Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

Kolejność prezentacji biogramów jest zgodna z porządkiem wystąpień ekspertów w programie:

Wykład: Podnoszenie atrakcyjności kształcenia i szkolenia zawodowego oraz warsztat pt.: „Platforma TwinSpace dla nauczycieli ze szkół technicznych i branżowych”

Dominika Tokarz pracuje w FRSE, w Krajowym Biurze eTwinning. Wcześniej uczyła języka angielskiego, także zawodowego. Zrealizowała z uczniami wiele projektów eTwinning, wyróżnionych i nagrodzonych w konkursach. Szczególnie lubi projekty o tematyce zawodowej, ponieważ dają uczniom najbardziej autentyczny kontekst dla przeniesienia i praktycznego wykorzystania wiedzy i umiejętności poza klasą.

Wykład: Finansowanie społecznościowe (crowdfunding) metodą na finansowanie projektów oraz angażowanie społeczności wokół działań edukacyjnych oraz warsztat pt.: "Finansowanie społecznościowe (crowdfunding) projektów edukacyjnych - krok po kroku" 

Agnieszka Płoska uczy realizacji kampanii crowdfundingowych. Odczarowuje je i pokazuje jak możesz spełnić marzenia i finansować je dzięki zaangażowaniu społeczności. Nałogowo i zawodowo kreuje pomysły, zamienia je w projekty, a następnie realizuje. Od 2009 roku zajmuje się alternatywnym finansowaniem przedsięwzięć. Od 2014 roku pomogła około 100 projektodawcom pozyskać łącznie blisko 500 tyś zł. Konsultowała kolejne kilkadziesiąt projektów. Specjalizuje się w kampaniach opartych o nagrody (reward-based crowdfunding). Więcej informacji www.agaploska.com

Przykłady dobrej praktyki:

Ludmiła Mieńszykowa-Dessus. Nauczycielka przedmiotów spedycyjnych w  Zespole Szkół nr 10 im. Stanisława Staszica w Warszawie od 2017 roku. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w branży TSL, w firmie spedycyjno-transportowej. Interesuje się współpracą międzynarodową między szkołami i promuje nauczanie przez doświadczenie. Zwyciężczyni ogólnopolskiego konkursu eTwinning 2019 w kategorii „Przedsiębiorczość z eTwinning”, zdobyła Krajową oraz Europejską Odznaka Jakości za projekt „Shipping of goods beyond the EU borders”. Kieruje się mottem: „W życiu nie ma błędów, są tylko lekcje. Nie istnieje coś takiego jak złe doświadczenie, jest tylko okazja, żeby się rozwijać, uczyć i czynić postępy na drodze samodoskonalenia”. Robin Sharma

Anna Pławecka. Dyplomowana nauczycielka języka angielskiego w II Liceum Ogólnokształcącym im. Czesława Miłosza w Jaworznie. Ambasadorka programu eTwinning. Trenerka kursów online od 2006 roku. Autorka międzynarodowych i krajowych szkoleń online oraz programów i innowacji pedagogicznych dotyczących łączenia CALL i TIK z nauką języka angielskiego. Zdobywczyni wielu Krajowych Odznak Jakości i Europejskich Odznak Jakości eTwinning. Wraz ze swoimi uczniami laureatka konkursów „Nasz projekt eTwinning 2019”, "Move2Learn, learn2Move" (2018) i 66. i 67. edycji Konkursu Europejskiego organizowanego przez Ruch Europejski i niemieckie Biuro eTwinning. Zwolenniczka idei LLL zainteresowana dziennikarstwem i mediami.



Synergia programu eTwinning z ERASMUS+

Katarzyna Sopolińska. Nauczycielka dyplomowana z ponad 20 letnim stażem. Pracuje w Szkole Podstawowej nr 11 im. Stefana Batorego w Inowrocławiu. Od 2005 roku związana z Programem eTwinning, którego jest nieustającą fanką. Na swoim koncie ma realizację wielu projektów eTwinning, za które otrzymała Krajową i Europejską Odznakę Jakości. Doświadczenie zdobyte podczas realizacji eTwinningowych projektów doprowadziło do kolejnego etapu jakim były projekty Comenius, a obecnie Erasmus+.  Od kilku lat ambasadorka Programu eTwinning  i trenerka kursów online.

Synergia programu eTwinning z PO WER

Paweł Ciesielczuk. Nauczyciel języka angielskiego. W Zespole Szkół Ekonomicznych i Mundurowych im. gen. Władysława Andersa w Chełmie nagrodzonym Odznaką Szkoły eTwinning 2018/2019 pracuje od 2003r. realizując projekty współpracy międzynarodowej. Zrealizował kilka projektów eTwinning (jeden z nich otrzymał Europejską Nagrodę eTwinning 2017, inny zwyciężył w konkursie "Nasz projekt eTwinning 2020" w kategorii "Synergia eTwinning i Erasmus+") oraz jeden projekt Erasmus+ (wyróżniony za jego realizację i upowszechnianie). Szkoła była też jednym z laureatów konkursu "Move2Learn, Learn2Move". Obecnie realizuje kolejny projekt eTwinning/Erasmus+ oraz projekt w ramach programu "Ponadnarodowa mobilność uczniów" prowadzony przez PO WER.

Platforma eTwinning LIVE dla nauczycieli ze szkół technicznych i branżowych

Agnieszka Gołyźniak. Nauczycielka przedmiotów zawodowych ekonomicznych i poligraficznych w ZSO w Bobowej. W eTwinning obecna od 2016 roku. Zrealizowała i ukończyła trzy projekty. Dwa zostały odznaczone Krajową i Europejską Odznaką Jakości eTwinning. Obecnie realizuje dwa kolejne projekty. Placówka, w której pracuje została odznaczona odznaką „Szkoła eTwinning” 2020.

Samoświadomość jako kluczowa kompetencja w planowaniu kariery zawodowej

Sylwia Korycka-Fortuna. DORADCA EDUKACYJNY I ZAWODOWY, TRENER ROZWOJU, ASSOCIATE CERTIFICATED COACH (ACC) Doświadczenie w pracy z młodzieżą ukierunkowanej na świadomy wybór ścieżki edukacyjnej i zawodowej, kształtowanie kompetencji przyszłości, rozpoznawanie potencjału i planowanie dróg rozwoju. Prowadzenie indywidualnych diagnoz predyspozycji zawodowych, wytyczanie planu działania, badanie motywacji. Współpraca ze szkołami na poziomie podstawowym i liceum – prowadzenie autorskich warsztatów grupowych z zakresu orientacji zawodowej opartych o rozwój samoświadomości. Praca z osobami aktywnymi zawodowo, które nie odczuwają satysfakcji z wykonywanej pracy, nie mają sukcesów, doświadczają wypalenia, potrzebują zmiany lub zwrotu na swojej ścieżce kariery.

Doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu warsztatów zespołowych dla biznesu z zakresu efektywności, integracji i motywacji czy wdrażania wartości korporacyjnych na poziom zespołu.

Kompleksowe doświadczenie managerskie w międzynarodowych korporacjach. Doskonałe zrozumienie realiów biznesowych oraz potrzeby realizacji osobistej misji w pracy zawodowej.

Językowo zaTIKowani

Monika MojsiejonekAmbasadorka programu eTwinning, magister filologii angielskiej i filologii polskiej ze specjalnością komunikacja medialna. Nauczycielka z dziennikarskim zacięciem. Uczy języka angielskiego w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Zaborze, wyróżnionej tytułem Europejskiej Szkoły eTwinning w latach 2018/2019 i 2020/2021. Prowadzi szkolną grupę projektową The Enigmators. W programie eTwinning od 2011 roku. Koordynatorka wielu projektów, za które zdobywała Krajowe i Europejskie Odznaki Jakości, laureatka ogólnopolskiego konkursu “Nasz Projekt eTwinning” w latach 2015, 2017 i 2019. Realizowany przez nią “Following Enigma” znalazł się w gronie 6 projektów wyróżnionych za nowatorstwo i uznanych za najbardziej wartościowe dla rozwoju systemu edukacji w 2017 roku. Współtworzony przez jej grupę “Be a buddy, not a bully” zdobył certyfikat European Language Label 2019 oraz nagrodę w Europejskim Konkursie eTwinning 2019 jako najlepszy projekt anglojęzyczny. Uczestniczka i prelegentka licznych konferencji, seminariów i warsztatów eTwinning oraz Erasmus+ zarówno w Polsce, jak i za granicą. Finalistka konkursu Nauczyciel Języka Angielskiego Roku 2017 British Alumni Society. Pasjonatka nowoczesnych technologii w edukacji, zwolenniczka interdyscyplinarnego podejścia do nauki.

SEL for VET teachers oraz Student Agency for VET teachers

Kornelia Lohynova. Is a teacher of Hotel Management, Tourism Business and Economy at Hotel Academy in Bratislava, Slovakia. Kornelia is an ambassador of eTwinning and a moderator of an eTwinning group “Entrepreneurship in Education”. She created an Entrepreneurial learning toolkit for teachers “EntreLearn”. Her curriculum utilizes extracurricular activities and international projects as a means of engaging students in the classroom. Kornelia is an author of award-winning projects and online and onsite professional development courses. She speaks at conferences and leads workshops and webinars for educators. She is a Microsoft Innovative Educator Fellow.

Praca z uczniem szczególnie uzdolnionym na przykładzie przygotowań zawodnika do zawodów EuroSkills

Katarzyna Thiel-Winkler. „Od 23 lat pracuję jako nauczyciel teoretycznych przedmiotów zawodowych hotelarsko – turystycznych w Zespole Szkół Hotelarsko – Gastronomicznych w Gdyni. Od 2010 roku pełnię w szkole funkcję zastępcy dyrektora. Od 2015 roku współpracuję z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Gdańsku, gdzie w latach 2015-2017 zatrudniona byłam jako ekspert w Wydziale Egzaminów Zawodowych. Od 2008 roku odpowiadam za przygotowanie uczniów do konkursów, olimpiad zawodowych w zakresie hotelarstwa i turystyki. Pracuję z uczniami zdolnymi, którzy na konkursach i olimpiadach zawodowych odnoszą liczne sukcesy o zasięgu krajowym uzyskując tytuły finalistów i laureatów. Wielu moich absolwentów zajmuje obecnie wysokie stanowiska w hotelach na terenie całego kraju. Jako najważniejszy cel stawiam sobie rozbudzanie wśród młodych ludzi pasji do hotelarstwa i turystyki, motywowanie ich do aktywności hotelarskiej oraz uświadamianie, że ciężka praca,  konsekwencja i cierpliwość to gwarancja sukcesu zawodowego”.

Tomasz MarmajNauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Ekonomicznych w Rzeszowie. Wieloletni koordynator projektów Erasmus + . Pasjonat projektów mobilności uczniów i kadry. Brał udział jako prelegent w wielu wydarzeniach i szkoleniach organizowanych przez FRSE. Uczestniczy jako trener w przygotowaniach reprezentantki Polski do konkursy EuroSkills Graz 2021 (projektowanie graficzne).

Praktyczne wskazówki przydatne na etapie pisania wniosku i w trakcie realizacji projektu w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe (akcja KA1 - praktyki zawodowe)

Barbara Mazur-StefaniszynNauczycielka języka angielskiego z wieloletnim stażem w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku. Posiada doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego zawodowego w logistyce i informatyce. Odnosi liczne sukcesy. Brała udział w międzynarodowej wymianie młodzieży. W projekcie "Stop przemocy w szkole" zajęła wraz ze szkołą partnerską z Niemiec I miejsce w Europie. Od pięciu lat jest koordynatorem projektów związanych z praktyką zawodową za granicą dla młodzieży w programie Erasmus+. W 2020 roku została laureatką konkursu Selfie+ w Kategorii "Europejskie wartości w moim projekcie ERASMUS+. Uczestniczka i prelegentka licznych konferencji, seminariów i warsztatów Erasmus+ zarówno w Polsce, jak i za granicą. Obecnie koordynatorka projektu Entrepreneurial learning in Europe w Akcji K2 wymiana szkół.


Program Europass 

Agnieszka Dąbrowska-Cholewińska. Z wykształcenia i zamiłowania geograf, specjalizacja turystyka i hotelarstwo. Nauczyciel dyplomowany, od 25 lat związana z branżą edukacyjną. W latach 1996-2018 pracowała na stanowisku nauczyciela konsultanta w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Skierniewicach. Obecnie zatrudniona na stanowisku starszego specjalisty w Biurze Kształcenia Zawodowego – Krajowym Centrum Europass. Wieloletni ekspert oceniający wnioski w programach LLP i Erasmus+, w tym w sektorze szkolnictwa zawodowego oraz była promotorka programu eTwinning w województwie łódzkim (lata 2010-2018). Prelegentka i uczestniczka licznych szkoleń krajowych i międzynarodowych w Europie i Stanach Zjednoczonych. Organizatorka form doskonalenia zawodowego dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych i edukacji europejskiej, autorka publikacji naukowych i metodycznych z dydaktyki (metody aktywizujące, metoda projektu) i edukacji środowiskowej. Zainteresowania: nauki przyrodnicze, astronomia oraz doskonalenie umiejętności z języka angielskiego i hiszpańskiego. Zwolenniczka idei LLL.

Program WorldSkills 

Katarzyna Jukrevic. Dyrektor Biura WorldSkills Poland. Wieloletnie doświadczenie nabyte w sektorze prywatnym używa do budowania marki i nawiązywania partnerstw branżowych niezbędnych do rozwoju inicjatywy WorldSkills Poland. Od lat związana z FRSE, gdzie stawiała pierwsze zawodowe kroki.

Program Erasmus+ w sektorze Kształcenie i Szkolenia Zawodowe

Izabela Laskowska. Dyrektor Biura Kształcenia Zawodowego. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Od roku 2000 związana z Programem Leonardo da Vinci pełniąc funkcję koordynatora projektów pilotażowych oraz transferu innowacji. W latach 2007-2013 uczestniczyła w realizacji projektów międzyagencyjnych z udziałem ekspertów z takich krajów jak Wielka Brytania, Islandia, Belgia, Węgry, Czechy, Słowacja, Holandia  dedykowanych tematyce włączenia społecznego, e-learningu, wsparciu osób o niskich kwalifikacjach oraz uczeniu się w miejscu pracy. Brała udział w zespołach roboczych i grupach konsultacyjnych Komisji Europejskiej dotyczących projektów partnerstw strategicznych oraz transferu innowacji. Autorka i pomysłodawczyni licznych prezentacji i seminariów oraz konferencji na temat kształcenia zawodowego, staży i praktyk w przedsiębiorstwach, budowania partnerstw między szkołami a pracodawcami. Pełni także funkcję Delegata Technicznego w organizacji WorldSkills Europe reprezentując kraj w działaniach związanych z udziałem drużyny narodowej w europejskim konkursie umiejętności zawodowych dla uczniów i absolwentów szkół branżowych i zawodowych Euroskills.

 

  • W razie pytań

    Program eTwinning:

    Małgorzata Knap

    kom: 728 455 358

    tel: 22 46 31 223

    mknap@frse.org.pl