Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

Program konferencji

Pobierz program w formacie PDF Program w wersji pdf
31/03/2022
10:00–10:30
Rejestracja uczestników
10:30–10:50
Oficjalne otwarcie i prezentacja założeń seminarium
10:50–11:30
Czas na dwujęzyczność

prof. Marek Piotrowski 

11:30–11:45
Nauczanie dwujęzyczne w woj. świętokrzyskim w praktyce

Jacek Wołowiec - Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach

11:45–12:15
Przerwa kawowa
12:15–12:50
Wprowadzenie do eTwinning, możliwości rozwoju i doskonalenia zawodowego w programie

Krajowe Biuro eTwinning - Monika Regulska

12:50–13:30
Prowadzenie lekcji metodą CLIL w oddziale (nie)dwujęzycznym

Robert Wójcik - dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4 im. Marii Curie Skłodowskiej w Skarżysku-Kamiennej

13:30–14:30
Obiad w restauracji hotelowej
14:30–16:00
Sesja warsztatowa 1

Podział na grupy warsztatowe wg etapów edukacyjnych 

 1. Clil-owy eTwinning, czyli rola projektów w edukacji dwujęzycznej – Izabela Krzak-Borkowska

“Gra­nice mo­jego języ­ka są gra­nica­mi mo­jego świata”

Ludwig Wittgenstein

Czym jest CLIL i dlaczego warto? Czy CLIL-owanie jest trudne? W jaki sposób realizować innowacje dwujęzyczne za pośrednictwem projektów w programie eTwinning?

Na te szereg innych pytań odpowiemy sobie na warsztacie Clil-owy eTwinning, czyli rola projektów w edukacji dwujęzycznej. Umiejętność i zdolność do rozumienia koncepcji, które wykraczają poza zasięg jednej dyscypliny, to jedna z umiejętności przyszłości wskazanych w raporcie Future Work Skills 2020, którego podstawą było badanie przeprowadzone przez Institute for the Future i University of Phoenix.

Mając na uwadze najnowsze badania, absolutnie niezbędne jest więc wprowadzenie młodego człowieka w realny świat, pokazanie mu, jak różne dziedziny wiedzy łączą się ze sobą, a wręcz jak są sobie wzajemnie niezbędne. Realizację m.in. takich założeń wspiera program eTwinning. Każdy projekt to nowa szansa uszyta na miarę XXI wieku. Każde nowe doświadczenie ułatwia funkcjonowanie w rzeczywistości cyfrowych tubylców, których profil kompetencyjny koreluje z wykorzystaniem TIK, znajomością języków obcych oraz pozostałych kompetencji kluczowych, których realizacja możliwa jest dzięki eTwinning.

Zapraszam na warsztat wszystkich tych z Państwa, którzy ciekawi nowych możliwości gotowi są przekraczać granice własnego, indywidualnego świata.

Do zobaczenia!

2. W krainie kodów QR - czyli o tym, czego oczy nie widzą - Monika Kapuśniak

Wszystko, co chciałbyś wiedzieć o metodach pracy z użyciem kodów QR.

3. Lekcja z zabawą w roli głównej - Izabela Kaleta

W trakcie trwania warsztatów spróbuję pokazać jak uczyć poprzez zabawę i w jaki sposób przy pomocy zabawy angażować ucznia podczas lekcji oraz wyzwalać jego aktywność. Warsztat jest przeznaczony dla nauczycieli zainteresowanych stosowaniem metod i technik pedagogiki zabawy na lekcji.

4. STEAM na lekcjach językowych jako sposób na aktywizację i uatrakcyjnienie formy przekazywania wiedzy – Sylwester Zasoński

Warsztaty będą okazją do spotkania z robotami, poznasz sposoby wykorzystania ich w edukacji. Za pomocą mikrokontrolerów sprawisz, że przedmioty ożyją. Przekonasz się również jak w scratchu tworzyć z uczniami własne quizy oraz jak wykorzystać gry do nauki języka.

 

 

19:30–20:30
Kolacja w restauracji hotelowej
01/04/2022
09:00–10:30
Sesja warsztatowa 2

Podział na grupy warsztatowe wg etapów edukacyjnych 

 1. Clil-owy eTwinning, czyli rola projektów w edukacji dwujęzycznej – Izabela Krzak-Borkowska

“Gra­nice mo­jego języ­ka są gra­nica­mi mo­jego świata”

Ludwig Wittgenstein

Czym jest CLIL i dlaczego warto? Czy CLIL-owanie jest trudne? W jaki sposób realizować innowacje dwujęzyczne za pośrednictwem projektów w programie eTwinning?

Na te szereg innych pytań odpowiemy sobie na warsztacie Clil-owy eTwinning, czyli rola projektów w edukacji dwujęzycznej. Umiejętność i zdolność do rozumienia koncepcji, które wykraczają poza zasięg jednej dyscypliny, to jedna z umiejętności przyszłości wskazanych w raporcie Future Work Skills 2020, którego podstawą było badanie przeprowadzone przez Institute for the Future i University of Phoenix.

Mając na uwadze najnowsze badania, absolutnie niezbędne jest więc wprowadzenie młodego człowieka w realny świat, pokazanie mu, jak różne dziedziny wiedzy łączą się ze sobą, a wręcz jak są sobie wzajemnie niezbędne. Realizację m.in. takich założeń wspiera program eTwinning. Każdy projekt to nowa szansa uszyta na miarę XXI wieku. Każde nowe doświadczenie ułatwia funkcjonowanie w rzeczywistości cyfrowych tubylców, których profil kompetencyjny koreluje z wykorzystaniem TIK, znajomością języków obcych oraz pozostałych kompetencji kluczowych, których realizacja możliwa jest dzięki eTwinning.

Zapraszam na warsztat wszystkich tych z Państwa, którzy ciekawi nowych możliwości gotowi są przekraczać granice własnego, indywidualnego świata.

Do zobaczenia!

2. W krainie kodów QR - czyli o tym, czego oczy nie widzą - Monika Kapuśniak

Wszystko, co chciałbyś wiedzieć o metodach pracy z użyciem kodów QR.

3. Lekcja z zabawą w roli głównej - Izabela Kaleta

W trakcie trwania warsztatów spróbuję pokazać jak uczyć poprzez zabawę i w jaki sposób przy pomocy zabawy angażować ucznia podczas lekcji oraz wyzwalać jego aktywność. Warsztat jest przeznaczony dla nauczycieli zainteresowanych stosowaniem metod i technik pedagogiki zabawy na lekcji.

4. STEAM na lekcjach językowych jako sposób na aktywizację i uatrakcyjnienie formy przekazywania wiedzy – Sylwester Zasoński

Warsztaty będą okazją do spotkania z robotami, poznasz sposoby wykorzystania ich w edukacji. Za pomocą mikrokontrolerów sprawisz, że przedmioty ożyją. Przekonasz się również jak w scratchu tworzyć z uczniami własne quizy oraz jak wykorzystać gry do nauki języka.

 

10:30–11:00
Przerwa na wymeldowanie z hotelu
11:00–12:30
Sesja warsztatowa 3

Podział na grupy warsztatowe wg etapów edukacyjnych 

 1. Clil-owy eTwinning, czyli rola projektów w edukacji dwujęzycznej – Izabela Krzak-Borkowska

“Gra­nice mo­jego języ­ka są gra­nica­mi mo­jego świata”

Ludwig Wittgenstein

Czym jest CLIL i dlaczego warto? Czy CLIL-owanie jest trudne? W jaki sposób realizować innowacje dwujęzyczne za pośrednictwem projektów w programie eTwinning?

Na te szereg innych pytań odpowiemy sobie na warsztacie Clil-owy eTwinning, czyli rola projektów w edukacji dwujęzycznej. Umiejętność i zdolność do rozumienia koncepcji, które wykraczają poza zasięg jednej dyscypliny, to jedna z umiejętności przyszłości wskazanych w raporcie Future Work Skills 2020, którego podstawą było badanie przeprowadzone przez Institute for the Future i University of Phoenix.

Mając na uwadze najnowsze badania, absolutnie niezbędne jest więc wprowadzenie młodego człowieka w realny świat, pokazanie mu, jak różne dziedziny wiedzy łączą się ze sobą, a wręcz jak są sobie wzajemnie niezbędne. Realizację m.in. takich założeń wspiera program eTwinning. Każdy projekt to nowa szansa uszyta na miarę XXI wieku. Każde nowe doświadczenie ułatwia funkcjonowanie w rzeczywistości cyfrowych tubylców, których profil kompetencyjny koreluje z wykorzystaniem TIK, znajomością języków obcych oraz pozostałych kompetencji kluczowych, których realizacja możliwa jest dzięki eTwinning.

Zapraszam na warsztat wszystkich tych z Państwa, którzy ciekawi nowych możliwości gotowi są przekraczać granice własnego, indywidualnego świata.

Do zobaczenia!

2. W krainie kodów QR - czyli o tym, czego oczy nie widzą - Monika Kapuśniak

Wszystko, co chciałbyś wiedzieć o metodach pracy z użyciem kodów QR.

3. Lekcja z zabawą w roli głównej - Izabela Kaleta

W trakcie trwania warsztatów spróbuję pokazać jak uczyć poprzez zabawę i w jaki sposób przy pomocy zabawy angażować ucznia podczas lekcji oraz wyzwalać jego aktywność. Warsztat jest przeznaczony dla nauczycieli zainteresowanych stosowaniem metod i technik pedagogiki zabawy na lekcji.

4. STEAM na lekcjach językowych jako sposób na aktywizację i uatrakcyjnienie formy przekazywania wiedzy – Sylwester Zasoński

Warsztaty będą okazją do spotkania z robotami, poznasz sposoby wykorzystania ich w edukacji. Za pomocą mikrokontrolerów sprawisz, że przedmioty ożyją. Przekonasz się również jak w scratchu tworzyć z uczniami własne quizy oraz jak wykorzystać gry do nauki języka.

 

12:30–13:00
Przerwa kawowa
13:00–14:30
Sesja warsztatowa 4

 Podział na grupy warsztatowe wg etapów edukacyjnych 

 1. Clil-owy eTwinning, czyli rola projektów w edukacji dwujęzycznej – Izabela Krzak-Borkowska

“Gra­nice mo­jego języ­ka są gra­nica­mi mo­jego świata”

Ludwig Wittgenstein

Czym jest CLIL i dlaczego warto? Czy CLIL-owanie jest trudne? W jaki sposób realizować innowacje dwujęzyczne za pośrednictwem projektów w programie eTwinning?

Na te szereg innych pytań odpowiemy sobie na warsztacie Clil-owy eTwinning, czyli rola projektów w edukacji dwujęzycznej. Umiejętność i zdolność do rozumienia koncepcji, które wykraczają poza zasięg jednej dyscypliny, to jedna z umiejętności przyszłości wskazanych w raporcie Future Work Skills 2020, którego podstawą było badanie przeprowadzone przez Institute for the Future i University of Phoenix.

Mając na uwadze najnowsze badania, absolutnie niezbędne jest więc wprowadzenie młodego człowieka w realny świat, pokazanie mu, jak różne dziedziny wiedzy łączą się ze sobą, a wręcz jak są sobie wzajemnie niezbędne. Realizację m.in. takich założeń wspiera program eTwinning. Każdy projekt to nowa szansa uszyta na miarę XXI wieku. Każde nowe doświadczenie ułatwia funkcjonowanie w rzeczywistości cyfrowych tubylców, których profil kompetencyjny koreluje z wykorzystaniem TIK, znajomością języków obcych oraz pozostałych kompetencji kluczowych, których realizacja możliwa jest dzięki eTwinning.

Zapraszam na warsztat wszystkich tych z Państwa, którzy ciekawi nowych możliwości gotowi są przekraczać granice własnego, indywidualnego świata.

Do zobaczenia!

2. W krainie kodów QR - czyli o tym, czego oczy nie widzą - Monika Kapuśniak

Wszystko, co chciałbyś wiedzieć o metodach pracy z użyciem kodów QR.

3. Lekcja z zabawą w roli głównej - Izabela Kaleta

W trakcie trwania warsztatów spróbuję pokazać jak uczyć poprzez zabawę i w jaki sposób przy pomocy zabawy angażować ucznia podczas lekcji oraz wyzwalać jego aktywność. Warsztat jest przeznaczony dla nauczycieli zainteresowanych stosowaniem metod i technik pedagogiki zabawy na lekcji.

4. STEAM na lekcjach językowych jako sposób na aktywizację i uatrakcyjnienie formy przekazywania wiedzy – Sylwester Zasoński

Warsztaty będą okazją do spotkania z robotami, poznasz sposoby wykorzystania ich w edukacji. Za pomocą mikrokontrolerów sprawisz, że przedmioty ożyją. Przekonasz się również jak w scratchu tworzyć z uczniami własne quizy oraz jak wykorzystać gry do nauki języka.

 

14:30–15:30
Zakończenie i wręczenie certyfikatów. Obiad w restauracji hotelowej.
  • W razie pytań

    Kontakt

    Krajowe Biuro eTwinning:

    Małgorzata Knap

    kom: 728 455 358

    mknap@frse.org.pl