*Uczestnik bierze udział w jednym z poniższych warsztatów.
WARSZTATY STACJONARNE
1. Photon - przyjaciel dzicka, pomocnik nauczyciela - Małgorzata Woźniak (nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej)
Dzieci uwielbiają roboty i z entuzjazmem poznają z nimi świat. Zatem roboty edukacyjne mogą stać się pomocnikiem nauczyciela. Podczas warsztatu zostaną przedstawione konkretne działania, które każdy nauczyciel może wprowadzić na swoich lekcja. Zaprezentowane będą przykłady wykorzystania Photona do wspomagania rozwoju kompetencji językowych, społecznych, matematycznych czy podstaw programowania. Podzielimy się dobrymi praktykami i zainspirujemy do działań z robotami edukacyjnymi.
2. Postprocessing w druku 3D - czyli informatyka, plastyka i technika w jednym - Sylwester Zasoński (nauczyciele klas IV-VIII)
Druk 3D nie kończy się na zdjęciu z drukarki, to może być dopiero początek. Bo teraz przyszedł czas na obróbkę. Na szkoleniu dowiesz się jakie narzędzia przydają się podczas obróbki wydruku. Co ma ze sobą wspólnego aceton i ABS? Dlaczego warto łączyć PLA z żywicą? Jak nadać kolory wydrukom? I jeszcze kilka innych przydatnych wskazówek które wyniosą wydruki na inny poziom.
3. Informatyka w szkole średniej: MicroPython z micro:bitem jako atrakcyjne uzupełnienie nauki programowania - Jerzy Dorożko (nauczyciele
ze szkół ponadpodstawowych)
Mikrokontrolery takie jak Micro:bit mogą stanowić ciekawe uzupełnienie lekcji informatyki, podczas której realizujemy treści związane z nauką programowania. Podczas spotkania zrobimy pierwsze kroki w programowaniu z wykorzystaniem MicroPythona, czyli Pythona zoptymalizowanego do działania na mikrokontrolerze.
WARSZTATY ONLINE:
4. Arduino, programowanie i elektronika - projekt z wykorzystaniem środowiska TinkerCAD - Krzysztof StasiakI
Podczas realizacji prostego projektu z płytką Arduino Uno R3 poznamy podstawy pracy ze środowiskiem Tinkercad, które można bezpłatnie wykorzystać m.in. do symulowania obwodów elektronicznych z mikrokontrolerami. Środowisko pozwala m.in. na integrację z Google Classroom. Gotowy projekt będzie można przenieść na fizyczny układ i zaprogramować "prawdziwą" płytkę.