Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

MEN nie przewiduje w programie „Cyfrowa szkoła" partnerstwa z producentami sprzętu komputerowego ani innymi podmiotami zajmującymi się obrotem takim sprzętem - czytamy w serwisie pap. 


W styczniu 2012 firma Latitude, zajmująca się analizą życia ludzi w przyszłości, opublikowała raport z badań, którego pytaniem przewodnim było: Co stałoby się, gdyby roboty uczyły dzieci?

Badanie zostało przeprowadzone z udziałem 348 dzieci z Australii, Europy, USA i Afryki Południowej. Jego celem było znalezienie odpowiedzi na pytanie: Co, jeśli roboty byłyby częścią Twojego codziennego życia - w szkole i poza nią? To zagadnienie, postawione wraz z partnerem projektu – LEGO Learning Institute, zostało ukryte w kilku narracyjnych podpowiedziach, aby wydobyć skomplikowane i interesujące odpowiedzi na ten temat.

Dzieci poproszono, aby ułożyły opowiadania zaczynające się od następujących zdań:
- Kiedy przyszedłem do szkoły dziś rano, mój nauczyciel mnie zaskoczył, dając mi robota, aby pomógł mi w nauce i ...
- Moja grupa zakończyła pracę przed końcem lekcji, więc nauczyciel pozwolił nam wyjść z klasy z robotem i ...

- Zaprzyjaźniłem się dzisiaj z robotem, więc zaprosiłem go po szkole do domu i ...

Co pokazały badania [całość można pobrać w formie PDF]?


 

Według najnowszego badania PwC przeprowadzonego w ramach projektu Polska Cyfrowa Równych Szans na zlecenie Stowarzyszenia „Miasta w Internecie” pt. „Korzyści ekonomiczne z integracji cyfrowej osób 45+pracujące osoby mogą zyskać na korzystaniu z internetu ok. 5% aktualnych dochodów co miesiąc. Niestety, tylko 31,5 proc. Polaków w wieku 45-65 lat regularnie korzysta z sieci, przez co tracą szansę na realne oszczędności.

Według badania PwC, najwyższy wzrost płac wśród osób, które regularnie wykorzystywałyby internet w pracy, zostanie zanotowany wśród mężczyzn między 60 a 64 rokiem życia – ich dochód wzrośnie dzięki umiejętności korzystania z Internetu i powszechności edukacji o 5,5 proc., czyli o blisko 115 zł, osiągając poziom 2596 zł. Najlepiej zarabiającą grupę po integracji cyfrowej stanowić będą kobiety po 65 roku życia, których dochód ukształtuje się na poziomie przekraczającym 3094 zł.


Internet również dla Seniorów!
Wykluczenie cyfrowe obejmuje zdecydowaną większość osób po 50. roku życia. W Polsce 10 milionów osób po pięćdziesiątce nie ma podstawowych umiejętności potrzebnych do korzystania z internetu, a co gorsza - nie widzi potrzeby i nie dostrzega korzyści z bycia online.


 

Dziewczyny na politechniki! TIK Was potrzebują!


 http://dostepnestrony.pl/

Co to znaczy dostępny internet?
DOSTĘPNE stają się ulice i obiekty użyteczności publicznej zaprojektowane tak, aby mogły się po nich swobodnie poruszać np. osoby na wózkach. DOSTĘPNE stają się instytucje kulturalne oraz finansowo -- bankowe oferujące usługi dla osób niewidomych, niesłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną.

O DOSTĘPIE osób niepełnosprawnych do INTERNETU wciąż mówi się zbyt mało. A przecież to właśnie one najszybciej doceniły wartość internetu jako źródła informacji i rozrywki oraz komunikatora. To właśnie osobom niepełnosprawnym internet -- jak żadne inne medium -- dał szansę na samodzielne, niezależne życie. I to właśnie one powinny mieć zagwarantowane prawo nie tylko do pełnego dotarcia, ale także do swobodnego skorzystania z treści i usług internetowych.


Pół tysiąca szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski otrzymało certyfikaty Szkoły Nowych Technologii. W ramach projektu wsparcia edukacji "Szkoła Nowych Technologii" przeprowadzono cykl bezpłatnych konferencji i szkoleń, adresowanych do dyrektorów, nauczycieli i uczniów szkół ponadgimnazjalnych, chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu nowych technologii oraz uzyskać dostęp do nowoczesnych narzędzi wspierających edukację.

Szkoła Nowych Technologii to projekt edukacyjny, realizowany w ramach międzynarodowego programu Microsoft Partners in Learning obecnego w 115 krajach na całym świecie. W specjalistycznych szkoleniach, prowadzonych przez trenerów Microsoft i ekspertów w dziedzinie e-nauczania, wzięło udział 130 000 uczniów i 7000 nauczycieli różnych przedmiotów z pięciuset szkół. "Tradycyjny sposób prowadzenia lekcji w naszym kraju często nie nadąża za tempem życia młodych ludzi i ich nieustannie zmieniającymi się zainteresowaniami. Dlatego nauczyciele powinni przyciągać uwagę dynamiczną, atrakcyjną formułą, którą mogą zaoferować tylko nowoczesne narzędzia informatyczne. Chcemy zachęcić i pokazać, jak się do tego zabrać, i jak sprawić, żeby młodzież przychodziła na lekcje z ochotą" - mówił Jacek Murawski, prezes polskiego oddziału Microsoft, podsumowując projekt.

W ramach tegorocznej edycji nauczyciele poznali m.in. usługi dostępne w pakiecie Live@edu i internetową platformę edukacyjną wsipnet.pl, dowiedzieli się, jak korzystać z e-podręczników, i jak poprowadzić lekcję z użyciem nowych technologii. Dyrektorzy szkół mieli możliwość zapoznania się z nowymi technologiami w ramach ścieżki "Praktyczne wykorzystanie technologii i narzędzi informatycznych w procesach nauczania i zarządzania szkołą". Natomiast na specjalnych warsztatach, sto trzydzieści tysięcy uczniów poznało zasady programowania Windows Phone, Microsoft Kinect, HTML 5 oraz tworzenia stron internetowych. Dostali oni również ponad czternaście tysięcy kodów dostępu do bezpłatnego oprogramowania, w szczególności narzędzi developerskich (np. dostęp do programu DreamSpark). Każdy uczeń, który brał udział w warsztatach, mógł się sprawdzić w konkursie "High School Tech Hero", prezentując samodzielnie przygotowaną aplikację Windows Phone lub aplikację webową stworzoną przy pomocy HTML 5 i zintegrowaną z Internet Explorer 9. 


Zachęcamy do obejrzenia materiału z konferencji odbywającej się w lutym 2012 r. Tematem spotkania było wykorzystanie TIK w programie eTwinning.


Zapraszamy do obejrzenia materiału na temat wykorzystania technologii informacyjno - komunikacyjnych w Ghanie i Kenii!




Anna Dymna opowiada, dlaczego internet jest ważny dla osób starszych i niepełnosprawnych. Aktorka jest ambasadorką programu Polska Cyfrowa Równych Szans.


Komisja Europejska rozpoczęła w kwietniu konsultacje publiczne na temat zasad funkcjonowania inteligentnych, skomunikowanych urządzeń tzw. Internetu przedmiotów. Komisja Europejska chce się dowiedzieć się jak zagwarantować odpowiedni poziom kontroli nad urządzeniami, które będą gromadzić, przetwarzać i przechowywać informacje.

Konsultacje dotyczą przedmiotów codziennego użytku takich jak telefony, samochody, urządzenia gospodarstwa domowego, ubrania, które będą mogły bezprzewodowo łączyć się z Internetem oraz gromadzić i wymieniać dane. Szacuje się, że do 2015 r. każdy będzie miał przynajmniej siedem takich urządzeń, co oznacza, że a na całym świecie będzie 25 miliardów bezprzewodowo połączonych urządzeń, które będą się ze sobą komunikować. Komisja Europejska chce się dowiedzieć się, jak powinny wyglądać warunki ramowe uwolnienia gospodarczego i społecznego potencjału "Internetu przedmiotów" i jak zagwarantować odpowiedni poziom kontroli nad urządzeniami, które będą gromadzić, przetwarzać i przechowywać informacje. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji przypomina, że rozwój "Internetu przedmiotów" stanowi jeden z priorytetów Europejskiej Agendy Cyfrowej.

Konsultacja skierowana jest do mieszkańców Unii, instytucji i firm. Komisja Europejska udostępniła dla wszystkich formularz z pytaniami dotyczącymi takich kwestii jak prywatność, bezpieczeństwo i ochrona, ochrona infrastruktury krytycznej wspomaganej "Internetem przedmiotów", zagadnienia etyczne, interoperacyjność, system zarządzania oraz normy techniczne - czytamy na stronie MAC. Konsultacje będą trwały od 12 kwietnia do 12 lipca 2012. Wyniki konsultacji zostaną wykorzystane przy opracowywaniu zalecenia Komisji dotyczącego "Internetu przedmiotów", które ma być wydane najpóźniej latem 2013 r.