 1. Ocenianie kompetencji językowych dla celów akademickich i zawodowych (sala 3.017)
  • Panel 2. Ocenianie kompetencji cząstkowych z języków obcych(sala 3.014)
  • Panel 3. Jak konstruować trafne i rzetelne testy językowe?(sala 1.007-1.008)

12:30-13:00

Przerwa kawowa (i rejestracja uczestników sesji popołudniowych)

13:00-15:00

Trzy sesje równoległe:

  • Panel 4. Ocenianie kompetencji językowych na rzecz mobilności (sala 3.017)
  • Panel 5. Czy ocenianie może być inspirujące?(sala 1.007-1.008)
  • Panel 6. Ocenianie kompetencji językowych małych dzieci (sala 3.014)

 

Szczegółowe informacje na temat sesji dyskusyjnych dostępne są w zakładce grupy dyskusyjne.

 

 

 

 

 

  • W razie pytań

    Kontakt

    Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

    ul. Mokotowska 43,
    00-551 Warszawa
    tel: 22 46-31-000; 22 46-31-321
    fax: 22 46-31-021 
    www.frse.org.pl

    Koordynator przedsięwzięcia

    Anna Grabowska
    Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
    tel. 22 46-31-263
    e-mail: anna.grabowska@frse.org.pl
     
    Kontakt w sprawie rejestracji:
    Małgorzata Janaszek, tel. 22 46-31-265
    e-mail: label@frse.org.pl