29/05/2022 |
10:30–10:40 | Oficjalne otwarcie i prezentacja założeń spotkania |
10:40–11:20 | Wprowadzenie do eTwinning, możliwości rozwoju i doskonalenia zawodowego w programie Czym jest program eTwinning i co oferuje nauczycielom bibliotekarzom? Jakie korzyści i możliwości doskonalenia zawodowego znajdą w nim entuzjaści nowoczesnej edukacji? Z jakich szkoleń mogą skorzystać w najbliższej przyszłości? Zaprezentuję kluczowe informacje o programie i zachęcę do dołączenia do ponad milionowej społeczności edukatorów z 44 krajów.
Monika Regulska - Krajowe Biuro eTwinning
|
11:20–12:00 | Rola bibliotek szkolnych w kontekście projektów edukacyjnych/współpracy międzyszkolnej/kreatywnego wykorzystania ich możliwościJaką rolę może/powinna pełnić biblioteka szkolna w dzisiejszych czasach? Czy może animować i nadawać ton życiu szkolnemu? A może może ZAPRASZAĆ do łamania schematów i dawno utartych szlaków edukacyjnych? Na te i wiele innych pytań odpowiem w swoim wystąpieniu. Pokażę też jak drukarka 3D zmieniła środowisko uczenia się uczniów, nauczycieli i wielu innych osób. Zaproszę do łamania schematu myślenia i działania BIBLIOTEKI.
Ewa Radanowicz |
12:00–12:30 | Przerwa kawowa |
12:30–13:00 | Biblioteka szkolna i eTwinnig - kreatywny duet Na wykładzie przedstawię wpływ programu eTwinning na rozwój biblioteki szkolnej i uczniów oraz przykłady kreatywnych aktywności projektowych realizowanych w bibliotece szkolnej we współpracy ze szkołami partnerskimi. Przedstawione formy pracy z uczniami w bibliotece szkolnej będą też propozycją dla nauczycieli bibliotekarzy jako szansy na rozwój własny nauczyciela i tworzenie oferty edukacyjnej biblioteki wspierającej proces dydaktyczno-wychowawczy szkoły.
Aneta Szadziewska |
13:00–13:30 | Biblioteka miejscem rozwoju kompetencji przyszłościKreatywność, komunikacja, kooperacja i krytyczne myślenie – to kompetencje, które są niezbędne w życiu człowieka XXI wieku, a szkolna biblioteka wydaje się być idealnym miejscem, w którym można je kształtować. Podczas wystąpienia przedstawię pomysły na to, jak wykorzystuję zasoby biblioteczne, by rozwijać kompetencje 4K. Opowiem o kilku akcjach bibliotecznych, które stały się świetna okazją do kształcenia uczniowskich kompetencji. Kontynuacją wystąpienia będą warsztaty My się nudy nie boimy, czyli twórczo i aktywnie w bibliotece.
Marlena Kowalska |
13:30–14:00 | eTwinning w biblioteceBiblioteka szkolna powinna być miejscem przyjaznym i umożliwiającym rozwijanie umiejętności, a w tym umiejętności współpracy uczniów i nauczycieli. W trakcie wykładu pokażę w jaki sposób można organizować wydarzenie biblioteczne w powiązaniu z wydarzeniami programu eTwinning. Wspólnie zastanowimy się jak można szkolić nauczycieli bibliotekarzy. Porozmawiamy o zaangażowaniu nauczyciela bibliotekarza w program eTwinning, pokazując w jaki sposób udział w programie może przyczynić się do poprawy jakości pracy biblioteki i szkoły.
Renata Sowada
|
14:00–15:30 | Obiad w restauracji hotelowej, przerwa na zameldowanie w hotelu |
15:30–17:00 | Sesja warsztatowa 1Podział na grupy warsztatowe
1. My się nudy nie boimy, czyli twórczo i aktywnie w bibliotece – Marlena Kowalska
Szkoła lat 20 XXI wieku różni się znacznie od tej, którą znamy z przełomów wieków. W szkolnych ławkach zasiada nie tylko pokolenie Z, ale też pokolenie Alfa, a to wymaga zmian i jeszcze szerszego otwarcia na potrzeby uczniów i świata, jaki ich otacza. Na zmiany te reaguje również szkolna biblioteka. Od pewnego już czasu staje się ona miejscem kształceniem kompetencji przyszłości; miejscem, w którym nie ma miejsca na nudę, w którym tradycyjne metody pracy łączą się z działaniami przyjaznymi dla mózgu ucznia, wzmacniającymi motywację i wiarę w możliwości wychowanków. Podczas warsztatów podzielę się pomysłami na aktywne działania oparte o pracę z tekstem. Zaprezentuję też sposoby, poprzez które staram się rozwijać krytyczne myślenie oraz uczniowską kreatywność, tworząc przy tym modę na czytanie, budując społeczność młodych chętnie odwiedzających bibliotekę.
2. TIK w szkolnej bibliotece - Monika Mojsiejonek
Biblioteka szkolna XXI wieku to miejsce niezwykłe, w którym indywidualność łączy się z ciekawością świata i potrzebą poszukiwania oraz porządkowania wiedzy. Stworzona przez bibliotekarza spokojna przestrzeń daje uczniom możliwość poszerzania swoich zainteresowań, rozwijania umiejętności uczenia się czy otrzymywania pomocy w zdobywaniu informacji. Technologie informacyjno-komunikacyjne są w tych działaniach nieocenionym wsparciem. W trakcie warsztatu uczestnicy poznają narzędzia służące tworzeniu internetowych publikacji przeznaczonych dla uczniów z każdej grupy wiekowej. Nauczą się tworzyć wirtualne kolekcje, umożliwiające zebranie wypracowanych materiałów lub potrzebnych wiadomości w jednym miejscu. Dowiedzą się, jak stworzyć zakładkę do książki i plakat promujący wydarzenie czytelnicze. Zapoznają się z kilkoma przykładami dobrych praktyk, mogących służyć jako inspiracje do przyszłych działań bibliotecznych.
3. Teatr między półkami - Izabela Kaleta
Teatr może zamieszkać w bibliotece, razem z jej ciszą, książkami i ich niezwykłym zapachem. Te dwie magiczne siły - biblioteka i teatr - mogą istnieć nierozerwalnie, tworząc trzecią siłę… Jak połączyć działania czytelnicze z teatralnymi? Co zrobić, aby teatr na stałe wpisał się w działania biblioteki? Warsztat przybliży różne możliwości wykorzystania metod i technik teatralnych w pracy biblioteki. Od czytania w działaniu, poprzez teatr w walizce, zabawy teatralne, wykorzystujące przedmioty codziennego użytku - po większe formy teatralne… Zapraszam na scenę teatralną w bibliotece! Stwórzmy ją razem.
4. Platforma eTwinning dla Bibliotekarza – Aneta Szadziewska
Warsztaty będą okazją do zapoznania się z możliwościami jakie daje korzystanie z platformy eTwinning Live – w trakcie spotkania uczestnicy dowiedzą się jak szukać kontaktów z nauczycielami bibliotekarzami, jak przyłączać się i zakładać projekty oraz dbać o swój profil eTwinning nauczyciela bibliotekarza.
|
19:30–20:30 | Kolacja w restauracji hotelowej |
30/05/2022 |
08:30–10:00 | Sesja warsztatowa 2Podział na grupy warsztatowe
1. My się nudy nie boimy, czyli twórczo i aktywnie w bibliotece – Marlena Kowalska
Szkoła lat 20 XXI wieku różni się znacznie od tej, którą znamy z przełomów wieków. W szkolnych ławkach zasiada nie tylko pokolenie Z, ale też pokolenie Alfa, a to wymaga zmian i jeszcze szerszego otwarcia na potrzeby uczniów i świata, jaki ich otacza. Na zmiany te reaguje również szkolna biblioteka. Od pewnego już czasu staje się ona miejscem kształceniem kompetencji przyszłości; miejscem, w którym nie ma miejsca na nudę, w którym tradycyjne metody pracy łączą się z działaniami przyjaznymi dla mózgu ucznia, wzmacniającymi motywację i wiarę w możliwości wychowanków. Podczas warsztatów podzielę się pomysłami na aktywne działania oparte o pracę z tekstem. Zaprezentuję też sposoby, poprzez które staram się rozwijać krytyczne myślenie oraz uczniowską kreatywność, tworząc przy tym modę na czytanie, budując społeczność młodych chętnie odwiedzających bibliotekę.
2. TIK w szkolnej bibliotece - Monika Mojsiejonek
Biblioteka szkolna XXI wieku to miejsce niezwykłe, w którym indywidualność łączy się z ciekawością świata i potrzebą poszukiwania oraz porządkowania wiedzy. Stworzona przez bibliotekarza spokojna przestrzeń daje uczniom możliwość poszerzania swoich zainteresowań, rozwijania umiejętności uczenia się czy otrzymywania pomocy w zdobywaniu informacji. Technologie informacyjno-komunikacyjne są w tych działaniach nieocenionym wsparciem. W trakcie warsztatu uczestnicy poznają narzędzia służące tworzeniu internetowych publikacji przeznaczonych dla uczniów z każdej grupy wiekowej. Nauczą się tworzyć wirtualne kolekcje, umożliwiające zebranie wypracowanych materiałów lub potrzebnych wiadomości w jednym miejscu. Dowiedzą się, jak stworzyć zakładkę do książki i plakat promujący wydarzenie czytelnicze. Zapoznają się z kilkoma przykładami dobrych praktyk, mogących służyć jako inspiracje do przyszłych działań bibliotecznych.
3. Teatr między półkami - Izabela Kaleta
Teatr może zamieszkać w bibliotece, razem z jej ciszą, książkami i ich niezwykłym zapachem. Te dwie magiczne siły - biblioteka i teatr - mogą istnieć nierozerwalnie, tworząc trzecią siłę… Jak połączyć działania czytelnicze z teatralnymi? Co zrobić, aby teatr na stałe wpisał się w działania biblioteki? Warsztat przybliży różne możliwości wykorzystania metod i technik teatralnych w pracy biblioteki. Od czytania w działaniu, poprzez teatr w walizce, zabawy teatralne, wykorzystujące przedmioty codziennego użytku - po większe formy teatralne… Zapraszam na scenę teatralną w bibliotece! Stwórzmy ją razem.
4. Platforma eTwinning dla Bibliotekarza – Aneta Szadziewska
Warsztaty będą okazją do zapoznania się z możliwościami jakie daje korzystanie z platformy eTwinning Live – w trakcie spotkania uczestnicy dowiedzą się jak szukać kontaktów z nauczycielami bibliotekarzami, jak przyłączać się i zakładać projekty oraz dbać o swój profil eTwinning nauczyciela bibliotekarza.
|
10:00–10:30 | Przerwa kawowa (wymeldowanie z hotelu) |
10:30–12:00 | Sesja warsztatowa 3Podział na grupy warsztatowe
1. My się nudy nie boimy, czyli twórczo i aktywnie w bibliotece – Marlena Kowalska
Szkoła lat 20 XXI wieku różni się znacznie od tej, którą znamy z przełomów wieków. W szkolnych ławkach zasiada nie tylko pokolenie Z, ale też pokolenie Alfa, a to wymaga zmian i jeszcze szerszego otwarcia na potrzeby uczniów i świata, jaki ich otacza. Na zmiany te reaguje również szkolna biblioteka. Od pewnego już czasu staje się ona miejscem kształceniem kompetencji przyszłości; miejscem, w którym nie ma miejsca na nudę, w którym tradycyjne metody pracy łączą się z działaniami przyjaznymi dla mózgu ucznia, wzmacniającymi motywację i wiarę w możliwości wychowanków. Podczas warsztatów podzielę się pomysłami na aktywne działania oparte o pracę z tekstem. Zaprezentuję też sposoby, poprzez które staram się rozwijać krytyczne myślenie oraz uczniowską kreatywność, tworząc przy tym modę na czytanie, budując społeczność młodych chętnie odwiedzających bibliotekę.
2. TIK w szkolnej bibliotece - Monika Mojsiejonek
Biblioteka szkolna XXI wieku to miejsce niezwykłe, w którym indywidualność łączy się z ciekawością świata i potrzebą poszukiwania oraz porządkowania wiedzy. Stworzona przez bibliotekarza spokojna przestrzeń daje uczniom możliwość poszerzania swoich zainteresowań, rozwijania umiejętności uczenia się czy otrzymywania pomocy w zdobywaniu informacji. Technologie informacyjno-komunikacyjne są w tych działaniach nieocenionym wsparciem. W trakcie warsztatu uczestnicy poznają narzędzia służące tworzeniu internetowych publikacji przeznaczonych dla uczniów z każdej grupy wiekowej. Nauczą się tworzyć wirtualne kolekcje, umożliwiające zebranie wypracowanych materiałów lub potrzebnych wiadomości w jednym miejscu. Dowiedzą się, jak stworzyć zakładkę do książki i plakat promujący wydarzenie czytelnicze. Zapoznają się z kilkoma przykładami dobrych praktyk, mogących służyć jako inspiracje do przyszłych działań bibliotecznych.
3. Teatr między półkami - Izabela Kaleta
Teatr może zamieszkać w bibliotece, razem z jej ciszą, książkami i ich niezwykłym zapachem. Te dwie magiczne siły - biblioteka i teatr - mogą istnieć nierozerwalnie, tworząc trzecią siłę… Jak połączyć działania czytelnicze z teatralnymi? Co zrobić, aby teatr na stałe wpisał się w działania biblioteki? Warsztat przybliży różne możliwości wykorzystania metod i technik teatralnych w pracy biblioteki. Od czytania w działaniu, poprzez teatr w walizce, zabawy teatralne, wykorzystujące przedmioty codziennego użytku - po większe formy teatralne… Zapraszam na scenę teatralną w bibliotece! Stwórzmy ją razem.
4. Platforma eTwinning dla Bibliotekarza – Aneta Szadziewska
Warsztaty będą okazją do zapoznania się z możliwościami jakie daje korzystanie z platformy eTwinning Live – w trakcie spotkania uczestnicy dowiedzą się jak szukać kontaktów z nauczycielami bibliotekarzami, jak przyłączać się i zakładać projekty oraz dbać o swój profil eTwinning nauczyciela bibliotekarza.
|
12:00–12:30 | Przerwa kawowa |
12:30–14:00 | Sesja warsztatowa 4Podział na grupy warsztatowe
1. My się nudy nie boimy, czyli twórczo i aktywnie w bibliotece – Marlena Kowalska
Szkoła lat 20 XXI wieku różni się znacznie od tej, którą znamy z przełomów wieków. W szkolnych ławkach zasiada nie tylko pokolenie Z, ale też pokolenie Alfa, a to wymaga zmian i jeszcze szerszego otwarcia na potrzeby uczniów i świata, jaki ich otacza. Na zmiany te reaguje również szkolna biblioteka. Od pewnego już czasu staje się ona miejscem kształceniem kompetencji przyszłości; miejscem, w którym nie ma miejsca na nudę, w którym tradycyjne metody pracy łączą się z działaniami przyjaznymi dla mózgu ucznia, wzmacniającymi motywację i wiarę w możliwości wychowanków. Podczas warsztatów podzielę się pomysłami na aktywne działania oparte o pracę z tekstem. Zaprezentuję też sposoby, poprzez które staram się rozwijać krytyczne myślenie oraz uczniowską kreatywność, tworząc przy tym modę na czytanie, budując społeczność młodych chętnie odwiedzających bibliotekę.
2. TIK w szkolnej bibliotece - Monika Mojsiejonek
Biblioteka szkolna XXI wieku to miejsce niezwykłe, w którym indywidualność łączy się z ciekawością świata i potrzebą poszukiwania oraz porządkowania wiedzy. Stworzona przez bibliotekarza spokojna przestrzeń daje uczniom możliwość poszerzania swoich zainteresowań, rozwijania umiejętności uczenia się czy otrzymywania pomocy w zdobywaniu informacji. Technologie informacyjno-komunikacyjne są w tych działaniach nieocenionym wsparciem. W trakcie warsztatu uczestnicy poznają narzędzia służące tworzeniu internetowych publikacji przeznaczonych dla uczniów z każdej grupy wiekowej. Nauczą się tworzyć wirtualne kolekcje, umożliwiające zebranie wypracowanych materiałów lub potrzebnych wiadomości w jednym miejscu. Dowiedzą się, jak stworzyć zakładkę do książki i plakat promujący wydarzenie czytelnicze. Zapoznają się z kilkoma przykładami dobrych praktyk, mogących służyć jako inspiracje do przyszłych działań bibliotecznych.
3. Teatr między półkami - Izabela Kaleta
Teatr może zamieszkać w bibliotece, razem z jej ciszą, książkami i ich niezwykłym zapachem. Te dwie magiczne siły - biblioteka i teatr - mogą istnieć nierozerwalnie, tworząc trzecią siłę… Jak połączyć działania czytelnicze z teatralnymi? Co zrobić, aby teatr na stałe wpisał się w działania biblioteki? Warsztat przybliży różne możliwości wykorzystania metod i technik teatralnych w pracy biblioteki. Od czytania w działaniu, poprzez teatr w walizce, zabawy teatralne, wykorzystujące przedmioty codziennego użytku - po większe formy teatralne… Zapraszam na scenę teatralną w bibliotece! Stwórzmy ją razem.
4. Platforma eTwinning dla Bibliotekarza – Aneta Szadziewska
Warsztaty będą okazją do zapoznania się z możliwościami jakie daje korzystanie z platformy eTwinning Live – w trakcie spotkania uczestnicy dowiedzą się jak szukać kontaktów z nauczycielami bibliotekarzami, jak przyłączać się i zakładać projekty oraz dbać o swój profil eTwinning nauczyciela bibliotekarza.
|
14:00–15:00 | Zakończenie i wręczenie certyfikatów, obiad w restauracji hotelowej |