Brak obsługi JavaScript

Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.

Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.

Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a

Za utrudnienia przepraszamy.

Aby otworzyć program, kliknij w obraz.

program_obraz


Opis ekspertów:

Ewa Szpot

trenerka, edukatorka, nauczycielka. Na co dzień uczy przedmiotów informatycznych w Zespole Szkół Technicznych w Ostrowie Wielkopolskim. Współpracuje z różnymi instytucjami m.in. ORKE i Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” prowadząc szkolenia z kompetencji cyfrowych dla wszystkich grup wiekowych. Realizuje wiele projektów edukacyjnych. Przez kilka lat prowadziła w swojej miejscowości Lokalny Klub Kodowania.


Michał Wróbel

Nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Piaskach, Trener w programie “Mistrzowie Kodowania”/ “Cyfrowy Dialog”, Trener eTwinning oraz Trener Mobilnego Centrum Edukacyjnego, Trener w programie “Zaprogramuj Przyszłość”.  Prelegent na konferencjach m.in.  “Nowoczesne Technologie w Służbie Cyfrowej Szkoły i Administracji Publicznej, II Wojewódzki Konkurs Informatyczny “Mistrz Komputera”, prowadzący warsztaty “Samsung Well Connected”. Uczestnik szkoleń i seminariów krajowych i międzynarodowych.

Od kilku lat prowadzi zajęcia i warsztaty z kodowania, programowania, robotyki i najnowszych technologii w edukacji dla uczniów i nauczycieli. W swojej pracy łączy język angielski oraz wykorzystanie najnowszych nowinek technologicznych na lekcjach i zajęciach dodatkowych. Największą radość sprawia odkrywanie nieodkrytego, rozbudzanie chęci i miłości do zdobywania wiedzy. Autor artykułów  dotyczących technologii i programowania w procesie edukacyjnym na blogu www.oswajamyprogramowanie.edu.pl, www.mistrzowiekodowania.samsung.pl.




Bartosz Sobkowiak

Trener Akademii LEGO® Education. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w specjalnościach Edukacja Medialna, Edukacja Elementarna i Informatyka. Aktywny nauczyciel Informatyki w Szkole Podstawowej, Gimnazjum oraz Liceum. Od paru lat pasjonat rozwiązań edukacyjnych LEGO® wykorzystujący je na lekcjach, zajęciach dodatkowych oraz prywatnie – zarażając zamiłowaniem do LEGO® dwie małe córeczki 


Opis warsztatów:

Ewa Szpot - Od Kartezjusza do gier komputerowych

 Rozumowanie matematyczne jest jedną z kompetencji kluczowych XXI wieku i jednym z kerunków polityki oświatowej na rok 2019/2020 wyznaczonym przez MEN. Bardzo skutecznym sposobem rozwijania umiejętności matematycznych jest powiązanie teorii z praktyką. Na warsztatach pokażemy, jak w prosty sposób "oswoić" abstrakcyjną teorię programując mikrokontrolery Micro:Bit.


Michał Wróbel - Roboty do dzieła - jak kreatywnie wykorzystać roboty podczas lekcji. 

Jak wszyscy dobrze wiemy technologia otacza nas na każdym kroku. Umiejętności programowania i myślenia wielowymiarowego to przyszłość rozwoju każdej dziedziny nauki.
Podczas warsztatu uczestnicy poznają wielkie możliwości wykorzystania robotów edukacyjnych na zajęciach lekcyjnych, nie tylko związanych z informatyką. Dzięki temu w sposób twórczy i ciekawy dla uczniów i dla siebie będą wiedzieli jak urozmaicić zajęcia, zaznajomić uczniów z otaczającym ich światem najnowszych technologii na miarę XXI wieku. Dodatkowo uczniowie będą wprowadzeni w świat programowania. 




Bartosz Sobkowiak - MINDSTORMS EV3 z językiem programowania Python

Zestaw MINDSTORMS EV3 został zoptymalizowany z myślą o stosowaniu w szkole lub na zajęciach pozalekcyjnych. Uczniowie mają możliwość budowania, programowania i testowania rozwiązań opartych na technologii i robotyce.

Warsztat wprowadzi uczestników w podstawy wykorzystania języka microPython w pracy z robotami MINDSTORMS EV3. Wykonamy wspólnie kilka ćwiczeń, poznamy podstawowe komendy, spróbujemy rozwiązać zadanie problemowe.









  • Dół środek