Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

Program konferencji

Pobierz program w formacie PDF Program w wersji pdf
21/02/2022
17:00–17:05
Otwarcie konferencji, dzień pierwszy - Krajowe Biuro eTwinning
17:05–17:50
O potrzebie kreatywności w szkole - Ewa Radanowicz

O kreatywności i potrzebie jej istnienia w szkole powiedziano już wszystko … a może prawie wszystko? Zaproszę Państwa do przejrzenia się sprawie jeszcze raz. Myślę, że warto zobaczyć na nowo perspektywę naszego myślenia, działania oraz kreatywnego reagowania na  potrzeby i zdolności tworzenia czegoś nowego. Pokażę wiele nauczycielskich i uczniowskich zmagań podczas „wędrówek” od  codzienności do kreatywności, od wykonywania zwykłych zadań aż po budowanie otwartej i kreatywnej kultury organizacji. 

 

17:50–18:30
Kreatywność w pracy biblioteki szkolnej - Agnieszka Halicka, Aneta Szadziewska

 Opis sesji Agnieszki Halickiej: Wystąpienie będzie poświęcone pomysłom na zaangażowanie uczniów w kreatywne działania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, a szczególnie narzędzi TIK.

Opis sesji Anety Szadziewskiej: "Biblioteczne kreacje, czyli kreatywne wariacje"- podczas spotkania przedstawione zostaną edukacyjne działania rozwijające kreatywność uczniów w bibliotece szkolnej jako pracowni interdyscyplinarnej, która oferuje uczniom możliwość rozwijania różnych kompetencji kluczowych i zainteresowań. Przedstawione pomysły dotyczyć będą typowych form pracy z uczniami, jak lekcje, ale też projektów edukacyjnych, w tym projektów eTwinning, jak i warsztatów i akcji bibliotecznych w przestrzeni biblioteki i szkoły.

Kreatywne wykorzystanie nowoczesnych technologii w pracy biblioteki szkolnej

 

18:30–19:00
Kreatywność w edukacji wczesnoszkolnej - Ewa Przybysz-Gardyza, Edyta Karwowska

Podczas wykładu pokażemy przykłady aktywności rozwijających kreatywność realizowanych przez 2-3 klasy jako współpraca międzyszkolna. Opowiemy o zadaniach związanych z omawianymi lekturami, opowiadania i przedstawienia pisane razem według pomysłu dzieci, a także wyzwania dawane sobie nawzajem przez klasy. 

19:00–19:05
Zakończenie pierwszego dnia konferencji, Krajowe Biuro eTwinning
22/02/2022
17:00–17:05
Otwarcie konferencji, dzień drugi - Krajowe Biuro eTwinning
17:05–17:35
Kreatywność w przedszkolu - Anna Krzyżanowska

Opowiem o mojej wizji kreatywności, będacej w zasięgu każdego dziecka przedszkolnego.

Naturalna dla dzieci w wieku przedszkolnym ciekawość świata i nieszablonowe myślenie są bezcenną podstawą rozwoju i kołem napędowym eTwininngowych projektów.

Warto pamiętać, że najcenniejsze inicjatywy to te, w których kreatywność wykazują dzieci, a nie ich nauczyciele (wymyślający coraz to nowe zadania). Jak zbudować aktywności projektu, by zapewnić swoim podopiecznym przestrzeń eksploracji, swobody poznawczej i twórczego działania, w miejsce odtwórczych schematów i wszechobecnych kart pracy?

17:35–18:05
Kreatywność w szkole podstawowej - Marek Fularz

Schoolovision... Historia jednego projektu w 13 odsłonach. Jak projekt który był wyróżniony nagrodą  europejską za kreatywne wykorzystanie z mediów cyfrowych wspiera kreatywność uczniów... i nauczycieli? 

 

18:05–18:35
Kreatywność w edukacji specjalnej - Zyta Czechowska

Jak efektywnie kreatywnie prowadzić zajęcia w edukacji specjalnej. Wspólnie przyjrzymy się różnym sposobom prowadzenia zajęć z uczniami o specjalnych potrzebach. 

18:35–19:15
Kreatywność w szkole ponadpodstawowej - Ludmiła Mieńszykowa-Dessus, Katarzyna Polak

Podczas sesji Ludmiły Mieńszykowej-Dessus zostaną poruszone następujące kwestie:

1) Nauka bez podręcznika przedmiotów zawodowych

2) Czego pragnie mózg nastolatka?

3) Muzyka klasyczna oraz elementy mnemotechniki podczas nauczania

4) Nauczanie przez doswiadczenie - przykłady kreatywnych lekcji przedmiotów zawodowych

 

Opis sesji Katarzny Polak

Czy da się odejść od encyklopedyzmu w szkole średniej? Czy warto? Proponuję metodą małych kroków wprowadzić rozwiązania, które sprawią, że oddziaływanie nauczycielskich metod będzie efektywniejsze, bardziej angażujące, pozwalające nauczycielowi na większą swobodę i zbudowanie nauczania opartego na relacjach. Nauczyciel odchodzący od tradycyjnego schematu to refleksyjny, świadomy i odpowiedzialny uczeń – w końcu to naczynia połączone.


19:15–19:15
Zakończenie konferencji, Krajowe Biuro eTwinning
  • W razie pytań

    Kontakt

    Krajowe Biuro eTwinning:

    Aleksandra Woźniak

    kom: 572-675-533

    aleksandra.wozniak@frse.org.pl