21/02/2022 |
17:00–17:05 | Otwarcie konferencji, dzień pierwszy - Krajowe Biuro eTwinning |
17:05–17:50 | O potrzebie kreatywności w szkole - Ewa RadanowiczO kreatywności i potrzebie jej istnienia w szkole powiedziano już wszystko … a może prawie wszystko? Zaproszę Państwa do przejrzenia się sprawie jeszcze raz. Myślę, że warto zobaczyć na nowo perspektywę naszego myślenia, działania oraz kreatywnego reagowania na potrzeby i zdolności tworzenia czegoś nowego. Pokażę wiele nauczycielskich i uczniowskich zmagań podczas „wędrówek” od codzienności do kreatywności, od wykonywania zwykłych zadań aż po budowanie otwartej i kreatywnej kultury organizacji.
|
17:50–18:30 | Kreatywność w pracy biblioteki szkolnej - Agnieszka Halicka, Aneta Szadziewska Opis sesji Agnieszki Halickiej: Wystąpienie będzie poświęcone pomysłom na zaangażowanie uczniów w kreatywne działania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, a szczególnie narzędzi TIK.
Opis sesji Anety Szadziewskiej: "Biblioteczne kreacje, czyli kreatywne wariacje"- podczas spotkania przedstawione zostaną edukacyjne działania rozwijające kreatywność uczniów w bibliotece szkolnej jako pracowni interdyscyplinarnej, która oferuje uczniom możliwość rozwijania różnych kompetencji kluczowych i zainteresowań. Przedstawione pomysły dotyczyć będą typowych form pracy z uczniami, jak lekcje, ale też projektów edukacyjnych, w tym projektów eTwinning, jak i warsztatów i akcji bibliotecznych w przestrzeni biblioteki i szkoły.
Kreatywne wykorzystanie nowoczesnych technologii w pracy biblioteki szkolnej
|
18:30–19:00 | Kreatywność w edukacji wczesnoszkolnej - Ewa Przybysz-Gardyza, Edyta KarwowskaPodczas wykładu pokażemy przykłady aktywności rozwijających kreatywność realizowanych przez 2-3 klasy jako współpraca międzyszkolna. Opowiemy o zadaniach związanych z omawianymi lekturami, opowiadania i przedstawienia pisane razem według pomysłu dzieci, a także wyzwania dawane sobie nawzajem przez klasy. |
19:00–19:05 | Zakończenie pierwszego dnia konferencji, Krajowe Biuro eTwinning |
22/02/2022 |
17:00–17:05 | Otwarcie konferencji, dzień drugi - Krajowe Biuro eTwinning |
17:05–17:35 | Kreatywność w przedszkolu - Anna KrzyżanowskaOpowiem o mojej wizji kreatywności, będacej w zasięgu każdego dziecka przedszkolnego.
Naturalna dla dzieci w wieku przedszkolnym ciekawość świata i nieszablonowe myślenie są bezcenną podstawą rozwoju i kołem napędowym eTwininngowych projektów.
Warto pamiętać, że najcenniejsze inicjatywy to te, w których kreatywność wykazują dzieci, a nie ich nauczyciele (wymyślający coraz to nowe zadania). Jak zbudować aktywności projektu, by zapewnić swoim podopiecznym przestrzeń eksploracji, swobody poznawczej i twórczego działania, w miejsce odtwórczych schematów i wszechobecnych kart pracy? |
17:35–18:05 | Kreatywność w szkole podstawowej - Marek FularzSchoolovision... Historia jednego projektu w 13 odsłonach. Jak projekt który był wyróżniony nagrodą europejską za kreatywne wykorzystanie z mediów cyfrowych wspiera kreatywność uczniów... i nauczycieli?
|
18:05–18:35 | Kreatywność w edukacji specjalnej - Zyta CzechowskaJak efektywnie kreatywnie prowadzić zajęcia w edukacji specjalnej. Wspólnie przyjrzymy się różnym sposobom prowadzenia zajęć z uczniami o specjalnych potrzebach. |
18:35–19:15 | Kreatywność w szkole ponadpodstawowej - Ludmiła Mieńszykowa-Dessus, Katarzyna PolakPodczas sesji Ludmiły Mieńszykowej-Dessus zostaną poruszone następujące kwestie:
1) Nauka bez podręcznika przedmiotów zawodowych
2) Czego pragnie mózg nastolatka?
3) Muzyka klasyczna oraz elementy mnemotechniki podczas nauczania
4) Nauczanie przez doswiadczenie - przykłady kreatywnych lekcji przedmiotów zawodowych
Opis sesji Katarzny Polak
Czy da się odejść od encyklopedyzmu w szkole średniej? Czy warto? Proponuję metodą małych kroków wprowadzić rozwiązania, które sprawią, że oddziaływanie nauczycielskich metod będzie efektywniejsze, bardziej angażujące, pozwalające nauczycielowi na większą swobodę i zbudowanie nauczania opartego na relacjach. Nauczyciel odchodzący od tradycyjnego schematu to refleksyjny, świadomy i odpowiedzialny uczeń – w końcu to naczynia połączone.
|
19:15–19:15 | Zakończenie konferencji, Krajowe Biuro eTwinning |