
Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.
Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.
Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a
Za utrudnienia przepraszamy.
Ocenianie w edukacji językowej
Ocenianie to integralny element współczesnej edukacji językowej, i tak jak cały proces nauczania/uczenie się języka obcego, także ono może być analizowane z wielu różnych perspektyw. W czasie międzynarodowej konferencji „Ocenianie w edukacji językowej” uczestnicy i eksperci zastanawiali się przede wszystkim, czy ocenianie może pełnić funkcję motywującą i usprawniającą nabywanie kompetencji językowych, jakich umiejętności komunikacyjnych oczekują od absolwentów szkół i uczelni pracodawcy, jak konstruować trafne i rzetelne testy językowe, które pozwolą te kompetencje mierzyć, jak w tej perspektywie zmieniło się ocenianie biegłości językowej w nowej formule egzaminu maturalnego z roku 2015, a także jak oceniać postępy w nauce języków obcych małych dzieci. Była także podjęta refleksja na temat psychologicznych uwarunkowań oceniania w edukacji. Kolejnym ważnym tematem poruszonym w czasie dwudniowych spotkań była ewaluacja kompetencji językowych i rola tych ostatnich w europejskim programie edukacyjnym Erasmus+. W czasie konferencji eksperci z Włoch, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Rumunii podzielili się również swoim doświadczeniem w organizacji egzaminów zewnętrznych z języków obcych w swoich krajach.
Tegoroczna konferencja organizowana przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) w ramach Europejskiego Dnia Języków odbyła się w gmachu Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego (ul. Dobra 55 http://www.irom.uw.edu.pl/ ) w dniach 23-24.09 pod hasłem „Ocenianie w edukacji językowej”.
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z konferencji oraz nagrań wystąpień mówców sesji plenarnej z pierwszego dnia konferencji.